Laptops hebben een eindige hoeveelheid binnenruimte, en dus kunnen er fysiek vaak niet zoveel USB poorten ingebouwd worden. Groter maken gaat ook wel wat tegen het primaire doel van een laptop, draagbaarheid, in. Deze wens vervult een desktop doorgaans veel beter, mijn hierboven genoemde mini-pc heeft 7 USB aansluitingen, 4 type A achterop, voor 2 en nog een type C. En als je kiest voor een mini-of midi-tower, zou je nog meer kunnen toevoegen met USB PCI inbouwkaarten als deze..witte angora schreef: ↑09 feb 2022 11:16En voor mijn foto's kan ik dan een card-reader kopen. Maar ik wil dus niet meer en meer kabels en allerlei aanverwant gedoe; ik wil juist minder. Weg met alle kabels. Heb hier 20 doosjes in een la staan met per doosje één kabel, en nog heb ik ruimte tekort. Dat heb ik zo gedaan omdat alles iedere keer in de knoop zat. Maar dit werkt dus ook nauwelijks, want voor ik de goede te pakken heb...Woutervanzwieten schreef: ↑09 feb 2022 11:09Voor die usb-poorten heb je van die handige koppelstukjes die je in kunt pluggen, heb je er in een keer een hoop usb poorten bij! De mijne heb ik ooit op ali-express besteld en die werkt nog wel goed, maar ik gebruik het dan ook amper.
Of gewoon één USB hub gebruiken, en daarin je gebruikte kabels steken wanneer nodig. Ik heb zelf een USB hub met ingebouwde SSD opslag, (micro) SD kaartlezer, HDMI, Ethernet, en 2 type A, en een type C usb aansluiting, daar kan ik alles qua camera's etc op aansluiten wat ik maar wens.