Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
02 mar 2022 19:36
Wist u dat...
Op mijn nieuwe televisie📺 kan ik naar You Tube kijken. Daar staan ook afleveringen van 😍😍😍Lewis😍😍😍 op.
Dat maakt die aankoop alleen al waard. Veel plezier ermee. 😁😁

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

En van are you being served. Geniale Engelse humor.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Mooie kaart.

*

Goed, wij zijn weer zover dat we alle beelden aankunnen. Desondanks natte ogen van deze zingende militair: filmpje op Facebook, eerst op Tiktok online gezet.
Het is patriottistisch, samengevat zingt hij lieve mama, lieve papa, treur niet om mij wanneer ik sterf voor ons land Ukraïne. Maar het gaat erom hoe hij dit zingt ... Eigenlijk zegt dit meer dan de eindeloze gesprekken in talkshows.

Nog een toevoeging aan 'het konvooi' van meer dan 60 km lang. Dat zijn 2 tankbrigades.
Nu vandaag meer beelden naar buiten met het Russische leger erop, een opvallende reactie meegekregen: Als de Russen de afgelopen jaren zoveel geld in het vernieuwen van hun leger hebben gestopt, waarom rijden ze dan rond met materieel uit de jaren 70? En waarschijnlijk ook 'precisie'wapens van voor 1990, want er is te veel civiele schade.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Het is uit 3e hand (oud collega van collega van mijn vrouw), maar die Nederlander woont dus gepensioneerd in oost-Oekraïne, en zag een net de grens overgestoken militair konvooi al vrij snel zonder brandstof komen zitten, waarna de Russische soldaten te voet terug gingen naar eigen grondgebied. Russische soldaten die er nu wel definitief zijn, moeten huizen langs om eten. En waar ze mensen tegenkomen, eisen ze het gewoon op, dus dat is in vorm en functie plunderen. Niet echt tekenen van een goed georganiseerd professioneel leger. Het zijn ook voornamelijk dienstplichtigen, die zo vanaf de trekker, na een paar weken training op oefening gingen, en merkten dat de vrachtauto's waar ze in zaten, maar bléven doorrijden. Zie ook de filmpjes van krijgsgevangenen, die jongens hebben geen idee waar ze mee bezig zijn.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is een beste puzzel. En dan ook nog de inhoud van 10 zakken door elkaar gooien...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Holy moly. Dat is bijna zelfkwelling :D

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je zou zo iemand toch tegen zichzelf in bescherming moeten nemen

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik hoop dat bijvoorbeel de achterkant verschillend van kleur ofmateriaal is. 😀

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Poetin schijnt bijna 2 jaar zichzelf opgesloten te hebben , doodsbang om Corona te krijgen.
In die 2 jaar is ie gek geworden en heeft zijn ' masterplan ' verder uitgedacht.
Deze man stop je niet , niet zomaar , hij heeft grootheidswaanzin en wil het oude tsarenrijk herstellen.
Zijn directe ja-knikkers om hem heen , zijn net zo goed levensgevaarlijk.
Sancties doen hem niks, hij waant zich veilig op zijn apenrots.
Tegenstanders worden vermoord of verbannen.
Hij zit veilig in zijn bunker en zal niet opgeven.
Een nederlaag zal hij nooit accepteren.
De Russische inval in Afghanistan heeft 10 jaar geduurd, van 1979-1989, met 5 miljoen vluchtelingen naar Pakistan en Iran.
Er vielen +- 1.5 -2 miljoen slachtoffers waarvan 90% burgers.

juliomariner

Zeggen dat Poetin gek geworden is en dat dit dus de reden van het gebeuren is gaat volgens mij veel te ver.
Ik denk dat deze man zeer slim is maar dat hij zich vooral in de saamhorigheid van vooral de westerse wereld en ook van bepaalde bondgenoten zoals de chinesen ernstig heeft vergist.
Van alle zijden is de propagandamachine goed op gang gekomen.
Alle nieuwsbronnen moeten dus zeer kritisch worden bekeken.
Ik vraag me dus dan ook af of het verhaal van dat Poetin gek is niet uit de koker van de propagandamacjhine van een van de partijen komt.

moederslink

Om dit offensief door te zetten met ( deels) verouderd materieel, ben je n.m.m niet meer echt in de realiteit, plus de totale onderschatting van de Oekraïners én de zware sancties, waar hij op kon wachten.
Die Russische soldaten hebben er zo te lezen en te zien ook niet écht zin in.
Maar goed , ik ben slechts een bezorgde burger . Verstand van oorlog voeren heb ik ook niet.....

juliomariner

moederslink schreef:
03 mar 2022 14:24
Verstand van oorlog voeren heb ik ook niet.....
Ik gelukkig ook niet maar 1 van de eerste trucs van propaganda is zeggen dat de leider van de tegenpartij gek is. Ik vind dat echt te kort door de bocht zeker omdat ook al lijkt het zo Poetin het echt niet alleen voor het zeggen heeft. Hij heeft een heel nest havikken rond zich verzameld.
Hij maakte wel de vergissing door te denken dat de (dienstplichtige) soldaten die hij eerst gestuurd heeft het land wel even zouden bezetten (onderschatting van de tegenstander) hIJ heeft volgens mij toen hij dat door had de echte smeerlappen van de Spetznatz gestuurd. Vandaar dat het nu wat sneller gaat dan in het begin.

Moneyman

juliomariner schreef:
03 mar 2022 14:29
...zeker omdat ook al lijkt het zo Poetin het echt niet alleen voor het zeggen heeft...
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees van niet. Er is er daar maar één die beslist momenteel.

Moneyman

breien schreef:
26 feb 2022 21:55
Zóó week 7
Om S-10 in het 🌞 te zetten.
https://youtu.be/dRA9DKPASzs
Nog maar een keer dan, maar nu met het officiele nummer.
https://www.youtube.com/watch?v=v2m-MGSys0k&t=143s

juliomariner

Moneyman schreef:
03 mar 2022 14:53
juliomariner schreef:
...zeker omdat ook al lijkt het zo Poetin het echt niet alleen voor het zeggen heeft...
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees van niet. Er is er daar maar één die beslist momenteel.
Zonder de steun van de legertop had hij dit nooit op kunnen zetten.

moederslink

Moneyman schreef:
juliomariner schreef:
Poetin is idd degene die beslist , dat denk ik ook. De legertop durft niets tegen hem in te brengen.
Maar de RODE KNOP indrukken kan ie niet alleen doen, daar zijn protocollen voor.
Er zal een Graf von Stauffenberg voor nodig zijn om hem te stoppen, vrees ik.
Was die aanslag op Hitler in 1944 gelukt was WOII anders gelopen .

Moneyman

moederslink schreef:
03 mar 2022 15:18
Moneyman schreef:
juliomariner schreef:
Poetin is idd degene die beslist , dat denk ik ook. De legertop durft niets tegen hem in te brengen.
Maar de RODE KNOP indrukken kan ie niet alleen doen, daar zijn protocollen voor.
Ja... en wat denk je wat er gebeurt als Poetin WIL dat die knop ingedrukt wordt...?

juliomariner

Dan zou het mij niet verbazen dat de legertop een staatsgreep pleegt.

moederslink

Moneyman schreef:

Ja... en wat denk je wat er gebeurt als Poetin WIL dat die knop ingedrukt wordt...?
Zooooo gek zal ie toch niet zijn?? :o :shock:

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Verwacht het onmogelijke.
juliomariner schreef:
03 mar 2022 14:17
Zeggen dat Poetin gek geworden is en dat dit dus de reden van het gebeuren is gaat volgens mij veel te ver.
Wij twijfelen nog, want de Putin van 2019 komt anders over dan de Putin van 2022. Hij is een tijd uit beeld verdwenen tijdens Corona en de laatste maanden ... hij verschijnt alleen zittend in beeld, bij voorkeur achter een bureau.
Ons lijkt een tia of beroerte waarschijnlijker, zeker gezien de verandering in houding en uitlatingen, die wijzen op een verandering in het karakter.

Wij ergeren ons meer aan de relatief laconieke houding in de westerse wereld. Wapens sturen is te weinig, sancties zijn te weinig, het wordt kiezen tussen militair ingrijpen of accepteren dat ca. 30 miljoen mensen naar de EU verhuizen. Deze keer voornamelijk naar de Oost-Europese landen, vanwege de overeenkomsten in taal en cultuur. En die vluchtelingenstroom is deel van het grotere plan om Europa te destabiliseren.

In de propaganda missen wij nuchtere reacties. Als Rusland (voor de zoveelste keer) dreigt met kernwapens, mag er dan alsjeblieft per kerende postduif een reactie retour komen met de inhoud: 'Zelfdestructie. Wanneer kernwapens worden ingezet, heeft Rusland na afloop van die kernoorlog nog 1,44 miljoen inwoners in plaats van 144 miljoen.' En zo'n boodschap moet dan wel in het Russisch worden verteld, zodat het voor de Russische media heel moeilijk wordt er iets aan te knippen, plakken of draaien. Plus een online versie met meer beelden, zodat de boodschap breder overkomt.
Dit soort directe taal (zonder een spoor van angst in de boodschap) komt wel aan op de bestemming, maakt tegelijk duidelijk dat geen dreigement zonder consequenties blijft en beïnvloedt volgende stappen van Rusland.

Plaats reactie