Ik zie het woke niet echt? Ik zie vooral een Nederlander die op een trend springt om geld mee te verdienen. Veel Nederlandser kan niet.rwolters schreef: ↑31 okt 2024 20:10We worden nu ook al verraden voor al die woke oliebollenbakkers: https://www.nrc.nl/nieuws/2024/10/25/de ... 1730401011
Ook de echte Hollandse oliebol wordt van ons afgepakt! Maar je mag er natuurlijk niet van zeggen. [/s]
Huiskamer
Re: Huiskamer
-
Tja.ieder zijn eigen ervaring/interpretatie.witte angora schreef: ↑31 okt 2024 20:12Joh... in 1989 werkte ik op een basisschool als congiërge. De kinderen vonden het in de zomer lekker warm, maar ik zei ze toen al: 'het is niet lekker, het is anders dan vroeger. Het klimaat is aan het veranderen'. En dat is... 35 jaar geleden. En inderdaad...scharrelschipper schreef: ↑31 okt 2024 19:15Langjarige ontwikkelingen,accoord,maar is 50 jaar dan niet een beetje langjarig?
Als dat niet zo is moeten we dan geloven dat in pakweg 2 jaar tijd het klimaat zoveel veranderd is dat daardoor de oogsten mislukken?
Dacht het niet.
En natuurlijk veranderd het klimaat,dat is van alle tijden.
De winter van 63 was heftig en daarna pas weer in 82 ofzo?
in 69 of 70 was het in parijs putje zomer knap warm,als het er nu boven de 30 graden uitkomt is er dikke paniek,was toen ook al zo,om van zuid Frankrijk nog maar niet te spreken.
Ben het ermee eens dat het goed mogelijk is dat we door de jaren heen wel gemiddeld een graadje opgeschoven zijn,maar de paniek hierover ontgaat me echt helemaal.
Begrijp ook dat mensen zich zorgen maken over de generatie na ons,nou ik niet.
De generatie voor mij maakte zich ook geen zorgen over mijn generatie wat betreft het klimaat.
Ze maakten zich hooguit zorgen over ons alcohol gebruik en of we wel veilige sex zouden hebben.
Hoewel dat laatste in mijn jeugd niet echt ter sprake kwam.
Russische rechters hebben Google een boete opgelegd. Het bedrag is onuitsprekelijk, maar je schrijft het als een 2 met 34 nullen in Amerikaanse dollars. Negen nullen is een miljard. Drie keer negen nullen, dan houd je er nog zeven over. Dan kom je op twintig miljoen miljard miljard miljard.
Als u het mij vraagt, waren die rechters stapelkrankzinnig, stomdronken, of beide. Als u het mij niet vraagt ook.
Als u het mij vraagt, waren die rechters stapelkrankzinnig, stomdronken, of beide. Als u het mij niet vraagt ook.
Men spreekt de taal wiens brood men eet.
-
Erthanax schreef: ↑31 okt 2024 15:55Iedereen die een zoekmachine kan gebruiken kan de regels voor het gebruik van het koppelteken ook [url=https://www.villazebra.nl/zelf/[/url] wel vinden.
Kun je een geheimpje bewaren? Er zijn geen regels voor taal. Er zijn wat committees die eens in de zoveel jaar afspraken maken, maar de taal is voor vrije jongens zoals ons. Die doen maar wat! En daar krijgen schoolmeesters dan buikpijn van. Maar de taal is voortduurzaam in beweging.
Voortduurzaam? Je eigen taal?