Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Hophophop

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Hophophop »

Och ja dat is dan wat het is. Ik hoop dat reggie en de zijnen daar gelukkig van worden.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
07 sep 2022 20:55
let op :
as vrijdag 9 september rijden er géén treinen! :(
Zucht ...

Zo onderhand ben ik voorstander om de metro van Lille landelijk uit te rollen. Rijdt automatisch, zonder bestuurder, en op tijd.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
07 sep 2022 21:14
moederslink schreef:
let op :
Mooi dan hoef ik ook niet met mijn auto voor een gesloten overweg te wachten
Ik dacht het, jij zei het :mrgreen:

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Het vreemde aan dit alles is hoe de politiek handelt, of beter gezegd niet handelt. OV zou een alternatief voor de auto moeten zijn en daarmee een positief effect op het milieu moeten hebben, maar vanuit de overheid gebeurt weer eens niks. Sowieso al prefereer IK (opzettelijk hoofdletters) de auto vanwege de snellere reistijd en vrijheid, maar met al deze stakingen gaan ook treinreizigers sneller en vaker voor de auto kiezen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik naar mijn (klein)kinderen ga, gaat het om afstanden van 50 tot 100 km. Met het OV duurt dat 2 tot 2:30 uur, met de auto 0:40 tot 1:15. Als ik er om 7:30 uur wil zijn, is de keuze voor mij gemakkelijk: de auto. De keuze is bovendien dubbel gemakkelijk, want ik heb nog maar één auto :D

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
07 sep 2022 22:26
Met het OV duurt dat 2 tot 2:30 uur, met de auto 0:40 tot 1:15.
Moet er niet een trein tussen uit vallen wegens gebrek aan personeel, blaadjes op de rails, vierkante wielen, graadje vorst, stroomstoring, werkzaamheden, aanrijdingen en wat al niet meer.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:
let op :
Correctie : ik hoor net - met uitzondering vd lijn Utrecht-Schiphol

JozJan

Ongelezen bericht door JozJan »

Moneyman schreef:
07 sep 2022 16:10
JozJan schreef:
07 sep 2022 16:03
Moneyman schreef:
07 sep 2022 14:10
- dat een schrijver niet los gezien wordt van het geschrevene is niet iets geks of slechts, maar eerder iets logisch. Dat geldt immers net zo goed voor de reacties die erop komen, dus dat heft elkaar mooi op :wink:
- Je hoeft de schrijver ook niet los te zien van het geschrevene, dat is niet mijn punt. Maar dat is iets anders dan iets veroordelen alleen omwege van wie het schrijft.
Ik denk niet dat er gebeurt wat jij hier omschrijft. Er wordt -mijns inziens- niet alleen gereageerd omdat het Jablan is, maar óók (juist) vanwege hetgeen hij schrijft.

Ik durf wel te stellen dat er min of meer dezelfde soort reacties waren gekomen als ik dezelfde observaties op dezelfde manier had gedeeld. Alleen de homo-erotische koppeling zou dan niet gelegd zijn, gok ik.
Late reactie, druk met belangrijkere zaken ;-)
We gaan het hier niet over eens worden. Geeft ook niet. Je ziet in deze hele discussie weer eens hoe lastig het is om alleen met geschreven berichten een discussie te voeren, het ontbreken van de non-verbale component zorgt daarvoor. Je ziet dat mensen de betreffende tekst op een heel verschillende manier interpreteren.

Ik ben er absoluut van overtuigd dat als jij dezelfde observarties in dezelfde bewoordingen had gedeeld, er dan anders op gereageerd zou zijn. Op zich ook niet zo gek, want zoals je zelf zegt 'dat een schrijver niet los gezien wordt van het geschrevene is niet iets geks of slechts, maar eerder iets logisch' Verder blijf ik er bij dat nergens goed is onderbouwd waarom de observaties van J normoverschrijdend zouden zijn. Anderen mogen daar anders over denken.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos

Zo leest het inderdaad wel. Zou men in Engeland net zo vaag doen als in Nederland als het dit soort nieuws van het Koningshuis betreft.

Mocht het inderdaad een voorbode van het overlijden zijn, wat daarna? Charles of William?

ZeerPrivé

kuklos schreef:
08 sep 2022 15:04
Zo leest het inderdaad wel. Zou men in Engeland net zo vaag doen als in Nederland als het dit soort nieuws van het Koningshuis betreft.

Mocht het inderdaad een voorbode van het overlijden zijn, wat daarna? Charles of William?
Inmiddels dit bericht verschenen, lijkt het e.e.a. (om het zo maar even te zeggen) verwacht te worden https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... mering-aan

Van mij had Charles overgeslagen mogen worden, maar ja, naar mij luisteren ze gewoon niet. :lol:

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het wordt King Charles and Queen Consort Camilla

kuklos

Wat mij betreft geen van beiden. Geef mij maar prins Harry in zijn bad ass tijd.

ZeerPrivé

Moet je op je ouwe dag nog gaan werken ook. :mrgreen:

ZeerPrivé

kuklos schreef:
08 sep 2022 15:12
Wat mij betreft geen van beiden. Geef mij maar prins Harry in zijn bad ass tijd.
Maar die zit nu onder de plak van zijn vrouw. :shock: Mag alleen nog maar zitten en pootjes geven...

kuklos

Daarom ook, de prins Harry in zijn bad ass tijd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
08 sep 2022 11:53
Late reactie, druk met belangrijkere zaken ;-)
Gelukkig maar :wink:
JozJan schreef:
08 sep 2022 11:53
We gaan het hier niet over eens worden. Geeft ook niet. Je ziet in deze hele discussie weer eens hoe lastig het is om alleen met geschreven berichten een discussie te voeren, het ontbreken van de non-verbale component zorgt daarvoor. Je ziet dat mensen de betreffende tekst op een heel verschillende manier interpreteren.
Eens. Een belangrijke factor.

ZeerPrivé

kuklos schreef:
08 sep 2022 15:26
Daarom ook, de prins Harry in zijn bad ass tijd.
Hij is inmiddels wel gearriveerd https://www.bbc.com/news/live/uk-62834633 Einde oefening dus.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op Netflix is de serie The Royals nog te zien. Charles als onnozelaar, Camilla als vals sekreet, William en Kate als klef stel, en prinses Anne als een soort spook. Erg vermakelijk.
Over Koningin Elizabeth en prins Philip wordt overigens alleen gesproken, ze hebben geen rol in beeld.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Goeie tip.

Plaats reactie