Maar aangezien niet meer te controleren is of datgene wat weggegooid is ook weggegooid mocht worden,blijft het op zijn minst twijfelachtig of e.e.a.wel volgens de regels is gegaan.Moneyman schreef: ↑19 mei 2022 07:58In dat artikel wordt dat juist niet uitgelegd. Wat jij schrijft, en waarop ik reageer, is iets wat gewoon niet kan. Je kunt niet enerzijds niet alles hoeven te bewaren, maar anderzijds wel alles moeten laten inzien. Dat is gewoon simpelweg onmogelijk. Dat is toch niet zo lastig?Lisa29 schreef: ↑18 mei 2022 20:42https://www.volkskrant.nl/cs-b18f9590Moneyman schreef: ↑18 mei 2022 16:15
Nou... dat is natuurlijk een inhoudelijk tegenstrijdig standpunt. Iets kan alleen opgevraagd en ingezien worden áls het is bewaard.
Je stelling was dat hij tegen de wet zou hebben gehandeld, en daarvan heb ik nog nergens een onderbouwing gezien. De Archiefwet verplicht simpelweg niet tot het bewaren van alles. Er zijn op grond van de wet selectielijsten waaruit per overheidsorgaan blijkt wat er wel en niet bewaard moet worden. Datgene wat niet bewaard hoeft te worden, mag (dus) weggegooid worden.
De vraag die nu opkomt, is wie dat bepaalt en wie dat beoordeelt. Daar gaat het debat straks ook over natuurlijk. Ik zou van sommige bekende smsjes die gewist blijken te zijn zelf op basis van gevoel zeggen dat die nog aanwezig moeten zijn, terwijl ze dat niet zijn.
Hierin wordt mijn "inhoudelijk tegenstrijdig standpunt" uitgelegd.
Onder meer de Archiefwet bepaalt wat je moet bewaren. De WOB bepaalt vervolgens wat je moet laten zien. Maar wat niet gearchiveerd hoeft te worden, valt dus ook niet onder de WOB.
En daarbij,een van de "koosnaampjes"van dhr. Rutte is pinokkio