Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Goedemiddag dagkoers,

We vroegen ons al af waar je bleef... Zoals je ziet in het Mediamarkttopic heb ik, volgens sommigen althans, de honneurs waargenomen. We zijn het weekend doorgekomen. Nog 2 1/2 week, dan is je zelfopgelegde ban voorbij, en kun je ons weer bezig houden. :D

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik had jullie beloofd tot de rechtszaak geen vragen meer te stellen en daar houd ik mij aan.
Ik heb aan de webmaster gevraagd of ze het draadje ''update advocaat van de tegenpartij '' weer willen openzetten.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
03 feb 2025 11:11
Trump wil, net als velen aan beiden zijden van het politieke spectrum, dat er wordt geselecteerd op basis van kwaliteit en niet diversiteit.
Nop. Als een transpersoon meer in zijn/haar mars heeft dan een witte Amerikaan uit de Midwest, dan zal de transpersoon de functie niet krijgen.
Methusalah schreef:
03 feb 2025 11:59
En wat betreft je punt over het derde termijn. Doe nou niet alsof je niet weet dat Trump daar zelf meerdere keren duidelijk op gezinspeeld heeft.
Informatief artikel van 31 januari 2025 van Het Laatste Nieuws geeft een paar sluiproutes aan.
Methusalah schreef:
Mensen zoals jij vind ik doodeng. De blinde volgers. De fanaten. De ontkenners. De verraders. Ga jij je ook ooit beroepen op 'dat je er niets vanaf wist?' Want zo klink je wel hier.
Ach, je weet toch dat een ander het altijd heeft gedaan?

Er niets vanaf weten ...
Bij een vluchtelingenopvang in de buurt werd iets te vaak vuurwerk afgestoken - poging tot intimidatie. Nu zit ik in een groep, die aanspreekpunt is voor de gemeenten aan beide kanten van de grens en daar kwam dit ook langs. De pvv'er en de afd'er in deze groep konden hun plezier daarover nauwelijks verbergen, totdat ik opmerkte, dat wie daar ook vuurwerk afsteekt, er rekening mee mag houden, thuis vuurwerk te beleven. Ze werden opvallend stil en na die avond is er (gelukkig) geen vuurwerk meer afgestoken. Maar wie het was, dat weten ze natuurlijk niet ...

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scharrelschipper schreef:
03 feb 2025 09:19
Het geeft toch wel te denken dat korte tijd na zijn aantreden een paar honderd duizend Amerikanen een petitie tekenen om hem af te zetten.
Een paar honderdduizend op meer dan 320 miljoen inwoners?
Zegt helemaal niets. Er zijn daar mensen die nooit zullen accepteren dat Trump president geworden is en ongeacht wat hij ook doet tegen hem zullen zijn. Het zogenaamde Trump Derangement Syndr

ik schreef toch ook al dat ik het kansloos achte? :wink:

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Methusalah schreef:
kuklos schreef:

Trump wil, net als velen aan beiden zijden van het politieke spectrum, dat er wordt geselecteerd op basis van kwaliteit en niet diversiteit.
Consumenneke schreef:
03 feb 2025 09:24
Hij gaat het presidentschap nog erfbaar maken.
Op basis waarvan roep je dat?
Na Franklin Delano Roosevelt, een Democraat, is de wet aangepast en moeten presidenten na twee termijnen stoppen. Welke partij wilde trouwens dat de vrouw van president werd? Oh ja, de Democraten met Hillary Clinton en Michelle Obama.

En wat sommige mensen maar niet in hun botte harses krijgen omdat ze dom herkauwen wat populisten zeggen is dat het een het ander niet uit sluit. Bij gelijke competenties kiezen voor een minderheids groep heeft dus geen invloed op kwaliteit en dat is het principe.
De praktijk is echter dat Amerikaanse universiteiten de lat lager legden voor zwarten en latino's en hoger legden voor blanken en Aziaten. Pure discriminatie dus.
De praktijk is dat Obama de FAA de regels heeft laten aanpassen waardoor perfect geschikte blanke kandidaten worden afgewezen, en men nu kijkt naar diversiteitsachtergrond.
De praktijk is dat de top van de brandweer in Los Angeles is gekozen vanwege diversiteitseisen, in plaats van kiezsen op basis van kwaliteit.
Het principe is leuk, de praktijk is niks meer dan pure discriminatie.

Methusalah schreef:
En wat betreft je punt over het derde termijn. Doe nou niet alsof je niet weet dat Trump daar zelf meerdere keren duidelijk op gezinspeeld heeft.
Jij weet niet wat ik wel en niet weet. En nee, hier heb ik geen weet van.
Methusalah schreef:
Mensen zoals jij vind ik doodeng. De blinde volgers. De fanaten. De ontkenners. De verraders. Ga jij je ook ooit beroepen op 'dat je er niets vanaf wist?' Want zo klink je wel hier.
Verraders zelfs. Wauw. Je geeft opnieuw J.Deltoer gelijk. We zouden enkel nog maar op bepaalde partijen mogen stemmen en dan enkel nog mensen met de juiste mening. En jij denkt dat anderen het probleem zijn? Gezien wat jij schrijft? :roll:

Mooi voorbeeld trouwens van Trump Derangement Syndrome dat je hier vertoont Methusalah.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Kijk, wat successen van Trump genoemd in dezeLinkedin post:

2 weeks in:

Mexico caved
Panama caved
Colombia caved
Venezuela caved
Canada panicking
Mass deportations
Hostages are home
DEI programs ended
Bureaucracy slashed
FBI purges are underway
USAID funding cancelled
Gender ideology eliminated
DOGE already saved billions
51 intel agents lost clearance
Border crossings drop by 93%
Reservoirs filled up in California
Just to name a few developments

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

kuklos schreef:
04 feb 2025 02:54
Reservoirs filled up in California...
Bij presidenten op die leeftijd kan een prostaatprobleem ook voordelen hebben.

Of was onze lieve heer zo verheugd dat hij wat regenbuien de juiste kant op stuurde?

Overigens is het water op bevel van de opperste leider uit reservoirs afgetapt naar een droge meerbedding. Dat noemen we dus nepnieuws.

Het doet me een beetje denken aan Mao die alle mussen in China liet doden omdat ze de oogst opaten.
Het jaar daarop kreeg China te kampen met een insektenplaag.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

kuklos schreef:
04 feb 2025 01:13
Methusalah schreef:
kuklos schreef:

Op basis waarvan roep je dat?
Na Franklin Delano Roosevelt, een Democraat, is de wet aangepast en moeten presidenten na twee termijnen stoppen. Welke partij wilde trouwens dat de vrouw van president werd? Oh ja, de Democraten met Hillary Clinton en Michelle Obama.

En wat sommige mensen maar niet in hun botte harses krijgen omdat ze dom herkauwen wat populisten zeggen is dat het een het ander niet uit sluit. Bij gelijke competenties kiezen voor een minderheids groep heeft dus geen invloed op kwaliteit en dat is het principe.
De praktijk is echter dat Amerikaanse universiteiten de lat lager legden voor zwarten en latino's en hoger legden voor blanken en Aziaten. Pure discriminatie dus.
De praktijk is dat Obama de FAA de regels heeft laten aanpassen waardoor perfect geschikte blanke kandidaten worden afgewezen, en men nu kijkt naar diversiteitsachtergrond.
De praktijk is dat de top van de brandweer in Los Angeles is gekozen vanwege diversiteitseisen, in plaats van kiezsen op basis van kwaliteit.
Het principe is leuk, de praktijk is niks meer dan pure discriminatie.

Methusalah schreef:
Jij weet niet wat ik wel en niet weet. En nee, hier heb ik geen weet van.
Methusalah schreef:
Verraders zelfs. Wauw. Je geeft opnieuw J.Deltoer gelijk. We zouden enkel nog maar op bepaalde partijen mogen stemmen en dan enkel nog mensen met de juiste mening. En jij denkt dat anderen het probleem zijn? Gezien wat jij schrijft? :roll:

Mooi voorbeeld trouwens van Trump Derangement Syndrome dat je hier vertoont Methusalah.

Er is 0 bewijs dat de lat is aangepast. Dat bedoel ik met het herkauwen van retoriek. Heb je het nou echt niet door? Je herhaalt gewoon kneiterhard de zelfde leugens.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Oftewel, Trump is fout, ik heb dat door en eenieder die dat anders ziet is dom. Praten en discussieren met mij heeft geen zin want ik heb net als bij xr, blm en woke het gelijk 100% aan mijn zijde.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Methusalah schreef:
Heb je ooit het interview gezien van Halsema met de Amsterdamse brandweervrouwen? Die zeggen letterlijk dat vrouwen minder competent zijn dan mannen, waarna Halsema een beetje geschokt reageert. Het probleem is onder andere dat fysieke testen voor de vrouwelijke brandweerlieden makkelijker zijn dan voor de mannen. Dan kies je dus niet op competenties, maar op diversiteit.

https://www.dumpert.nl/item/100080138_584fae38

Methusalah

Nijogeth schreef:
04 feb 2025 10:38
Methusalah schreef:
Heb je ooit het interview gezien van Halsema met de Amsterdamse brandweervrouwen? Die zeggen letterlijk dat vrouwen minder competent zijn dan mannen, waarna Halsema een beetje geschokt reageert. Het probleem is onder andere dat fysieke testen voor de vrouwelijke brandweerlieden makkelijker zijn dan voor de mannen. Dan kies je dus niet op competenties, maar op diversiteit.

https://www.dumpert.nl/item/100080138_584fae38
Klopt en daar is dat altijd zo geweest, net zoals in het leger en bij de politie. Dat is algemeen bekend en valt te onderbouwen.

Maar nog steeds zijn de standaarden bij oa de FAA niet verlaagd. Dat is en blijft gewoon een leugen. Sowieso is dat mentaal werk en niet fysiek.

Nijogeth

Hoe kun je nu onderbouwen dat de eisen voor vrouwelijke brandweerlieden lager zijn dan die voor mannelijke brandweerlieden? Het gaat toch om de meest competente? Zit je in een brandend gebouw, kan het toch een verschil maken tussen leven en dood. Dus hoor je ook voor vrouwen dezelfde eisen als voor mannen te stellen, de competente vrouwen halen het dan ook.

Methusalah

Nijogeth schreef:
04 feb 2025 11:37
Hoe kun je nu onderbouwen dat de eisen voor vrouwelijke brandweerlieden lager zijn dan die voor mannelijke brandweerlieden? Het gaat toch om de meest competente? Zit je in een brandend gebouw, kan het toch een verschil maken tussen leven en dood. Dus hoor je ook voor vrouwen dezelfde eisen als voor mannen te stellen, de competente vrouwen halen het dan ook.
Omdat er ook bij de brandweer meerdere functies bestaan maar een conditietest altijd noodzakelijk is. Daarnaast zijn er ook vrouwen die sterker zijn dan de gemiddelde man. Je hebt dus blijkbaar last van tunnelvisie want je kan maar één ding zien.

Nijogeth

Ik zeg toch ook dat vrouwen gewoon aan dezelfde competenties behoren te voldoen, er zullen er zeker genoeg zijn die er aan kunnen voldoen. Die competenties zijn er niet voor niets. Maar je zegt dus eigenlijk dat de vrouwen van de brandweer in Amsterdam geen gelijk hebben?

Overigens betekent in mijn ogen gelijkheid niet dat je bij gelijke competenties voor een minderheid kiest. Dan doe je maar lootje trekken, kop of munt, potje snel patiencen, weet ik het. Doe je dat, dan zijn de kansen gelijk.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
04 feb 2025 11:37
De eisen in de selectieprocedure voor mannen en vrouwen bij de beroepsbrandweer zijn precies hetzelfde. Er wordt geselecteerd op diverse competenties, waarvan eentje ‘fysiek’ is. Als een vrouw niet voldoet aan deze eisen wordt ze afgewezen en precies hetzelfde geldt voor een man.

Nijogeth

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

De wereld is iets groter dan alleen de brandweer in Amsterdam.
https://www.brandweer.nl/selectieprocedure/

https://www.brandweer.nl/wp-content/upl ... rttest.pdf

Alleen bij de shuttle-run test zit er een klein verschil in de eisen tussen man en vrouw, wat niet zo vreemd is.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

En wat zie je bij eigenlijk alle belangrijke onderdelen -> mannen en vrouwen worden gelijk beoordeeld. Zowel bij de zwem, kracht als coordinatietesten. Juist bij kracht zou je een verschil mogen verwachten tussen mannen en vrouwen.
Alleen bij de 6km hardlooptest ( VO2 max en uithouding ) is er een klein verschil, maar de kans dat je een gebouw van 6km in moet rennen is niet zo groot en het belang hiervan is dus minimaal. Bij kracht is dit anders ( je moet immers een zware slang of ander zwaar materiaal kunnen optillen ), maar daar zie je dus ook dat het juist wel gelijk is.

Je stelling dat de competenties tussen vrouwen en mannen anders beoordeeld worden is dus gewoon niet waar.
Waar het verschil in kracht tussen mannen en vrouwen van belang is, moet dit natuurlijk ook getoetst en beoordeeld worden en als dit een belangrijke competentie is, dan moet dat er ook toe doen.
Echter in veel gevallen doen de fysieke verschillen tussen mannen en vrouwen helemaal niet ter zake ( zo ook hier ) en is een man die 50kg meer kan powerliften dan een vrouw echt niet competenter in het vak van brandweer(man/vrouw).

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Heb je ooit het interview gezien van Halsema met de Amsterdamse brandweervrouwen? Die zeggen letterlijk dat vrouwen minder competent zijn dan mannen,
Het enige dat in dit filmpje gezegd wordt is de oneliner dat 'werken bij de brandweer echt wel een mannenberoep is'. Dat is werkelijk het enige. Het wordt niet onderbouwd en er wordt in zijn algemeenheid niet gezegd dat vrouwen minder competent zijn dan mannen.. Sterker nog: op de vraag of zij zelf de klus zouden klaren wordt volmondig 'ja' gezegd..
Het enige wat dit filmpje doet is het vooroordeel: 'brandweer is een mannenberoep' bevestigen, zonder hiervoor ook echt argumenten aan te leveren.

Zijn er dan geen punten / competenties die soms gevraagd/noodzakelijk zijn om op te beoordelen en waarbij vrouwen achterblijven bij mannen -> zeker wel. Zeker waarbij de fysieke aspecten van een beroep doorslaggevend zijn kan het zijn dat mannen geschikter zijn dan vrouwen. Als dat het geval is, dan moet je daar ook gewoon op selecteren, op testen en je eisen op aanpassen.. Dan kan het niet zo zijn dat je je eisen gaat aanpassen, alleen maar om ook vrouwen aan te kunnen nemen. Maar het moet wel relevant zijn voor het werk dat moet worden gedaan.

Nijogeth

Lowieze schreef:
04 feb 2025 12:55
De wereld is iets groter dan alleen de brandweer in Amsterdam.
https://www.brandweer.nl/selectieprocedure/

https://www.brandweer.nl/wp-content/upl ... rttest.pdf

Alleen bij de shuttle-run test zit er een klein verschil in de eisen tussen man en vrouw, wat niet zo vreemd is.
Ook bij het krachtcircuit zijn er andere eisen.
En ja, ik vind het wel vreemd. Het kan dus voorkomen dat een man beter presteert dan een vrouw op alle testen, maar dus afvalt, terwijl deze gebleken meer competentie heeft. Dat valt bij mij niet onder gelijkheid.

Plaats reactie