LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
05 sep 2018 15:40
@Alfa .... onder iedere laatste reactie is een ' open vakje ' , daarboven staat : ' snelle reactie ' ....
Je kunt dus direct op je voorganger reageren in een reeds aangebracht open vakje.
Zie je wat ik bedoel nu?
Dat is alleen het geval als je je berichtinstellingen op basis van "oudste eerst" hebt staan. Ik heb juist "nieuwste eerst", en dan staat dat vakje onder het oudste bericht. Maar... dat vakje was er altijd al :)

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

:D @MM ja dat vakje stond er altijd al, maar nu direct al i.pv. dat je eerst op de knop " reageer " moest drukken.
En onder het nieuwste en laatste berichtje.
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 sep 2018 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Het stond er vroeger ook direct onder de eerste (of laatste, afhankelijk van je instellingen) post. Door op "reageer" te klikken, sprong je er alleen maar naar toe, maar het stond er al wel. Er is (bij mij) in dat opzicht niets veranderd.

Faye1971

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Radar schreef:
05 sep 2018 13:52
Beste Forumgebruikers,

Zoals jullie wellicht gemerkt hebben is het forum een tijdje niet bereikbaar geweest vanwege onderhoudswerkzaamheden. Inmiddels is het forum weer bereikbaar, maar we zijn nog met het onderhoud bezig, dus het kan zijn dat nog niet alles naar behoren werkt. Onze excuses voor het ongemak!
Goed bezig hoor. Mijn complimenten voor al het werk wat jullie verzetten!

moederslink

Moneyman schreef:
05 sep 2018 15:54
Het stond er vroeger ook direct onder de eerste (of laatste, afhankelijk van je instellingen) post. Door op "reageer" te klikken, sprong je er alleen maar naar toe, maar het stond er al wel. Er is (bij mij) in dat opzicht niets veranderd.
Dat klopt, maar je moest dus wel eerst op ' reageer ' klikken , nu is er gelijk een " uitnodigend " open vakje met het onderwerp er ook al ' voorgedrukt ' bij staan.....dit is n.m.m nu anders :wink:
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 sep 2018 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink

moederslink schreef:
05 sep 2018 15:18

Maar de edit - en de quoteknop in het wit vind ik zelf wat te onduidelijk , mag voor mij ook wel een kleurtje krijgen. :)
:lol: u vraagt, wij draaien___ voila __ deze knoppen zijn nu grijs!

Moneyman

moederslink schreef:
05 sep 2018 16:13
moederslink schreef:
05 sep 2018 15:18

Maar de edit - en de quoteknop in het wit vind ik zelf wat te onduidelijk , mag voor mij ook wel een kleurtje krijgen. :)
:lol: u vraagt, wij draaien___ voila __ deze knoppen zijn nu grijs!
Als dat nu ook nog met de pb-knop rechts van het bericht onder de naam van het forumlid zou kunnen zou dat mooi zijn. Die is nu helemaal onzichtbaar, maar reageert wel als je ;m met je muis hebt gevonden.

moederslink

Ja idd , onzichtbaar tenzij je er op drukt...vreemd maar wellicht veranderen ze dat ook nog in een kleurtje of zo.....

moederslink

Lowieze schreef:
05 sep 2018 12:13
Ik zie geen cijfertjes, 1,2,3 etc. meer in de vakjes van de topics staan als er meerdere pagina's zijn.
Die zijn inmiddels ook alweer terug zie ik...... :P

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat de "verdwenen" pb-knop alleen maar onzichtbaar is omdat hij dezelfde kleur heeft als de achtergrond, was me nog niet opgevallen. Scherp gezien MM!

De kleur van andere knoppen is snel aangepast (waarvoor dank!) dus dit zal ook wel snel verbeterd worden.

Het kleurverschil tussen titels van gelezen en ongelezen topic is verdwenen, maar dat is elegant opgelost met het documenticoon voor het topic met ongelezen berichten. Je gaat dan inderdaad rechtstreeks naar het eerste ongelezen bericht. Minder kleuren en toch duidelijk én handig: een elegante verbetering.

Verbeterpunt:
De knop "vind ik leuk" werkt wel, maar blijkt nog niet onthouden te worden.

Vraag:
Komen er meer waarderingsknoppen (bv. "mee eens") en zo ja, wanneer?

Edit: de cijfertjes zijn idd ook weer terug. Hulde aan de nijvere codeklopper (s/w engineer) van dienst. "Goed bezig!", zegt men dan.

moederslink

Voor ieder item staat zo.n documentenicoontje ; zodra je dat aanklikt verandert de kleur van wit naar blauw.
Zolang je het bericht leest blijft het blauw .
De nog niet gelezen berichten zijn dus eerst wit , je leest ze dan worden ze blauw , daarna verdwijnt het ,
wanneer je daarna weer nd nieuwe topics/ reacties gaat heb je de reacties zonder dat icoontje dus al gehad.

Wat een noeste arbeid allemaal! Compliment! :P
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 sep 2018 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die blauwe icoontjes blijven gewoon staan.

moederslink

Ja, ik lees nu jouw reactie met een blauw icoontje .
Ga ik weer naar de nieuwe reacties is ook dat blauwe icoontje verdwenen.
Ik heb mijn reactie wat aangepast , ik was misschien niet helemaal duidelijk... :oops:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

witte angora schreef:
05 sep 2018 13:08
Is het een idee om de witte 'quote' knop en 'wijzig' knop een kleurtje te geven? Net zo blauw als de accountnamen bijvoorbeeld? Ik vind het witte wat slecht zichtbaar.
Inmiddels heeft het een kleurtje. Echt wel een hele verbetering. Leuk te zien dat feedback ook gehonoreerd wordt. Jammer dat er geen emo met een duimpje is...

Lady1234

Als je je aangemeld hebt op een topic krijg je een mailtje als daar een reactie is geplaatst, maar het wonderlijke is dat dat mailtje pas uren later binnenkomt.

Ik krijg namelijk pas zo-even het mailtje binnen dat om 15.37 een reactie is geplaatst door Moneyman.

zeug

Ongelezen bericht door zeug »

Moneyman schreef:
05 sep 2018 15:47
moederslink schreef:
05 sep 2018 15:40
@Alfa .... onder iedere laatste reactie is een ' open vakje ' , daarboven staat : ' snelle reactie ' ....
Je kunt dus direct op je voorganger reageren in een reeds aangebracht open vakje.
Zie je wat ik bedoel nu?
Dat is alleen het geval als je je berichtinstellingen op basis van "oudste eerst" hebt staan. Ik heb juist "nieuwste eerst", en dan staat dat vakje onder het oudste bericht. Maar... dat vakje was er altijd al :)
Dat is precies wat ik zocht MM goede tip.

Erthanax

Het nieuwe forum bevalt mij goed!

Die schoonheidsfoutjes worden wel gerepareerd, verwacht ik. Ik ben wel benieuwd of er nog echt nieuwe functionaliteit beschikbaar komt. Hopelijk kan beheer dat binnenkort laten weten.

Lady1234

Waar kan je dat “oudste eerst” of “nieuwste eerst” kiezen?

Erthanax

In het gebruikerspaneel, forum voorkeuren, wijzig weergave-opties.

Lady1234

Ik ga het proberen te wijzigen.

Gesloten