Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

angel1978 schreef:
04 feb 2025 13:36

Echter in veel gevallen doen de fysieke verschillen tussen mannen en vrouwen helemaal niet ter zake ( zo ook hier ) en is een man die 50kg meer kan powerliften dan een vrouw echt niet competenter in het vak van brandweer(man/vrouw).
Soms zal een man misschien wat makkelijker een patiënt kunnen afhijsen, maar als die brandweerman dan weer het empathisch vermogen van een lantaarnpaal heeft en de brandweervrouw is goed in de patiënt begeleiden en geruststellen, dan zijn ze allebei toch op hun plek.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

De brandweer in Amsterdam heeft een zeer gesloten en masculine cultuur. De woorden giftig of toxisch zult u mij niet zien gebruiken in dit verband :mrgreen: Een hoog ziekte verzuim en meer zelfmoorden dan bij korpsen in Den Haag of Rotterdam, om maar iets te noemen. Ernstige organisatorische problemen, een commandant die weggewerkt wordt; het is een weinig fraaie club. Echt wel een mannenberoep, ja.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Lowieze schreef:
04 feb 2025 15:03
angel1978 schreef:

Echter in veel gevallen doen de fysieke verschillen tussen mannen en vrouwen helemaal niet ter zake ( zo ook hier ) en is een man die 50kg meer kan powerliften dan een vrouw echt niet competenter in het vak van brandweer(man/vrouw).
Soms zal een man misschien wat makkelijker een patiënt kunnen afhijsen, maar als die brandweerman dan weer het empathisch vermogen van een lantaarnpaal heeft en de brandweervrouw is goed in de patiënt begeleiden en geruststellen, dan zijn ze allebei toch op hun plek.
Dat is ook echt wat je zoekt, empathisch vermogen, als je het hebt over mensen uit een brandend huis moeten halen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

kuklos schreef:
04 feb 2025 15:07

Dat is ook echt wat je zoekt, empathisch vermogen, als je het hebt over mensen uit een brandend huis moeten halen.
De brandweer doet echt wel meer dan brandjes blussen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
04 feb 2025 15:03
angel1978 schreef:

De kracht wordt helemaal niet verschillend beoordeelt.. Het doet er voor het werk van een brandweer dus blijkbaar totaal niet toe.. Het enige verschil is in Amsterdam de duurloop en bij anderen blijkbaar de shuttle run en daarbij gaat het dus om fitheid en niet om de specifieke afstand.. Tenzij iedereen het enorm belangrijk vindt dat een man eerst 6km gaat joggen voor het brandende huis in te rennen en dat een vrouw dat niet helemaal kan :roll:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ben voor gelijkheid, niet voor gelijke kansen. Onder gelijkheid valt dat aan mensen die hetzelfde nastreven dezelfde eisen worden gesteld. Bij gelijke kansen zou iemand met minder talent en doorzettingsvermogen aan minder eisen hoeven te voldoen dan iemand met veel talent en doorzettingsvermogen. Aangezien anders die 2e veel meer kans heeft op de baan.

Nijogeth

angel1978 schreef:
04 feb 2025 15:25
De kracht wordt helemaal niet verschillend beoordeelt.. Het doet er voor het werk van een brandweer dus blijkbaar totaal niet toe.. Het enige verschil is in Amsterdam de duurloop en bij anderen blijkbaar de shuttle run en daarbij gaat het dus om fitheid en niet om de specifieke afstand..
Jawel hoor. Uit beide bestanden blijkt dat het krachtcircuit ook anders is voor mannen en vrouwen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
04 feb 2025 09:48
Oftewel, Trump is fout, ik heb dat door en eenieder die dat anders ziet is dom. Praten en discussieren met mij heeft geen zin want ik heb net als bij xr, blm en woke het gelijk 100% aan mijn zijde.
Je vergeet nog: iedereen die het mij oneens is noem ik een fascist en een nazi. :mrgreen:

Nijogeth

Trump heeft 1 geluk. Eieren naar hem gooien dat zullen ze niet gauw doen nu hij vakkundig de prijzen van eieren, die hij veelvuldig noemde in zijn campagne omdat ie ze te hoog vond, nog hoger te lucht in laat gaan. Goed bezig, die man.

angel1978

Nijogeth schreef:
04 feb 2025 15:34
angel1978 schreef:
De kracht wordt helemaal niet verschillend beoordeelt.. Het doet er voor het werk van een brandweer dus blijkbaar totaal niet toe.. Het enige verschil is in Amsterdam de duurloop en bij anderen blijkbaar de shuttle run en daarbij gaat het dus om fitheid en niet om de specifieke afstand..
Jawel hoor. Uit beide bestanden blijkt dat het krachtcircuit ook anders is voor mannen en vrouwen.
Hoe kom je daarbij? Bij alle krachttesten in je eigen link zijn de waarden geldend voor mannen & vrouwen.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
04 feb 2025 16:50
Trump heeft 1 geluk. Eieren naar hem gooien dat zullen ze niet gauw doen nu hij vakkundig de prijzen van eieren, die hij veelvuldig noemde in zijn campagne omdat ie ze te hoog vond, nog hoger te lucht in laat gaan. Goed bezig, die man.
Mooi toch,ik schrijf wat dingen over Trump,en voor je het weet lichten we de brandweer door en pakken we de discriminatie van m/v of v/m aan.
O,nee,fout want ik heb geleerd dat dames voorgaan dus;v/m of m/v.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Je vergeet het halve alfabet, waarde scharrelschipper.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien kunnen we eronder uit komen door net te doen alsof m/v een toevallige alfabetische volgorde is.

Nijogeth

angel1978 schreef:
04 feb 2025 17:56
Nijogeth schreef:
04 feb 2025 15:34
angel1978 schreef:
Hoe kom je daarbij? Bij alle krachttesten in je eigen link zijn de waarden geldend voor mannen & vrouwen.
En in die van Lowieze gelden voor meerdere oefeningen aparte minimumeisen voor de vrouwen. En die is landelijk en Nederland is groter dan Amsterdam heb ik horen zeggen.

Toch is het raar dat iemand bijvoorbeeld bij de mannen een onvoldoende haalt, maar vervolgens bij de vrouwen een voldoende zou hebben gehad. Die man wordt gepasseerd voor een vrouw die matig scoort, maar vele malen slechter is qua fysiek. Dat hoort gewoonweg niet.

Als een vrouw wordt gepasseerd als ze beter presteert dan een man, dan is de wereld te klein.

witte angora

Thijs124 schreef:
04 feb 2025 19:11
Misschien kunnen we eronder uit komen door net te doen alsof m/v een toevallige alfabetische volgorde is.
Dan zou ik eerder opteren voor een wettelijk a/z+ in plaats van m/v.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het begint op een 🌈 regenboog te lijken!

scharrelschipper

witte angora schreef:
04 feb 2025 19:06
Je vergeet het halve alfabet, waarde scharrelschipper.
Ja,je hebtgelijk,maar zoals Wim Sonneveld al het uitdrukte "ach ik ben te oud voor die rotzooi"
En, je moet een oude aap geen kunstjes meer willen leren,met excuus aan de apen, onze naaste familie.

witte angora

Nou moet je net Wim Sonneveld noemen... :lol: :lol: :lol:

angel1978

En in die van Lowieze gelden voor meerdere oefeningen aparte minimumeisen voor de vrouwen. En die is landelijk en Nederland is groter dan Amsterdam heb ik horen zeggen.
Wederom, hoe kom je erbij.

Zoals Lowieze al meldde:
Alleen bij de shuttle-run test zit er een klein verschil in de eisen tussen man en vrouw, wat niet zo vreemd is.
Kijk je überhaupt wel wat je post?
Die man wordt gepasseerd voor een vrouw die matig scoort, maar vele malen slechter is qua fysiek. Dat hoort gewoonweg niet.
Je verzint het gewoon ter plekke, maar het is werkelijk nergens op gebaseerd!
De eisen en beoordeling voor kracht, coördinatie, zwemmen, klimmen zijn voor mannen en vrouwen exact gelijk. Alleen bij de shuttle run is er een minimaal verschil en zelfs dan liggen de eisen ook voor mannen en vrouwen nagenoeg gelijk ( 1 puntje verschil ). En nogmaals is een shuttle run of een duurloop niet doorslaggevend als competentie-eis voor de brandweer, maar enkel een indicatie van algehele fitheid ( VO2max ). Als die zo slecht is dat je daar de minimale eisen niet haalt ( zowel bij de vrouwen als de mannen ), dan moet je je werkelijk afvragen of brandweer de toekomst voor je is.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 04 feb 2025 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper

witte angora schreef:
04 feb 2025 19:36
Nou moet je net Wim Sonneveld noemen... :lol: :lol: :lol:
[/quote
Ja dat realiseerde ik me ook,maar iets te laat :)

Plaats reactie