Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door juliomariner »

Consumenneke schreef:
20 okt 2025 19:49

Volgens mij is wel duidelijk wie hier stemming maakt.
Klopt dat bent u

Een optie is om gewoon helemaal niet te reageren.

Dat ga ik nu zelf ook doen. Practice what is preached. :wink:
Dat zou in uw geval echt een unicum zijn.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Er is al eerder gesuggereerd dat er wellicht wat gedaan kan worden aan voorbijgangers die een vraag stellen en vervolgens nooit meer terugkomen om te reageren. Bijvoorbeeld door al bij het plaatsen van een vraag uit te leggen dat de reacties met enige vertraging komen en daarna de (nieuwe) deelnemer expliciet uit te nodigen om te reageren.

Als vraagstellers niet meer terugkomen ontstaat er soms een onnodig debat tussen stamgasten of wordt het topic volledig van het spoor getrokken met onzin, jij-bakkelei of bijzaken.
Het topic over Amac ontspoort bijvoorbeeld volledig omdat stamgasten gaan bekvechten over hun mobieltjes en wifi-verbindingen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bij het topic "Samsung fabrieks garantie vervalt" werd er een discussie gestart over hoe een wasmachine moet worden aangesloten, terwijl het topic ging over garantie. Wat is je feedback over de moderatie?

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

sergio1963 schreef:
25 okt 2025 21:14

Wat mij opvalt dat een zekere Consumenneke veel voor onrust en onnodige discussies en ruis zorgt.
Kan de moderatie hier niet wat aan doen?
Als u hier al lanhger meeleest ziet u dat bepaalde mensen hier alles kunnen doen zonder dat er wordt ingegrepen. Blijkbaar hebben bepaalde mensen hier een soort bescherming vanuit de moderatie.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

sergio1963 schreef:
Wat mij opvalt dat een zekere Consumenneke veel voor onrust en onnodige discussies en ruis zorgt.
De vraag is al vaker gesteld, ook via de meldknop. Helaas...

witte angora

Consumenneke schreef:
25 okt 2025 11:55
Als vraagstellers niet meer terugkomen ontstaat er soms een onnodig debat tussen stamgasten of wordt het topic volledig van het spoor getrokken met onzin, jij-bakkelei of bijzaken.

Raadselgids
De andere topics heb ik niet eens bekeken, maar ik zou niet weten hoe bovenstaand topic uit de bocht is gevlogen door gebakkelei of bijzaken...

alfatrion

Consumenneke schreef:
25 okt 2025 21:44
sergio1963 schreef:
Jammer dat het nu weer op de man gericht is en niet op de inhoud. :roll:
Dat was jouw initiële bericht (indirect) natuurlijk ook. Je noemde alleen geen namen.

Consumenneke

alfatrion schreef:
25 okt 2025 22:24
Consumenneke schreef:
Dat was jouw initiële bericht (indirect) natuurlijk ook. Je noemde alleen geen namen.
Alleen als u zich herkent in een deelnemer die niet on-topic blijft, maar wel onzin toevoegt, over mobieltjes begint in een topic over laptops, of eindeloos kibbelt over bijzaken en details. Die schoen zal u vast niet passen, dus trek 'm dan ook niet aan.

Zulke ontsporingen vallen vooral op als de oorspronkelijke vraagsteller niet terugkeert. Daar was mijn bijdrage op gericht. Hoe kunnen we die vraagsteller opnieuw activeren?

witte angora

Consumenneke schreef:
25 okt 2025 23:17
Als u on-topic blijft
Kijk eens in de spiegel?

alfatrion

Consumenneke schreef:
25 okt 2025 22:44
Alleen als u zich herkent in een deelnemer die niet on-topic blijft, maar wel onzin toevoegt, over mobieltjes begint in een topic over laptops, of eindeloos kibbelt over bijzaken en details. Die schoen zal u vast niet passen, dus trek 'm dan ook niet aan.
Waarom moet ik zo nodig mijzelf herkennen en niet een ander? Was er een punt dat je over mij wilde maken?
Consumenneke schreef:
25 okt 2025 22:44
Hoe kunnen we die vraagsteller opnieuw activeren?
Het probleem is dat je die discussie claimt te starten, maar dat doet door te klagen over andere forumgebruikers, maar die niet bij naam te noemen. Het gevolg is dat de discussie, die je claimt te willen voeren, niet van de grond komt, omdat de mensen waar je die discussie mee zou kunnen voeren, de stamgasten, zich (terecht) aangevallen voelen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het meldknop-gebruik in dit topic (wat op zichzelf al wonderlijk is), is ook wel weer veelzeggend…

sergio1963

Ongelezen bericht door sergio1963 »

Consumenneke schreef:
sergio1963 schreef:
Puur een constatering en uw reactie nu weer ,
Rest my case

witte angora

Moneyman schreef:
26 okt 2025 00:40
Het meldknop-gebruik in dit topic (wat op zichzelf al wonderlijk is), is ook wel weer veelzeggend…
Inderdaad, ik heb dan maar even tegengas gegeven. Hopelijk dat de moderatie nu eens wakker wordt, in plaats van braaf de grote ruisveroorzaker zijn zin te geven. Alhoewel dat ijdele hoop zal zijn.

Consumenneke

witte angora schreef:
26 okt 2025 08:27
Moneyman schreef:
26 okt 2025 00:40
Inderdaad, ik heb dan maar even tegengas gegeven. Hopelijk dat de moderatie nu eens wakker wordt, in plaats van braaf de grote ruisveroorzaker zijn zin te geven. Alhoewel dat ijdele hoop zal zijn.
Moderatie hoeft helemaal geen partij te kiezen, maar kan zich gewoon afvragen: welke kant willen we eigenlijk op met het forum van Radar? Welk gedrag willen we aanmoedigen om weer een gezonde aanwas te krijgen van constructieve deelnemers en wat willen we eigenlijk niet?

Vandaar mijn verzoek om on-topic te blijven, niet op-de-man te reageren en opbouwend mee te praten. 8)

witte angora

Practice what you preache, consumeneke...

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Vandaar mijn verzoek om on-topic te blijven, niet op-de-man te reageren en opbouwend mee te praten.
Als u nu eens het goede voorbeeld geeft door niet zelf off topic te gaan, niet meer strooien met websites die niets met het topic van doen hebben en daarmee reacties uitlokt zijn we al een stuk op de goede weg.

Wat u regelmatig doet is een topic van anderen gebruiken om uw mening door te drukken en als dat niet lukt speelt u de vermoorde onschuld door te schrijven weer on topic te gaan.

Opbouwend mee praten hoe dan? want als er mening over iets wordt gegeven wordt die door u meestal als onwaar bestempeld en volgt tevens een respectloze reactie.

Als u zeg maar aangevallen wordt is het gelijk op de man spelen want dat mag volgens de huisregels niet behalve als u zelf op de man speelt dan mag het weer wel.

Ga eens bij u zelf ten rade en vraag u eens af hoe u het zou vinden om voor heel cru leugenaar neer gezet te worden omdat anderen het niet met u eens zijn.

Consumenneke

alfatrion schreef:
26 okt 2025 00:00
Het probleem is dat je die discussie claimt te starten, maar dat doet door te klagen over andere forumgebruikers, maar die niet bij naam te noemen. Het gevolg is dat de discussie, die je claimt te willen voeren, niet van de grond komt, omdat de mensen waar je die discussie mee zou kunnen voeren, de stamgasten, zich (terecht) aangevallen voelen.
De klacht betrof geen bepaalde forumgebruikers maar wel bepaald forumgedrag. Blijkbaar herkennen veel mensen zich daar in. Dat zou reden moeten zijn om eens na te denken over een meer constructieve bijdrage. Maar wat zien we nu: veel reacties op de man. Is tegen de regels, maar ik kan er wel tegen.

Dat noemen we in Nederland: de knuppel in het hoenderhok.

Even veel gefladder, even veel stof en dan keert de rust vanzelf weer terug. :lol:

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Bepaalde forumgebruikers dat is al netter dan ze stamgasten te noemen wat in zekere zin door anderen als op de man spelen ervaren kan worden.

Het spreekwoordelijke kwartje wil bij u maar niet vallen en zelfs nu nog beseft u niet dat uw reacties bij de topic starter en de deelnemers de nodige irritatie opwekt.

Valt het u niet op dat veel topics waaraan u deel neemt door de moderatie gesloten worden vanwege uw of topic reacties die voor het merendeel op internet waarheid gebaseerd zijn.

alfatrion

Consumenneke schreef:
26 okt 2025 10:06
De klacht betrof geen bepaalde forumgebruikers maar wel bepaald forumgedrag.
Dat is onlosmakelijk verbonden met de forumgebruikers en hoort hier niet thuis.
Radar schreef:
18 sep 2023 09:39
We horen graag wat jullie feedback is op het forum in zijn algemeenheid, denk aan het moderatiebeleid en de functionaliteiten. Deze plek is nadrukkelijk niet bedoeld voor berichten over individuele forumleden.
Consumenneke schreef:
Maar wat zien we nu: veel reacties op de man. Is tegen de regels, maar ik kan er wel tegen.
Provoceren is ook tegen de regels.
Consumenneke schreef:
Dat noemen we in Nederland: de knuppel in het hoenderhok.

Even veel gefladder, even veel stof en dan keert de rust vanzelf weer terug. :lol:
Totdat je het weer doet natuurlijk.

witte angora

Ik heb eerlijk gezegd niet zozeer het beeld van een knuppel in het hoenderhok, maar een vos in het hoenderhok. Overigens heeft knuppel meer dan één betekenis... :wink: :mrgreen:

Plaats reactie