Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
BL2
Berichten: 5010
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Het opvallende van omvolkeren in bepaalde EU landen maar speelt in een handjevol landen, zoals Deutschland, België, Frankrijk maar totaal niet in landen als Tsjechië, Slowakije, Polen, Hongarije of Roemenië. Daar willen de emigranten absoluut niet naar toe.
Immers daar is geen Miele, mooie ruime woning of zak geld in de aanbieding.
Geen wonder dat er een Asielcrisis in een aantal EU landen is ontstaan.....

ZeerPrivé
Berichten: 6052
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
24 sep 2024 16:11
De comeback van de "functie elders". Ik schat zelf ook in dat hij als gewoon kamerlid vele malen sterker (en waarschijnlijk ook veel gelukkiger) is.
Ik moet eerlijk zeggen, ik begrijp nu wel de 'functie elders'. Inderdaad veel meer geschikt als kamerlid, maar met een beetje zelfkennis had hij dat zelf ook moeten en kunnen weten. Maar goed, experiment mislukt.

DeZevendeHenk
Berichten: 886
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

kuklos schreef:
24 sep 2024 14:00
DeZevendeHenk schreef:
24 sep 2024 13:52
kuklos schreef:
24 sep 2024 12:55
@DeZevendeHenk, maar ook anderen, je kan wel gaan jeremieren over plebejer mentaliteit, gebrek aan beschaving, en andere termen die je nog kan bedenken, maar zeg het maar, waar trek je de grens? Wat mag je niet doen omdat het respectloos is en wat mag je nog wel doen?
De vraag van ZeerPrivé is ook een goede hierin.
Ik trek de grens bij mensen die niet de dialoog aangaan, waarschijnlijk omdat ze daar de cognitieve vaardigheden en de emotionele volwassenheid niet voor hebben maar hun frustraties omzetten in treiteracties. Dan ben je gewoon een zielige frust. Dat je je moet aanpassen is normaal, de wereld veranderd, kijk eens naar je grootouders in de jaren vijftig en zestig. En als je zondag mee naar Urk gaat kun je zien dat zelfs die omslag nog niet helemaal voltooid is.
Ik heb maar even een stukje vetgedrukt in jouw reactie. Het is niet normaal dat Nederland verandert vanwege een geïmporteerde ideologie. Dat mag nooit normaal worden of zijn.
Het is niet normaal dat Nederland verandert? Gek dat we dan een Joods-Christelijke traditie hebben. Beiden uit het midden Oosten, je moet zelf wel de laatste aanhanger van Wodan zijn.
Je opmerking getuigt van zo'n beperkte algemene ontwikkeling dat het een hoop van je commentaren verklaart.

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

DeZevendeHenk schreef:
24 sep 2024 17:44
kuklos schreef:
24 sep 2024 14:00
DeZevendeHenk schreef:
24 sep 2024 13:52

Ik trek de grens bij mensen die niet de dialoog aangaan, waarschijnlijk omdat ze daar de cognitieve vaardigheden en de emotionele volwassenheid niet voor hebben maar hun frustraties omzetten in treiteracties. Dan ben je gewoon een zielige frust. Dat je je moet aanpassen is normaal, de wereld veranderd, kijk eens naar je grootouders in de jaren vijftig en zestig. En als je zondag mee naar Urk gaat kun je zien dat zelfs die omslag nog niet helemaal voltooid is.
Ik heb maar even een stukje vetgedrukt in jouw reactie. Het is niet normaal dat Nederland verandert vanwege een geïmporteerde ideologie. Dat mag nooit normaal worden of zijn.
Het is niet normaal dat Nederland verandert? Gek dat we dan een Joods-Christelijke traditie hebben. Beiden uit het midden Oosten, je moet zelf wel de laatste aanhanger van Wodan zijn.
Je opmerking getuigt van zo'n beperkte algemene ontwikkeling dat het een hoop van je commentaren verklaart.
Zo kennen we deugend links weer. Wees maar trots op jezelf.

DeZevendeHenk
Berichten: 886
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

kuklos schreef:
24 sep 2024 17:55
Zo kennen we deugend links weer. Wees maar trots op jezelf.
Je snapt dat het oud Nederlandse woord deugen goed betekent en dom niet zo goed? Of heb je tegen je principes nu een taal "verandering" doorgevoerd?

Ik ben overigens helemaal niet links, ik snap dat als je zelf bij ultra rechts hoort alles links is maar dat is tunnelvisie.
Laatst gewijzigd door DeZevendeHenk op 24 sep 2024 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Consumenneke
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:
24 sep 2024 14:08
Of gelden de grotendeels christelijke Papoea niet mee? En de christelijke Molukken vergeten we even.
U klinkt een beetje verward. Het ging over landen waar de islam dominant is. Dat er in Indonesië ook andere geloven bestaan, is algemeen bekend. Zoals ook in de krant (main-stream-media) te lezen is dat er in Indonesië best een probleem is met fanatieke moslims.

Wat doen we daar nu aan? Lekker gaan jennen met spek voor de moskee, of samenwerken met gematigde krachten?

Afbeelding

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

DeZevendeHenk schreef:
24 sep 2024 18:13
kuklos schreef:
24 sep 2024 17:55
Zo kennen we deugend links weer. Wees maar trots op jezelf.
Je snapt dat het oud Nederlandse woord deugen goed betekent en dom niet zo goed? Of heb je tegen je principes nu een taal "verandering" doorgevoerd?

Ik ben overigens helemaal niet links, ik snap dat als je zelf bij ultra rechts hoort alles links is maar dat is tunnelvisie.
Ik snap jouw gedrag heel goed, vandaar dat ik je deugend links noem. Want je weet precies wat ik bedoel met een opmerking dat het niet goed is dat Nederland verandert vanwege een geïmporteerde ideologie.

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Consumenneke schreef:
24 sep 2024 18:14
Wat doen we daar nu aan?
Ons beseffen dat waar de islam verschijnt vrijheid verdwijnt. En daar eindelijk eens een keer naar gaan handelen.

Nijogeth
Berichten: 10535
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Consumenneke schreef:
24 sep 2024 18:14
Nijogeth schreef:
24 sep 2024 14:08
Of gelden de grotendeels christelijke Papoea niet mee? En de christelijke Molukken vergeten we even.
U klinkt een beetje verward. Het ging over landen waar de islam dominant is. Dat er in Indonesië ook andere geloven bestaan, is algemeen bekend. Zoals ook in de krant (main-stream-media) te lezen is dat er in Indonesië best een probleem is met fanatieke moslims.

Wat doen we daar nu aan? Lekker gaan jennen met spek voor de moskee, of samenwerken met gematigde krachten?

Afbeelding
Ik was inderdaad verward. Ik dacht dat jouw reactie aangaf dat het Indonesië prima ging.

Plaats reactie