Huiskamer
Re: Huiskamer
Ik heb van 't weekend gewoon een Lego rallyauto in elkaar gezet. Omdat ik het (nog steeds) leuk vind om te doen. En zodra ik op het strand ben, of er sneeuw ligt oid, ben ik gewoon weer kind. Heerlijk!
witte angora
en moederslink
vinden dit leuk
Haha, dat heb ik pas gedaan met de Landrover. Geleend, gesloopt en weer gebouwd, puur omdat het leuk is
witte angora
vindt dit leuk
Dan maar het boek herlezen.
Goede dag ik had net een kleine discussie met mijn collega.
Ik moet vertellen ik ben 40 en zij is 60.
Ze heeft vast meer ervaring.
Het ging over de Chinezen die in Nl wonen.
De collega vertelde dat de Chinezen die in Nederland wonen en wonen door een reden.
De reden is dat ze onderdrukt werden in hun eigen land.
Ik denk dat ze er wonen vanwege een andere reden.
Nu is mijn vraag aan jullie... klopt het wat mijn collega zegt?
Misschien zitten in deze huiskamer Chinezen?
De collega vertelde dat de Chinezen die in Nederland wonen en wonen door een reden.
-
Want iemand met Chinese achtergronden kan praten voor iedereen? De motivatie van de een hoeft nog niet voor een ander te gelden.Helper777 schreef: ↑02 jun 2021 15:49Goede dag ik had net een kleine discussie met mijn collega.
Ik heb geen idee waarom veel van de Chinezen in Nederland wonen. Zal beslist om verschillende redenen zijn. Maar toen ik nog een kind was, woonde ik in een buurt waar al heel veel Chinezen woonden. Vaak hadden ze een eethuis of een wasserij.
Het zal toch niet zo zijn dat alle Chinezen die in Nl wonen in China werden onderdrukt?
Veel Chinezen die in Nederland wonen, hebben nog nooit in China gewoond.
Ik zag gisteren een filmpje over de buxus processierups. Iets met Chinese eenden die die hele buxus bomen aanvielen, omdat ze die rups geweldig lekker vinden. Zag er zo komisch uit.
-
-
Heb nog een stoommachientje,misschien toch maar weer eens uit de kast halen als ik tijd heb.
Moneyman
vindt dit leuk
Doen! Perfecte ontspanning.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Over de geschiedenis van Chinese migranten is veel interessants te lezen in hoofdstuk 4 van Nabije vreemden van Jaap Vogel, deel 4 van de reeks Cultuur en migratie in Nederland.
Overigens vind ik dat dit deel en deel 5 uit deze reeks (Veranderingen van het alledaagse 1959-2000 van Isabel Hoving et al.) een heel mooi inzicht geven in de ontwikkeling van de "Nederlandse" cultuur.
Overigens vind ik dat dit deel en deel 5 uit deze reeks (Veranderingen van het alledaagse 1959-2000 van Isabel Hoving et al.) een heel mooi inzicht geven in de ontwikkeling van de "Nederlandse" cultuur.
Moneyman
vindt dit leuk
Stoommachines zijn leuk. Ik heb twee favorieten:
- De Wilesco D2 kan gewoon op de kast staan. Je hebt er niets aan, maar hij snort echt heel aandoenlijk.
- Het Woudagemaal is een stuk groter, maar dat moet dan ook nog steeds Friesland redden als de nood écht aan de man komt.
- De Wilesco D2 kan gewoon op de kast staan. Je hebt er niets aan, maar hij snort echt heel aandoenlijk.
- Het Woudagemaal is een stuk groter, maar dat moet dan ook nog steeds Friesland redden als de nood écht aan de man komt.
Moneyman
vindt dit leuk
Denk ook een aan het Cruquius gemaal. Je kunt daar ook zelf spelen met stoommachientjes.
Het is wel reclame maar soit.
https://www.haarlemmermeermuseum.nl/cruquius-museum
Het is wel reclame maar soit.
https://www.haarlemmermeermuseum.nl/cruquius-museum
De Cruquius is inderdaad ook mooi en indrukwekkend, en zeer terecht een monument, toch geef ik zelf de voorkeur aan het Woudagemaal. Niet alleen vanwege de werkende stoommachine en de enorme capaciteit van 4000 m³ per minuut (Cruquius doet "slechts" 320 m³/min), maar vooral omdat het nog steeds in bedrijf is. Als het waterpeil in Friesland te hoog dreigt te worden door een samenloop van wind en neerslag, zorgt een eeuwoude stoommachine er voor dat de Friezen het droog houden. Dat vind ik prachtig.
In Châtillion-Coligny, Frankrijk, staat op de kant een compleet opengewerkt stoommachine. Uiterst interessant.
En Cruquius was in zijn tijd wel de grootste ter wereld.
En Cruquius was in zijn tijd wel de grootste ter wereld.
En terecht. Ik zou daar heel graag een keer kijken (en liefst fotograferen) als de tent in vol bedrijf is.Erthanax schreef: ↑02 jun 2021 23:24De Cruquius is inderdaad ook mooi en indrukwekkend, en zeer terecht een monument, toch geef ik zelf de voorkeur aan het Woudagemaal. Niet alleen vanwege de werkende stoommachine en de enorme capaciteit van 4000 m³ per minuut (Cruquius doet "slechts" 320 m³/min), maar vooral omdat het nog steeds in bedrijf is. Als het waterpeil in Friesland te hoog dreigt te worden door een samenloop van wind en neerslag, zorgt een eeuwoude stoommachine er voor dat de Friezen het droog houden. Dat vind ik prachtig.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Als je een kutdag hebt...
Wat een drama dat een over het paard getild wicht 150 euro kwijt is omdat ze zelf haar parkeerkaart is verloren. Daarmee vergeleken valt toch echt alles, maar dan ook alles in het niet, toch? Dan vergeet je toch spontaan al je eigen onbenullige zorgjes?
Wat een dramaqueens, die familie Hazes.
https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... anne-hazes
Wat een drama dat een over het paard getild wicht 150 euro kwijt is omdat ze zelf haar parkeerkaart is verloren. Daarmee vergeleken valt toch echt alles, maar dan ook alles in het niet, toch? Dan vergeet je toch spontaan al je eigen onbenullige zorgjes?
Wat een dramaqueens, die familie Hazes.
https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... anne-hazes