Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat een verhaal weer komkommer, maar wat goed dat je voor een overstekende kat ging remmen !
Dat kan ik wel waarderen :D

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ja, en het was niet eens een Witte Angora!

Ik ben nu eenmaal liefhebber en dan stopte je.
En elke in geklommen persoon is erg duur daar in Brexit.
Dit was reeds vele jaren terug al zo, en nu geen rijbewijs meer, ben file en regels zat.
En toen kwamen de Oost Europeanen, veel mee gesproken, leuke mensen maar die salarissen, daar pas ik voor!
Als er 7 mensen voor je cabine op de grond pleuren, dat is dan leuke nieuwe auto..... gezien de boete in Brexit als het wel gelukt was!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is hier komkommer en kwel. Ik zal maar niet uit mijn slof schieten.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Costnix »

Negeren is niet meer vooruitzien, naar berichten, die je niet wil 😁

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Werkt prima; de mededeling staat helaas in een nogal opvallend groot font.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Costnix »

@komkommertijd:
We kwamen altijd de grens over in Vaals aan het einde van de vakantie. Mijn vader mocht van de baas zijn VW gesloten busje gebruiken. Hier zat maar één bank in. Achterin een rotanbankje, die met koperdraad zat vastgebonden. Drie kilometer voor de grens gingen mijn moeder n twee zussen het busje uit en liepen over de grens met boodschappentassen de grens over.
Dit deden we, omdat er anders een groot boete zouden krijgen voor het misbruik van een gesloten busje als personenvervoersmiddel.
Oh, op de heenweg, ging en mud aardappelen mee, campingboter, gebraden gehaktballen,, kippenpoten, snap, koek, jam kaas, smac,...... mee. Er gaat heel wat levensmiddelen mee op onze vakantie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is dan wel een tijdje geleden, Costnix... Een bus met spijltje :D , of de opvolger ervan?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik juist zo de grens over ga val je op.... 2 sloffen per keer buiten nog voordeliger EU en dat kan na 100x lopen 200 sloffen in je auto... maar dan is het paar KM verder....Bingo!

Als je een wasmachine vervoerde, of was het een lege doos waar deze ooit in gezeten heeft, die zien ze en zeggen niets, en je mag door... Witwassen van sloffen, dat is blijkbaar als ze niets ruiken toegestaan.
Wel een lading niet gewassen kleding met zweetgeur, en ik ruik/rook niets meer!

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Campingboter, in zo'n blik met een pastieken deksel? Dat is wel uit de oude doos hoor.
Dat rotanbankje vastgemaakt met ijzerdraad, doet me direct denken aan de vraag uit het theorie-examen: "Mag u zo gaan rijden?"
Het geeft ook wel aan hoe anders iedereen nu tegen veiligheid aankijkt.

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

"And now for something completely different," als ik het van de moderator zo mag uitdrukken: Het is toch nog geen vrijdag? Ik was even in verwarring na het lezen van enkele flinke reacties in slecht Nederlands en nog slechter pseudo-Vlaams. Of zou het door de vakantie komen?

gosewijn
Berichten: 2913
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Die goeie oude tijd , was in ieder geval gezelliger dan nu. Of ben ik nu een oude zak . :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
01 aug 2019 15:08
"And now for something completely different," als ik het van de moderator zo mag uitdrukken: Het is toch nog geen vrijdag?
Nee hoor, het is pas vrijdag als je of hier of in een ander, nieuw, topic de openingswoorden leest: 'Beste mensen van het forum,'.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Mensen van het forum,

Ik heb gelezen in mijn gemeente dat ik maar 35 meters asbest mag verwijderen....
Moet ik nu die platen in kleine hoeveelheden aanleveren?
Het eerst pakje had iets teveel, bij na rekenen x aantal ingepakte kwam ik op 47 meters en mocht gewoon neer leggen.
Ik kreeg op de vraag wat ze doen, vermoedelijk word er vervuilde grond op gestort, maar wisten het ook niet.

Er is niets genoteerd wie hoeveel ingeleverd heeft dus mag ik nu regelmatig een dergelijk pak gratis inleveren omdat in 1x wel erg duur is kreeg ik de indruk?

Komende jaren meerdere personen in verschillende voertuigen dit laten inleveren en ik ben van een iets groter dak af.
Met meerdere kleuren plastic en plakband valt het niet op dat alles van 1 persoon komt, en ik begreep dat personeel ook wisselde.
Dus vrijwel overal 35 meters maar totaal geen controle op ietsje meer!

Wel stond online tot 35 meters zelf verwijderen toegestaan mits niet gebroken of gezaagd word en daar hield ik me aan.
Dat ik zo na 12x rijden er vanaf ben, want in 1x verwijderen is handiger dan in vele keren... alleen inleveren zal iets langer duren op deze manier. :mrgreen:

En niet elke gemeente is even duidelijk dus een andere vuil inlever plek morgen kijken of ik daar ook een pakje mag bezorgen.
De wet is uitgesteld tot 2028 maar tegen die tijd is zeker alles weg!

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

:lol: :lol: :lol: :lol:

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik dacht dat de kruipruimte er vol mee ligt

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Costnix »

Het is zo’n 60 jaar geleden. Er stonde toen vier auto’s in de straat, het VW busje van mijn pa, een Isserta, En Opel Olympia en de oude Borgward vrachtwagen van de groenteboer.
En dat allemaal in een straat in Amsterdam.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mijn pa had ook een Opel rekord olympia!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Panhard X serie was betere, die Aluminium auto uit France roesten niet, en daar zijn er relatief meer van over dan de Populaire Opels en Mercedessen!

NeoDutchio
Berichten: 12649
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
01 aug 2019 18:46
Ridder 777 wist een adresje met hoger rendement en daar kan geen van de hier eerder genoemde tegenop!
Over Ridder gesproken, ik las vandaag diverse damesbladen (je moet iets doen onder de Franse zon) en daar kwam het verhaal voorbij van een vrouw met haar Iraanse vriend. Zij reisde meerdere jaren naar haar vriend en er werden zelfs trouwplannen gemaakt. Ze leerde elkaar kennen door familie in Nederland. Uiteindelijk waren de papieren in orde en hij mocht naar Nederland reizen. Eenmaal hier ging het binnen 3 maanden mis waarna zij de IND inschakelde. Uiteindelijk is hij opgepakt en weer uitgezet.

Het enige dat ik mistte was een kind in het verhaal, maar de dame in kwestie was de leeftijd al gepasseerd om kinderen te krijgen. Verder zie ik behoorlijk wat overeenkomsten in het verhaal. Toeval?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar nu is ridder777 ook opgepakt? Tenminste ik mis zijn vraag over zijn collega.

Plaats reactie