Maar vooral het water gebruik vond ik wel opmerkelijk, 2 kubieke meter is echt niets. Zelfs al wordt de was buiten de deur gedaan.
Eens. Als je bedenkt dat het gemiddelde waterverbruik alleen al voor het toilet (!) 30 liter per persoon per dag is, terwijl het totale waterverbruik per dag per persoon 129 liter is, is een jaarverbruik van 2 kuub bizar laag.
Maar ik heb er ook grote moeite mee dat de WBV je levenskeuzes zo ingrijpend zou mogen sturen. Ga maar bij je vriendin wonen... alsof daar niet heel andere grondslagen voor zouden moeten zijn...
Even snel, want weinig tijd (). 2 kuub, 129 liter per dag, komt op 15 dagen. Gebruik minder dan gemiddeld, kom je op bv 20 dagen.
Andere schatting: week werken (onderweg), week thuis. Van die week thuis meestal bij vriendin, een etmaal in eigen huis, ook om de post op te halen. Dan kom je op 26 dagen.
Kortom, meneer verblijft effectief pakweg één maand per jaar in een sociale huurwoning die zijn hoofdverblijf heet te zijn. Elf maanden in het jaar wordt dat huis niet gebruikt. Daar vind ik wat van.
Maar vooral het water gebruik vond ik wel opmerkelijk, 2 kubieke meter is echt niets. Zelfs al wordt de was buiten de deur gedaan.
Eens. Als je bedenkt dat het gemiddelde waterverbruik alleen al voor het toilet (!) 30 liter per persoon per dag is, terwijl het totale waterverbruik per dag per persoon 129 liter is, is een jaarverbruik van 2 kuub bizar laag.
Maar ik heb er ook grote moeite mee dat de WBV je levenskeuzes zo ingrijpend zou mogen sturen. Ga maar bij je vriendin wonen... alsof daar niet heel andere grondslagen voor zouden moeten zijn...
Even snel, want weinig tijd (). 2 kuub, 129 liter per dag, komt op 15 dagen. Gebruik minder dan gemiddeld, kom je op bv 20 dagen.
Andere schatting: week werken (onderweg), week thuis. Van die week thuis meestal bij vriendin, een etmaal in eigen huis, ook om de post op te halen. Dan kom je op 26 dagen.
Kortom, meneer verblijft effectief pakweg één maand per jaar in een sociale huurwoning die zijn hoofdverblijf heet te zijn. Elf maanden in het jaar wordt dat huis niet gebruikt. Daar vind ik wat van.
Ik heb ooit 11 kuub gebruikt toen ik was verhuisd voor mijn baan, maar mijn oude huisnog had en daar 11 kuub had verbruikt. Hoe deze man dan aan zo'n laag verbruik komt verbaast me ook. Een kuub is 1.000 liter, dan heeft deze man 2.000 liter verbruikt.
Dat de woningbouwvereniging vragen stelt is te begrijpen.
Gelden die regels ook voor andere beroepen vraag ik me dan af?
Geen idee eigenlijk. Misschien beroepsmilitairen? Politie, brandweer? Ik had iig nog nooit iets gelezen over een dergelijke Europese obesitas maatregel.
Ik kan hier ook zo gauw niets over vinden. Wel over EU beleid om obesitas te verminderen. Het zou me niet verbazen dat de Telegraaf dit gewoon gebruikt als anti-EU propaganda. Verkoopt immers lekker als je van ongeacht welk onderwerp de EU de schuld geeft. Het zou ze sieren als ze dan ook eens een gedegen artikel schrijven hoe de EU nu werkelijk werkt en in elkaar steekt.
Los van wel of geen EU regels: ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat je een schipper hebt die slechts met moeite uit z'n stoel kan komen als er een noodsituatie is. Nog buiten de andere gezondheidsrisico's die kunnen optreden bij extreem overgewicht.
Maar vooral het water gebruik vond ik wel opmerkelijk, 2 kubieke meter is echt niets. Zelfs al wordt de was buiten de deur gedaan.
Eens. Als je bedenkt dat het gemiddelde waterverbruik alleen al voor het toilet (!) 30 liter per persoon per dag is, terwijl het totale waterverbruik per dag per persoon 129 liter is, is een jaarverbruik van 2 kuub bizar laag.
Maar ik heb er ook grote moeite mee dat de WBV je levenskeuzes zo ingrijpend zou mogen sturen. Ga maar bij je vriendin wonen... alsof daar niet heel andere grondslagen voor zouden moeten zijn...
Even snel, want weinig tijd (). 2 kuub, 129 liter per dag, komt op 15 dagen. Gebruik minder dan gemiddeld, kom je op bv 20 dagen.
Andere schatting: week werken (onderweg), week thuis. Van die week thuis meestal bij vriendin, een etmaal in eigen huis, ook om de post op te halen. Dan kom je op 26 dagen.
Kortom, meneer verblijft effectief pakweg één maand per jaar in een sociale huurwoning die zijn hoofdverblijf heet te zijn. Elf maanden in het jaar wordt dat huis niet gebruikt. Daar vind ik wat van.
Daar vind ik ook wat van. Het was nl. ook zijn bedoeling dat zijn 18-jarige dochter bij hem kwam wonen. Laat dat nou net een steeds vaker voorkomende truc zijn van huurders die zelf bij een partner intrekken en de (jong) volwassen kinderen in die woning 'achter laten'. Pa of ma komt af en toe eens een dagje langs in de hoop dat het de buren niet opvalt.
Bijkomend voordeel is ook dat, mocht de relatie stranden, pa of ma altijd nog een woning achter de hand heeft.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 23 okt 2024 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Kortom, meneer verblijft effectief pakweg één maand per jaar in een sociale huurwoning die zijn hoofdverblijf heet te zijn. Elf maanden in het jaar wordt dat huis niet gebruikt. Daar vind ik wat van.
Maar misschien geldt diezelfde berekening ook wel voor zijn dagen bij zijn vriendin. Stel hij is 5 dagen per maand niet in zijn vrachtwagen, want hij pakt wel ooit een dagje ergens in Spanje bij het mooie weer als ie daar toch moet leveren. 5 nachten dus ook, die hij allemaal doorbrengt bij zijn vriendin.
Ik vind 5 nachten in de maand bij jouw vriendin slapen, terwijl je gescheiden woont, niet dusdanig veel. Het probleem zit m er vooral in dat ie 5 of 6 dagen aan het werk is iedere week, dat ie dus niet in de avond thuis komt.
Maar vooral het water gebruik vond ik wel opmerkelijk, 2 kubieke meter is echt niets. Zelfs al wordt de was buiten de deur gedaan.
Eens. Als je bedenkt dat het gemiddelde waterverbruik alleen al voor het toilet (!) 30 liter per persoon per dag is, terwijl het totale waterverbruik per dag per persoon 129 liter is, is een jaarverbruik van 2 kuub bizar laag.
Als je weinig thuis bent gebruik je uiteraard weinig water.
Bij ons ( 2 mensen) was het in 2022-2023 5 kuub en 2023-2024 7 kuub.
Vergelijkbaar dus.
Nou ... ik tel maar 6 stuks bewapening, waar ik iets meer had verwacht. Sterk genoeg om het gewicht van het viaduct te dragen, maar niet versterkt om bij botsingen overeind te blijven. Gevalletje 'goedkoopste aannemer heeft gewonnen'.
Is dit een plek voor bevoorrading van de winkels op het station? Lijkt schade door een vrachtwagen bij achteruitsteken.
Mijn cabrio heeft sinds vorige week een motorlampje branden. Even uitgelezen en de code lijkt van de temperatuursensor te komen, die in de luchtmassameter zit. Dus ik ben even de luchtmassameter aan het schoonmaken, dan kijk ik of ie weg is en anders even een nieuwe bestellen. Het zijn de kosten ook niet.
Maar even nagevraagd wat een garage ervoor zou rekenen bij ons in de autogroep. 3 tot 400 euro. Voor iets dat met 2 schroefjes vastzit en 100 euro kost. Je vraagt je soms wel eens af waarom er tegenwoordig niet standaard de fouten in de boordcomputer zichtbaar zijn voor de eigenaar van de auto en deze met de juiste software uitgelezen moet worden. Waarschijnlijk is dat een manier om omzet te genereren voor dealers.
Wow! Dat is bizar… zou de bewuste auto wel eens willen zien!
Ik ook. Als de bestuurder door heeft kunnen rijden, dan moet het toch haast wel een vrachtwagen geweest zijn. Zal toch op zijn minst dan wel een krasje op zitten.
Mijn cabrio heeft sinds vorige week een motorlampje branden. Even uitgelezen en de code lijkt van de temperatuursensor te komen, die in de luchtmassameter zit. Dus ik ben even de luchtmassameter aan het schoonmaken, dan kijk ik of ie weg is en anders even een nieuwe bestellen. Het zijn de kosten ook niet.
Maar even nagevraagd wat een garage ervoor zou rekenen bij ons in de autogroep. 3 tot 400 euro. Voor iets dat met 2 schroefjes vastzit en 100 euro kost. Je vraagt je soms wel eens af waarom er tegenwoordig niet standaard de fouten in de boordcomputer zichtbaar zijn voor de eigenaar van de auto en deze met de juiste software uitgelezen moet worden. Waarschijnlijk is dat een manier om omzet te genereren voor dealers.
Misschien moet je een alternatieve keten opzetten die alles voor veel minder gaat doen dan de bestaande garagebedrijven. Daar moet een grote markt voor zijn. Wie wil er nou niet goedkoper autorijden. Eens kijken joe lang je dat dan rendabel volhoudt.
Eens kijken joe lang je dat dan rendabel volhoudt.
Volgens mij gaat mijn post compleet aan je voorbij. Het gaat me er helemaal niet om dat ik het veel goedkoper kan. Dat is met alles. Het gaat me erom dat voor zoiets simpels mensen naar de garage moeten, omdat de auto gelezen moet worden. Als fabrikanten foutcodes nu gewoon direct toegangbaar maken voor de eigenaar, dan wordt alles veel makkelijker. Ook voor universele garages en dergelijke, omdat uitleesapparatuur dan niet meer nodig is.
Dat wanhopige zie ik niet, aan de vacature zie ik eigenlijk ook niets vreemds. Ze willen een jongere doelgroep bereiken, dat lijkt me alleen maar positief.