Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
20 mar 2022 14:00
Het valt ook niet mee om dagelijks een aantal satirische nieuwsberichten te schrijven die origineel én vermakelijk zijn. Zowel bij Nieuwspaal als De Speld komt de sleet er inmiddels wel een beetje in; onvervalste dijenkletsers zie ik nauwelijks meer.
Exact dat. Nou ja. Het kan niet iedere dag feest zijn :mrgreen:

(en inderdaad, die Van der Staaij was goed!)

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Voor wie Andere Tijden mist:
Beeld van Nederland
Archiefbeelden, iedere keer anderhalf uur voor vijf jaar.

Moneyman

Mooie stukje werk van (o.a.) Follow The Money: The Russioan Asset Tracker. Hier meer info (vandaag nog gratis te lezen). En hier het actuele resultaat.
Met collega’s uit heel Europa start Follow the Money de Russian Asset Tracker. Daarmee geven we een lopend overzicht van vastgoed, vliegtuigen, jachten en offshore bankrekeningen van gesanctioneerde en/of corrupte Russische oligarchen. De zoektocht is nog maar net begonnen, maar levert nu al 153 bezittingen op ter waarde van 16 miljard euro waarvan we zeker weten dat die geheel of gedeeltelijk in bezit zijn van oligarchen en naaste medewerkers van Poetin.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar in Nederland heeft de overheid al moeite om van veroordeelde criminelen de bezittingen af te pakken. Dus dat zal van die Russen nog wel lastiger zijn.

Moneyman

Of juist niet...

Die situaties zijn natuurlijk onvergelijkbaar.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vind het een slechte zaak. Als niet bewezen kan worden dat ze deze oorlog steunen, moeten ze natuurlijk als normale Russen behandeld worden.

Moneyman

Nijogeth schreef:
21 mar 2022 21:45
Ik vind het een slechte zaak. Als niet bewezen kan worden dat ze deze oorlog steunen, moeten ze natuurlijk als normale Russen behandeld worden.
Heb je het artikel al gelezen? Dit zijn geen onschuldige brugers ofzo.
Vandaar dat we niet meteen alle gesanctioneerde oligarchen onder de loep nemen, maar beginnen met een selectie: de zogeheten Navalny 35-lijst. Deze lijst is opgesteld door Aleksej Navalny, de bekendste criticus van corruptie in Rusland, en zijn medewerkers. De 33 mannen en 2 vrouwen op deze lijst zijn volgens Navalny vertrouwelingen van Poetin: mensen die zijn regime financieel ondersteunen, ofwel betrokken waren bij Navalny’s vergiftiging en zijn latere arrestatie.

Op Navalny’s lijst staan enkele bekende oligarchen die ook voorkomen op de recente sanctielijsten, waaronder Roman Abramovich, Gennady Timchenko, Oleg Deripaska en Alisher Usmanov. Maar op zijn lijst staan ook directeuren van staatsbedrijven zoals Alexei Miller (Gazprom) en Igor Sechin (Rosneft), de voormalig hoofdaanklager Yuri Chaika, de Moskouse burgemeester Sergei Sobyanin en een reeks politici en politiefunctionarissen. De enige vrouwen zijn rechter Elena Morozova en Margarita Simonyan, hoofdredacteur van het internationale televisienetwerk Russia Today.

Jablan
Contacteer:

Artikelen achter een betaalmuur sla ik over.
Lady1234 schreef:
21 mar 2022 21:32
Maar in Nederland heeft de overheid al moeite om van veroordeelde criminelen de bezittingen af te pakken. Dus dat zal van die Russen nog wel lastiger zijn.
Zeker. Het zijn vaak getrapte constructies. Nederlandse BV met als aandeelhouder een ander bedrijf, bij voorkeur gevestigd op Malta, Cyprus of een belastingparadijs buiten de EU. Dit tweede bedrijf is weer een dochter van een holding, die in een volgend land is gevestigd. De aandeelhouder van de holding is dan weer een Russisch bedrijf, dat wel in handen van de oligarch is.

Ondertussen in Nederland de doorgeschoten controles van de wwft, waarbij een vermoeden van belastingontwijking al genoeg is om de rekeningen te blokkeren.

*
Nijogeth schreef:
Als niet bewezen kan worden dat ze deze oorlog steunen, moeten ze natuurlijk als normale Russen behandeld worden.
Inclusief vluchtelingenstatus?

Moneyman

Jablan schreef:
21 mar 2022 22:31
Artikelen achter een betaalmuur sla ik over.
Je hebt nog 5 kwartier én een artikel zónder betaalmuur :wink:

Nijogeth

Moneyman schreef:
21 mar 2022 21:54
Nijogeth schreef:
Heb je het artikel al gelezen? Dit zijn geen onschuldige brugers ofzo.
Vandaar dat we niet meteen alle gesanctioneerde oligarchen onder de loep nemen, maar beginnen met een selectie: de zogeheten Navalny 35-lijst. Deze lijst is opgesteld door Aleksej Navalny, de bekendste criticus van corruptie in Rusland, en zijn medewerkers. De 33 mannen en 2 vrouwen op deze lijst zijn volgens Navalny vertrouwelingen van Poetin: mensen die zijn regime financieel ondersteunen, ofwel betrokken waren bij Navalny’s vergiftiging en zijn latere arrestatie.

Op Navalny’s lijst staan enkele bekende oligarchen die ook voorkomen op de recente sanctielijsten, waaronder Roman Abramovich, Gennady Timchenko, Oleg Deripaska en Alisher Usmanov. Maar op zijn lijst staan ook directeuren van staatsbedrijven zoals Alexei Miller (Gazprom) en Igor Sechin (Rosneft), de voormalig hoofdaanklager Yuri Chaika, de Moskouse burgemeester Sergei Sobyanin en een reeks politici en politiefunctionarissen. De enige vrouwen zijn rechter Elena Morozova en Margarita Simonyan, hoofdredacteur van het internationale televisienetwerk Russia Today.
Alleen al vanwege het noemen van Abramovich haak ik af. Heeft zich voor Oekraïne in willen spannen in de onderhandelingen, heeft vrijwillig aangeboden het geld dat hij krijgt voor Chelsea in een fonds voor Oekraïners te stoppen, maar wordt alsnog gestraft vanwege het verleden. De reden waarom hij op de lijst staat heeft ook helemaal niets met deze oorlog te maken. Dat hij op een corrupte manier zoveel geld heeft gekregen, ik denk dat we die kans allemaal zouden grijpen als dat binnen de regels van het land is, maar dat moet toch niet strafbaar zijn en heeft niets met deze oorlog te maken.

Hoeveel families hier in Nederland zijn niet rijk geworden over de ruggen van anderen? Bijvoorbeeld door slavenhandel en dergelijke. Gaan we van die families nu ook maar de rekeningen bevriezen, de woningen en auto's in beslag nemen? Nee, natuurlijk niet, want zo was het in die tijd nu eenmaal.

Ik ben er voor om mensen te straffen voor wat ze gedaan hebben, maar daarvoor moet het wel een strafbaar iets zijn. Rijk geworden in Rusland is dat niet, de regering steunen in Rusland is dat ook niet. De oorlog steunen met middelen is dat wel. In mijn ogen hoeft iemand zich er niet eens tegen uit te spreken, want 'wie zwijgt stemt toe' kan 2 kanten op werken, afhankelijk van de vraagstelling.

En Jablan, laat die oligarchen die tegen de oorlog zijn maar lekker hier komen. Kunnen ze dat geld hier uitgeven, misschien willen ze de Oekraïense vluchtelingen ook nog wel steunen met een noodfonds of iets dergelijks.

Jablan
Contacteer:

Nijogeth schreef:
21 mar 2022 22:50
En Jablan, laat die oligarchen die tegen de oorlog zijn maar lekker hier komen. Kunnen ze dat geld hier uitgeven, misschien willen ze de Oekraïense vluchtelingen ook nog wel steunen met een noodfonds of iets dergelijks.
Ze zijn er al.

Onze woede richt zich meer op de manier waarop de Russische regering met 'gewone' mensen omgaat. Complete minachting voor het leven. De Romanovs zijn ruim een eeuw geleden vermoord, maar Stalin had meer absolute macht dan de laatste tsaren en ... Putin doet heel erg zijn best Stalin van die troon te stoten. Zowel qua aantal doden tijdens zijn bewind als qua persoonlijke verrijking.

Daarnaast is de hypocrisie bij de opvang van vluchtelingen opvallend. Wel of niet uit de Ukraïne, het maakt lichtjaren verschil in de startpositie in de nieuwe landen. Al kijken we met een glimlach naar Polen, dat nu hulp van de EU verwacht. Hetzelfde land, dat al jaren dwarsligt bij een EU-oplossing voor migratiestromen.

Nijogeth

Jablan schreef:
21 mar 2022 23:05
Daarnaast is de hypocrisie bij de opvang van vluchtelingen opvallend. Wel of niet uit de Ukraïne, het maakt lichtjaren verschil in de startpositie in de nieuwe landen. Al kijken we met een glimlach naar Polen, dat nu hulp van de EU verwacht. Hetzelfde land, dat al jaren dwarsligt bij een EU-oplossing voor migratiestromen.
Totaal geen hypocrisie. Jarenlang is geroepen dat vluchtelingen zoveel mogelijk in de eigen regio opgevangen dienen te worden. Oekraïne ligt tegen de EU aan en dus zouden wij ze op moeten vangen. Hoe anders is dat met immigranten uit het Midden-Oosten of Afrika.

Daarbij hoeven de Oekraïners ook niet per se helemaal door naar Nederland en Duitsland om zich daar als asielzoeker in te schrijven, omdat het daar het beste geregeld is voor asielzoekers. De Oekraïners willen gewoon veilig zijn, vandaar dat er zoveel in Polen en Moldavië zijn en we die dus nu moeten helpen opvang te regelen.

Laat ik het zo zeggen, ik vang hier liever 1 miljoen Oekraïners op, die gewoon veilig willen zijn en er het beste van willen maken en zo snel mogelijk terug willen dan 100.000 Afrikanen die niet vanwege oorlog vluchten, maar omdat ze hier gratis geld kunnen krijgen en geen intentie hebben om terug te gaan en hun eigen land willen opbouwen. En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar daarvoor zou opvang in de regio genoeg moeten zijn.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Een update van mijn kant :
Ik heb 5 dagen in het ZH gelegen en sinds 1 weekje weer thuis in afwachting van de operatie.
Mijn lijf heeft zware klappen gehad.
Mijn ene nier was door SEPSIS vergiftigd - er is .savonds nog, middels een drain, een nooduitgang geplaatst rechtstreeks vanuit de nier zodat de vervuilde urine kon worden afgevoerd en terecht komt in een plaszak.
De pijnen waren vreselijk
Er zit nog een steen vast in de urineleider, deze blokkeert de uitgang.
Hij kan nog niet verwijderd worden , het is op dit moment te gevaarlijk om hem te verwijderen en ik ben te ziek. Niet sterk genoeg.
Beschadiging aan de wanden vd urineleider is zeer goed mogelijk.
Dus mogelijk zal de steen vergruist moeten worden, maar al met al is het eea niet zonder risico en zal een 2e operatie nodig zijn.
Men verwacht dat ik pas half april voor de 1e keer geopereerd kan worden.
Dat betekent nu dat ik aan de antibiotica zit, zware pijnmedicatie heb en ongelooflijk moe en slap ben. En thuis wacht......

Daarnaast werd ik op de SEH getest en bleek ik Corona te hebben.
En mijn nier functioneerde nog maar voor 1/4 , het was dus echt kiele, kiele.
De nierwaarden daalden dramatisch.
Ik had koorts, lage bloeddruk en gebrek aan zuurstof.

Nu gaat het ......ik slaap veel en wordt liefdevol verzorgd door mijn zoon.
Hij brengt bloemen, lekker fruit, sapjes , toetjes etc.
Warm eten gaat nog niet.

Een x per week komt thuiszorg voor wondverzorging. Douchen kan ik gelukkig zelf.

Ik doe mijn best om beter te worden, maar het ziet er nu nog niet echt goed uit.
Daarnaast ben ik door het gevecht in mijn lijf uitgeput.

Dank voor jullie belangstelling! Lief!

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heremijntijd, wat een verhaal. Dat is nog veel akeliger dan "gewoon" een niersteen. Heel veel sterkte en beterschap!

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad, naar verhaal. Neem veel rust om aan te sterken. En natuurlijk beterschap.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kop op Moederslink, veel sterkte.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Sterkte hoor Moederslink 🌸🌼🌺 en natuurlijk vooral een voorspoedig herstel gewenst

Nijogeth

Sterkte Moederslink!

Moneyman

Nijogeth schreef:
Alleen al vanwege het noemen van Abramovich haak ik af. Heeft zich voor Oekraïne in willen spannen in de onderhandelingen, heeft vrijwillig aangeboden het geld dat hij krijgt voor Chelsea in een fonds voor Oekraïners te stoppen, maar wordt alsnog gestraft vanwege het verleden.
Vanwege het verleden...? Hij wordt gepakt in zijn vermogen- precies dus op datgene wat hij op een corrupte manier heeft verkregen. Dat wordt niet ineens minder erg omdat hij nu iets goeds zou willen doen. Hij staat niet voor niets op de sanctielijst...
Nijogeth schreef:
De reden waarom hij op de lijst staat heeft ook helemaal niets met deze oorlog te maken. Dat hij op een corrupte manier zoveel geld heeft gekregen, ik denk dat we die kans allemaal zouden grijpen als dat binnen de regels van het land is, maar dat moet toch niet strafbaar zijn en heeft niets met deze oorlog te maken.
Corruptie is niet strafbaar? En dat zou iedereen zijn? Raar mens- en wereldbeeld heb je.
Nijogeth schreef:
Hoeveel families hier in Nederland zijn niet rijk geworden over de ruggen van anderen? Bijvoorbeeld door slavenhandel en dergelijke. Gaan we van die families nu ook maar de rekeningen bevriezen, de woningen en auto's in beslag nemen? Nee, natuurlijk niet, want zo was het in die tijd nu eenmaal.
Rare vergelijking natuurlijk. Je hebt het nu over eeuwen terug. Bij de mensen die nu gepakt wordt gaat het om hun eigen handelen. Nogal een significant verschil.
Nijogeth schreef:
Ik ben er voor om mensen te straffen voor wat ze gedaan hebben, maar daarvoor moet het wel een strafbaar iets zijn. Rijk geworden in Rusland is dat niet, de regering steunen in Rusland is dat ook niet. De oorlog steunen met middelen is dat wel. In mijn ogen hoeft iemand zich er niet eens tegen uit te spreken, want 'wie zwijgt stemt toe' kan 2 kanten op werken, afhankelijk van de vraagstelling.
Nogmaals: heb je wel gelezen om wie het hier gaat? Dat zijn géén onschuldige burgers: ze staan op de sanctielijst juist vanwege dat wat ze doen. Je bagatelliseert de boel enorm, maar dat is natuurlijk onjuist. Je doet ten onrechte alsof er niets strafbaars gebeurt is, en alsof men op een volkomen legale, nette manier aan hun geld is gekomen.

Je reacties op dit onderwerp wekken een behoorlijke eenzijdige indruk, moet ik zeggen.

Moneyman

moederslink schreef:
22 mar 2022 11:13
Dank voor jullie belangstelling! Lief!
Héél, héél veel sterkte moederslink, en beterschap!!

Plaats reactie