Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

juliomariner schreef:
13 mei 2020 10:23
Ik heb ze niet nog een keer doorgelezen maar ik vermoed dat er in de forum voorwaarden wel ergens staat dat Radar niet verantwoordelijk is voor de Forum inhoud. Ik vind het voorstel van Fonsfons eigenlijk helemaal zo slecht nog niet.
Als we dan maar geen reacties krijgen als: en waarom krijg ik geen sterretje, word ik soms niet gewaardeerd? 😥

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat sommige leden een beetje bang zijn voor het eigen statusverlies/statusafwaardering. :lol:

Het voorstel van fons om het kaf van het koren te scheiden snap ik helemaal, ik kan me soms best wel ergeren aan sommigen die beweren ergens verstand van te hebben, maar als puntje bij paaltje komt, valt het best wel tegen. Of Radar daar iets aan kan doen? Dat weet ik niet. Of het *gewaardeerde lid* er zelf iets aan kan doen? Misschien wel. Door het beroep bij je account te zetten. Advocaat, gerechtsdeurwaarder, dat soort dingen. Dan heb je direct duidelijk wie je voor je hebt. Uiteraard is dat geen garantie op 100% zuivere adviezen, maar dat zou een manier kunnen zijn.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Daar ben ik niet zo bang voor. Bij de collega's van kassa werken ze met een puntensysteem, niet helemaal ideaal maar toch. Als je bijdrage wordt geliked krijg je een punt voor een bepaald forum onderdeel. Een klein nadeel is wel dat sommige mensen dan bijdragen maken in de hoop geliked te worden zodat ze meer punten krijgen.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
13 mei 2020 10:37
Eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat sommige leden een beetje bang zijn voor het eigen statusverlies/statusafwaardering. :lol:

Het voorstel van fons om het kaf van het koren te scheiden snap ik helemaal, ik kan me soms best wel ergeren aan sommigen die beweren ergens verstand van te hebben, maar als puntje bij paaltje komt, valt het best wel tegen. Of Radar daar iets aan kan doen? Dat weet ik niet. Of het *gewaardeerde lid* er zelf iets aan kan doen? Misschien wel. Door het beroep bij je account te zetten. Advocaat, gerechtsdeurwaarder, dat soort dingen. Dan heb je direct duidelijk wie je voor je hebt. Uiteraard is dat geen garantie op 100% zuivere adviezen, maar dat zou een manier kunnen zijn.
Op zich is het al sneu als je je status op een forum zo belangrijk vindt, maar dat is mijn mening.
En beroepen erbij zetten, wat zegt dat helemaal? Vaak is een advies van iemand die iets zelf meegemaakt heeft nuttiger dan iemand die het uit een (wet)boekje haalt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Zijn we niet allemaal ' gewaardeerd ' ieder op zijn of haar eigen terrein en met zijn of haar eigen inbreng?😉
Ik denk zelf dat het niet de bedoeling is om er een soort ' wedstrijdje ' van te maken ...
zo van : kijk hij of zij heeft al zoveel * of punten, daar wil ik overheen .
Het gaat niet om de leden maar om de vraagstellers , toch?
Hoe worden zij zo goed mogelijk geholpen?

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
13 mei 2020 11:03
Het gaat niet om de leden maar om de vraagstellers , toch?
Hoe worden zij zo goed mogelijk geholpen?
Die vraagstellers worden in ieder geval niet geholpen met onderling geruzie, antwoorden geven op vragen die niet gesteld worden en niks met het onderwerp te maken hebben, en allerlei onzin van mensen die zich een autoriteit aanmeten die ze helemaal niet hebben. :wink:

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Beroep bij je account neerzetten? En wordt dat ook nog “gecontroleerd”? 😀

En dat puntensysteem bij Kassa is ook belachelijk. Als je het met een Ts eens bent kan je 10 punten van hem of haar krijgen, terwijl het een volkomen fout antwoord kan zijn.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door tttlocke »

juliomariner schreef:
13 mei 2020 10:38
Daar ben ik niet zo bang voor. Bij de collega's van kassa werken ze met een puntensysteem, niet helemaal ideaal maar toch. Als je bijdrage wordt geliked krijg je een punt voor een bepaald forum onderdeel. Een klein nadeel is wel dat sommige mensen dan bijdragen maken in de hoop geliked te worden zodat ze meer punten krijgen.
Dat puntensysteem is er volgens mij voor een flink deel verantwoordelijk voor dat het niveau bij Kassa zo (gemiddeld genomen ;) ) bedenkelijk laag is. Dat krijg je als er mensen zijn die gemotiveerd worden door een klassement waarvoor punten gehaald moeten worden. Dat wordt voor sommigen een doel op zich. Er zijn er bij die een werkwijze hebben ontwikkeld om met nietszeggende copy-paste, antwoorden te komen die dan door bevriende collega's worden 'geplust' in de (stilzwijgende) wetenschap dat deze gunst even verderop op vergelijkbare wijze terugbetaald zal worden: 'you scratch my back, I'll scratch yours' (en samen zijn wij dan 'expert).
Geen positieve impuls voor zo'n website.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 13 mei 2020 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Klopt dat is inderdaad nog een nadeel.
Ik ben ook op het kassa forum actief maar zou niet weten hoeveel punten ik heb (maakt me trouwens ook helemaal niks uit)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Punten? Liever niet!
Als ik 100x broodje aap verhaal zou plaatsen daar en 10x beloont en de serieuze met 1 perfecte oplossing niets of maar 1x kreeg?

Dat betekend plaats maar wat voor hoge score...?

Zal ik dat eens uittesten daar, en als U allen dan punten zou geven tonen we aan hoe lek die zooi is!

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Doe maar niet Komkommer, dat forum is heerlijk Komkommervrij :D :D

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar er mag af en toe best wel een Stofzuiger doorheen... ;)

Erthanax
Berichten: 10065
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Beroep bij de profielnaam vermelden is een uitstekend idee. Ik ben neurochirurg, oceanograaf en basklarinettist.

Het probleem van (al dan niet) ondeskundig doormekkeren is alleen op te lossen door moderationeel ingrijpen.
In het incassotopic is het gedrag opvallend, al heeft de TS daar gelukkig niet veel last van. Maar laten we eerlijk wezen, ellenlange welles-nietesdiscussies komen al veel langer en veel vaker voor en daar schiet de desbetreffende TS ook niets mee op (heeft allang afgehaakt, wordt dan wel gememoreerd).

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Komkommertijd schreef:
13 mei 2020 11:42
Punten? Liever niet!
Als ik 100x broodje aap verhaal zou plaatsen daar en 10x beloont en de serieuze met 1 perfecte oplossing niets of maar 1x kreeg?

Dat betekend plaats maar wat voor hoge score...?

Zal ik dat eens uittesten daar, en als U allen dan punten zou geven tonen we aan hoe lek die zooi is!

Ja, maak maar een account daar. Je broodje aap verhalen vallen echt niet op tussen alle andere onzin antwoorden...

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees vooral ook eens de verhalen van dat lekkere ijsje. Dan rijzen de haren je ten berge.

Erthanax
Berichten: 10065
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb wel eens bij de buren gekeken, maar ik vond indeling en navigatie dermate beroerd dat ik het verder links heb laten liggen.

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
13 mei 2020 12:04

Beroep bij de profielnaam vermelden is een uitstekend idee. Ik ben neurochirurg, oceanograaf en basklarinettist.

*knip*
Graag even melden waar we referenties kunnen opvragen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik ben gepensioneerd maar een enorme leek in pensioen belastingen. Nu mag ik begin juni alle belastingen van 2019 alsnog voldoen. Ik vond al dat ik zoveel meer had dan met werken! Anders krijg ik bezoek van MM.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

alfatrion schreef:
21 apr 2020 23:14
Dit topic laat heel goed zien waarom het idee van een aantal jaren terug om geverifieerde advocaten een label te geven een slecht idee is. Dat iemand een advocaat is betekend niet dat de informatie juist is.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
13 mei 2020 12:33
Ik snap de bezwaren uiteraard. En ben er ook geen voorstander van dat mensen met veel kennis vanuit interesse dergelijke status krijgen. Maar ik zie wel de toegevoegde waarde van (de enige die ik mij op dit moment kan bedenken) moneyman zijn kennis. Als hij door de moderatie Geverifieerd zou worden zou een 'hogere' status zinvol zijn voor het forum. Als hij dat zelf al zou willen natuurlijk. M.a.w. maak gebruik van de beroepservaring van leden die bewezen hebben verstand van zaken te hebben en hun professionele kennis en beroepservaring willen gebruiken om mensen correct te adviseren.
Dank voor het compliment :wink: maar ik bedank toch maar voor die hogere status. Wat mij betreft is iedereen welkom om zijn zegje te doen, en is de enige begrenzing goed fatsoen en de forumregels. Ik kan uit mijn kennis en ervaring dingen zeggen, maar wordt vaak aangevuld en soms ook gecorrigeerd door mensen die totaal geen juridische achtergrond hebben, maar wel hun gezond verstand gebruiken of toevallig ervaring met het onderwerp hebben. Uiteindelijk moet de kwaliteit van de discussie zélf laten zien wie kennis van zaken heeft.

Het probleem waar je naar refereert (het incasso-topic) is ook niet mee op te lossen met een hogere status van enkele deelnemers. Sommige forumdeelnemers zouden het wellicht eerder als een uitdaging zien om "de expert" te verbeteren. Dat gebeurt nu natuurlijk ook al, maar een status zal dat alleen maar verergeren.

Het probleem zoals zich dat in het incassotopic manifesteert, valt eigenlijk alleen maar op te lossen met goede, inhoudelijke moderatie. En dat hoeven we hier helaas niet te verwachten. Wel zou de moderatie op moeten treden tegen mensen die heel bewust ruis blijven veroorzaken met niet-onderbouwde en onjuiste beweringen. Dat is, ook zonder inhoudelijke kennis, prima te doen: je hoeft alleen maar op de discussietechniek te letten.

Gesloten