Huiskamer
Re: Huiskamer
... voor geloof in een oerknal is volgens mij nog méér geloof nodig dan voor geloof in een schepping...
-
Ik kan u dat niet uitleggen heer Angora. Moeten we ook niet willen, al dat soort zaken gaan het menselijk verstand te boven.
Wat u gelooft is uw zaak en respecteer ik. Jammer dat er lieden zijn die daar anders over denken en ervan overtuigd zijn dat zij het juiste geloof hebben.
Trouwens de onzin in een zin: OVERTUIGD zijn van wat je GELOOFD.
Wat u gelooft is uw zaak en respecteer ik. Jammer dat er lieden zijn die daar anders over denken en ervan overtuigd zijn dat zij het juiste geloof hebben.
Trouwens de onzin in een zin: OVERTUIGD zijn van wat je GELOOFD.
Dat is nu juist alles behalve vreemd voor iemand die gelooftJ. Deltoer schreef: ↑19 feb 2025 09:56Trouwens de onzin in een zin: OVERTUIGD zijn van wat je GELOOFD.

Hebreeën 11:1:
Het geloof legt de grondslag voor alles waarop we hopen, het overtuigt ons van de waarheid van wat we niet zien.
-
De betekenis van 'geloof' kan nogal verschillen. Je kan het zien als het aannemen van iets, dan is het lichtgelovigheid.
Het kan ook betekenen dat je je door logische argumenten laat overtuigen van iets dat je niet kan waarnemen. Een heel mooi argument vind ik zelf de kringloop van zuurstof. Mensen ademen het in, ademen koolstofdioxide uit, planten ademen koolstofdioxide in, en ademen zuurstof uit. En beide processen zijn ook nog eens erg ingewikkeld. En zo zijn er zoveel dingen waaruit ik de conclusie heb getrokken dat er een Schepper moet zijn.
Maar goed, zoals ik regelmatig tegen een andersdenkende vriend heb gezegd; soms trekken mensen op basis van dezelfde argumenten andere conclusies. Dat kan, en dat mag. Maar ook dan kun je elkaar nog steeds respecteren.
Edit: ik zie dat Moneyman exact de bijbeltekst noemt die ik bedoelde.
Het kan ook betekenen dat je je door logische argumenten laat overtuigen van iets dat je niet kan waarnemen. Een heel mooi argument vind ik zelf de kringloop van zuurstof. Mensen ademen het in, ademen koolstofdioxide uit, planten ademen koolstofdioxide in, en ademen zuurstof uit. En beide processen zijn ook nog eens erg ingewikkeld. En zo zijn er zoveel dingen waaruit ik de conclusie heb getrokken dat er een Schepper moet zijn.
Maar goed, zoals ik regelmatig tegen een andersdenkende vriend heb gezegd; soms trekken mensen op basis van dezelfde argumenten andere conclusies. Dat kan, en dat mag. Maar ook dan kun je elkaar nog steeds respecteren.
Edit: ik zie dat Moneyman exact de bijbeltekst noemt die ik bedoelde.
Goede middag beste mensen van dit forum,
Ik heb gisteren mijn zoontje gezien.( onder begeleiding)
Het was erg spannend en leuk.
Ik was in een ruimte met mijn zoontje en er zouden nog 2 vaders met hun kinderen bij zijn. (Dus 3 vaders en 3 kinderen en 3 begeleiders) Helaas waren die 2 andere vaders ziek. Ik zat in die speelruimte dus met mijn zoon en 3 begeleiders en er kwamen er nog bij. (5 Totaal) Na 15 minuten ging mijn ex weg en kon ik met spelen beginnen. Ik ben rustig naar hem toe gelopen na 15 minuten en ben ik een auto gaan pakken en aan hem gegeven. Hij vond het erg leuk.
Na 30 minuten vertelde 1 begeleider dat ik misschien ook dieren kan pakken en aan hem geven. Ook moest ik de naam van het dier vertellen. Helaas nam hij wel alle dieren aan en gooide ze meteen weer weg. Al met al was het een leuke ochtend en over 2 weken mag ik hem wat langer zien. We begrijpen elkaar niet helaas en hij sprak alleen maar Spaanse woordjes. Morgen de Grote dag!
Ik heb gisteren mijn zoontje gezien.( onder begeleiding)
Het was erg spannend en leuk.
Ik was in een ruimte met mijn zoontje en er zouden nog 2 vaders met hun kinderen bij zijn. (Dus 3 vaders en 3 kinderen en 3 begeleiders) Helaas waren die 2 andere vaders ziek. Ik zat in die speelruimte dus met mijn zoon en 3 begeleiders en er kwamen er nog bij. (5 Totaal) Na 15 minuten ging mijn ex weg en kon ik met spelen beginnen. Ik ben rustig naar hem toe gelopen na 15 minuten en ben ik een auto gaan pakken en aan hem gegeven. Hij vond het erg leuk.
Na 30 minuten vertelde 1 begeleider dat ik misschien ook dieren kan pakken en aan hem geven. Ook moest ik de naam van het dier vertellen. Helaas nam hij wel alle dieren aan en gooide ze meteen weer weg. Al met al was het een leuke ochtend en over 2 weken mag ik hem wat langer zien. We begrijpen elkaar niet helaas en hij sprak alleen maar Spaanse woordjes. Morgen de Grote dag!
witte angora
vindt dit leuk
Kan me voorstellen dat je daar dolblij mee bent, het is toch je zoon! Succes met het winnen van vertrouwen. Stap voor stap, geen al te grote verwachtingen.
En succes morgen natuurlijk!
En succes morgen natuurlijk!
Papegaaiduiker
vindt dit leuk
Dagkoers, Zoek die Spaanse woordjes op en spreek voorzichtig een paar Spaanse woordjes. Dan kan hij je verbeteren, daar heb je meteen contact door. Het is nu ook niet belangrijk waar het om gaat, het gaat erom dat hij je de volgende keer herkent. Dat jullie iets gemeenschappelijk hebben.
Morgen ben je gewoon jezelf. Succes.
Morgen ben je gewoon jezelf. Succes.
Vinden jullie niet 5 begeleiders aan de hoge kant?
Bedankt MM en Thijs124
Bedankt MM en Thijs124
-
Vijf is inderdaad aan de hoge kant. Maar als twee van de drie vaders niet op komen dagen krijg je dat blijkbaar.
Rustig aan voor morgen, het komt zoals het komt, en het gaat zoals het gaat. Je kan je druk maken, maar daar verandert er niks mee. Morgenmiddag weet je waar je aan toe bent.
Rustig aan voor morgen, het komt zoals het komt, en het gaat zoals het gaat. Je kan je druk maken, maar daar verandert er niks mee. Morgenmiddag weet je waar je aan toe bent.
-
Dat laatste heb ik mijn twijfels over. Ik verwacht niet dat de rechter direct uitspraak doet.
Er zal normaal gesproken zeker geen uitspraak komen morgen.
Dat is dus wat Trump doet met zijn gezanik over Oekraïne. Hij is overtuigt van een waarheid die absoluut niemand kan zien.Moneyman schreef: ↑19 feb 2025 10:04Dat is nu juist alles behalve vreemd voor iemand die gelooftJ. Deltoer schreef: ↑19 feb 2025 09:56Trouwens de onzin in een zin: OVERTUIGD zijn van wat je GELOOFD.
Hebreeën 11:1:
Het geloof legt de grondslag voor alles waarop we hopen, het overtuigt ons van de waarheid van wat we niet zien.
Ik vind het wel goed zo. Flinke veranderingen zijn nodig. Het gaat meer de wereld al jaren achteruit.
Verandering en zelfreflectie, zal de wereld misschien doen veranderen.
En verandering is voor sommige mensen moeilijk.
Verandering en zelfreflectie, zal de wereld misschien doen veranderen.
En verandering is voor sommige mensen moeilijk.
Zelfreflectie...?? Als ik iets niet zie bij Trump, is het dat wel...
Met jouw zo algemene argumentering kan je werkelijk alles goedpraten.
Met jouw zo algemene argumentering kan je werkelijk alles goedpraten.
-
Moneyman schreef: ↑19 feb 2025 19:51Zelfreflectie...?? Als ik iets niet zie bij Trump, is het dat wel...
Mee eens,maar niet alleen bij Trump.
Ook bij onze politici is dat ver te zoeken.
Om een oude uitdrukking te gebruiken "veel geschreeuw en weinig wol"
Volgens mij werden hier varkens mee bedoeld.
Met excuses aan de varkens.
Moneyman
vindt dit leuk
Wie zegt dat ik niet weet wat er speelt. En wie zegt dat mijn probleem een probleempje is?rwolters schreef: ↑19 feb 2025 20:56Dus je geeft toe dat je totaal niet door hebt gehad wat er in de wereld speelde en speelt terwijl je zat te klagen over al jouw probleempjes?
Wat is het toch altijd vervelend discussiëren op jouw manier…
Als je het ineens ergens over gehad zou hebben, dan zou het nogal logisch zijn geweest dat je dat dan ook duidelijk maakt. Nu is het niets meer dan flauw gedraai.
Als je het wel zou weten, weet je het bijzonder goed te verbergen.