Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Dooier dan Grutte Pier bestaat ook niet.
Ken je dat grapje dan niet? Ik heb het van een echte Fries: Het kan Friezen en het kan dooien.
Ken je dat grapje dan niet? Ik heb het van een echte Fries: Het kan Friezen en het kan dooien.
Dooier in Barneveld.
-
Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
-
In elk geval geen scharrelkip
Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
-
Ik zal er maar geen nieuw topic aan wijden, maar... gisteren wat flesjes bruiswater gekocht, kijk zo naar de prijs, klopt niet... dus wel, het statiegeld zat er al bij.
Allemaal geen drama, maar deze moet ik dus onderweg niet ergens netje in een prullebak kieperen, maar mee naar huis nemen en dan maar zien dat ik er aan denk ze weer in te leveren voordat de schuur uitpuilt met die dingen...
Zal voor een hele hoop mensen wel wennen zijn denk ik. Als ze al mee hebben gekregen hoe dat met statiegeld zit.
Allemaal geen drama, maar deze moet ik dus onderweg niet ergens netje in een prullebak kieperen, maar mee naar huis nemen en dan maar zien dat ik er aan denk ze weer in te leveren voordat de schuur uitpuilt met die dingen...
Zal voor een hele hoop mensen wel wennen zijn denk ik. Als ze al mee hebben gekregen hoe dat met statiegeld zit.
Nou... ik zit in een aantal fiets- en wandelgroepen, en vrijwel overal is het motto "leave nothing but footprints". Als je het vol mee kunt nemen, kan het ook leeg mee terug en op de juiste wijze ingeleverd worden.witte angora schreef: ↑28 jun 2021 15:43Allemaal geen drama, maar deze moet ik dus onderweg niet ergens netje in een prullebak kieperen, maar mee naar huis nemen en dan maar zien dat ik er aan denk ze weer in te leveren voordat de schuur uitpuilt met die dingen...
Zal voor een hele hoop mensen wel wennen zijn denk ik.
Feitelijk vormt jouw werkwijze mede de reden dat het statiegeld nodig geacht werd.
marnix
vindt dit leuk
-
Wat is er mis mee om een plastic flesje netjes in een prullenbak achter te laten? Of het nu op het station is of die van mezelf, het komt uiteindelijk bij dezelfde afvalverwerker terecht. Zonder dat statiegeld kon je het toch echt niet bij de super inleveren. Ja kon wel, dan kwam het alsnog in een prullenbak terecht.
Onderweg kan je alleen maar vuil weggooien in de algemene prullenbak. Thuis gooien steeds meer mensen hun afval weg volgens de gescheiden normen. Da's winst, natuurlijk.witte angora schreef: ↑28 jun 2021 15:48Wat is er mis mee om een plastic flesje netjes in een prullenbak achter te laten? Of het nu op het station is of die van mezelf, het komt uiteindelijk bij dezelfde afvalverwerker terecht. Zonder dat statiegeld kon je het toch echt niet bij de super inleveren. Ja kon wel, dan kwam het alsnog in een prullenbak terecht.
-
Hier ook : waterflesjes gekocht nu mét statiegeld € 0.15
Prima! Gelijk leeg in de boodschappentas doen, kun je ze nooit vergeten.
Helaas gooiden velen hun lege flesjes her en der in de berm of in de struiken.
De aso.s onder ons zullen ze voor die € 0.15 evengoed niet terugbrengen.
Hopelijk wordt dat wél minder nu.
Voor wandelaars idd wordt het lastig(er).
Dan maar één bidon meenemen?
Prima! Gelijk leeg in de boodschappentas doen, kun je ze nooit vergeten.
Helaas gooiden velen hun lege flesjes her en der in de berm of in de struiken.
De aso.s onder ons zullen ze voor die € 0.15 evengoed niet terugbrengen.
Voor wandelaars idd wordt het lastig(er).
Dan maar één bidon meenemen?
-
Er zijn er genoeg die wel wat geld bij willen verdienen denk ik.moederslink schreef: ↑28 jun 2021 16:59De aso.s onder ons zullen ze voor die € 0.15 evengoed niet terugbrengen.
De bidons moet ik inderdaad eens opsnorren en uitkoken. Na ruim een jaar niet gebruikt te zijn.... Zeker met de hitte van gisteren heb je aan een of twee kleine flesjes niet genoeg. En zeker niet als het eerdaags weer 20+ kilometer afstanden gaan worden.
Moneyman
en moederslink
vinden dit leuk
-
20 km met de elektrische fiets zeker.
-
De afgelopen weken liep ik langs de Kromme Rijn. Dat is van oorsprong denk ik wel een bergbeek. Maar aangezien er nogal wat gezwommen en gesupt wordt in dat water denk ik niet dat ik het zal appreciëren.
Binnenkort beginnen met een heel andere tocht, maar dat is bergloos. Niet waterloos, bergloos. Dus nee, geen bergbeekjes.
-
Neem ze alle drie. Of de eerste. Of de middelste. Of die met de aardigste chauffeur. Of de leegste. Of de meest milieuvriendelijke. Of die met de makkelijkste instap.
-
Het antwoord is natuurlijk 42.
Een priemgetal heeft natuurlijk altijd de voorkeur boven een even getal. In geval van nood zou lijn 28 nog kunnen (2 x 2 x 7); lijn 48 (2 x 2 x 2 x 2 x 3) is echt de slechtste keus met al die factoren.
Breien is al een fles beekjeswater kwijtgeraakt, dan is het echt onverstandig om niet 41 te kiezen.
Breien is al een fles beekjeswater kwijtgeraakt, dan is het echt onverstandig om niet 41 te kiezen.
Moneyman
vindt dit leuk
-
Het verbaast mij dat lijn 23 , de buurtbus, niet meer rijdt .