Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Thijs124 schreef:
13 feb 2025 15:58
Die bureautjes die steenrijk werden door in beroep te gaan tegen de woz hebben ze geloof ik ondertussen effectief uitgeschakeld.
Was dat maar waar...die parasieten zullen binnenkort wel weer met de nodige reclamecampagnes komen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
13 feb 2025 19:18
Thijs124 schreef:
Die bureautjes die steenrijk werden door in beroep te gaan tegen de woz hebben ze geloof ik ondertussen effectief uitgeschakeld.
Was dat maar waar...die parasieten zullen binnenkort wel weer met de nodige reclamecampagnes komen.
Wie zijn de parasieten? De overheden die achterlijke WOZ waarderingen geven om hun budget op te krikken of de partijen die ertegen vechten?

Bij mij is de WOZ waarde met ongeveer 30% verhoogd. En uiteraard zullen ze alle bezwaren af gaan wijzen op de meest belachelijke gronden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
13 feb 2025 19:25
J. Deltoer schreef:
Thijs124 schreef:
Wie zijn de parasieten? De overheden die achterlijke WOZ waarderingen geven om hun budget op te krikken of de partijen die ertegen vechten?

Bij mij is de WOZ waarde met ongeveer 30% verhoogd. En uiteraard zullen ze alle bezwaren af gaan wijzen op de meest belachelijke gronden.
Die van de woning van mijn ouders is 2 jaar geleden met ruim 30% verhoogd. En dit jaar ging er op mysterieuze wijze 25% van af. Als enige in de buurt nota bene. De notaris snapt er ook niks van.

Nu dus zien hoe we het werkelijke rendement over 2024 laten berekenen...

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als ik het goed heb is de vergoeding voor de hulp een commercieel bedrijf om de woz te verlagen teruggebracht van € 600 naar € 155 en wordt niet meer naar het bedrijf overgemaakt maar naar de klagende burgers.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Consumenneke schreef:
13 feb 2025 08:05
Onkruid71 schreef:
12 feb 2025 23:19
Zou eindelijk iedereen gewoon accepteren zoals het nu allemaal gaat overal🤣😂🤣
Trump moest naar de tandarts.
En die tandarts luistert naar de naam Putin. Zijn plan voor de Ukraine lijkt sterk op de Dayton-oplossing: situatie bevriezen, afgedwongen vrede en onder de oppervlakte blijft het nog generaties lang doorborrelen.
Enig winstpunt: als de Ukraine het oosten kwijtraakt, dan is de VS een bron van gratis grondstoffen kwijt. Voor Rusland heeft dat gebied nog weinig toegevoegde waarde, omdat Rusland het zelf heeft volgestopt met landmijnen en de civiele infrastructuur heeft vernield.

Thijs124 schreef:
De woz verhoging met de bijbehorende hogere belastingen al binnen? Hier zijn ze niet zo snel. We wachten met vreze. Die bureautjes die steenrijk werden door in beroep te gaan tegen de woz hebben ze geloof ik ondertussen effectief uitgeschakeld.
Was bij ons rond de jaarwisseling al bekend: compleet rapport inclusief de gebruikte referentie-huizen in te zien. Kan mij er niet druk over maken. Vanaf 2026 krijgen de gemeenten minder geld van het Rijk en dat betekent automatisch een forse verhoging van de WOZ-opbrengsten.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
Thijs124 schreef:
Het is waar. Ze bestaan nog wel, maar met sterk uitgeklede dienstverlening en het verdienmodel is er feitelijk onderuit gezaagd.

kuklos

Jablan schreef:
13 feb 2025 19:57
Kan mij er niet druk over maken. Vanaf 2026 krijgen de gemeenten minder geld van het Rijk en dat betekent automatisch een forse verhoging van de WOZ-opbrengsten.
Ik maak me er wel druk om. Omdat dit weer typisch overheid is. Liegen tegen de burgers en ze incorrecte WOZ waarden voorspiegelen.

Waar ik begrip voor zou hebben als ze:
1) direct, openlijk en eerlijk aangeven geld nodig te hebben;
2) een fatsoenlijk budget bijvoegen;
3) daarin laten zien hoe het geld gebruikt wordt;
4) het tarief verhogen, maar niet de waarde van de huizen zelf op een manier die niet klopt.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Weer eens wat anders na al dat politiek gedoe.
Kwam vanmiddag in een sluis die we door middel van een afstandsbediening activeren.
Hier echter was een medewerker van VNF ( Franse tegenhanger van rijkswaterstaat) aanwezig,even een praatje zo van "ca va? oui,et vous,oui, ca va en daarna de vraag of ik roker was.
Ja,ik ben roker en dus was de volgende vraag of ik dan iets te roken voor hem had.
Op mijn vraag of hij gestopt was: min of meer was het antwoord.
ik kom dat wel regelmatig tegen als roker in een wereld van gestopte rokers.
Heb voor de man een lekker dik sjekkie gerold en daarna hadden we nog een gezellig gesprek over ons beroep.
Is roken nu echt zo slecht?
Het is in ieder geval soms goed voor het contact met de medemens.

Moneyman

Haha meestal vind ik de Speld-humor té flauw, maar hier moest ik heel hard om lachen :mrgreen:
kuklos schreef:
13 feb 2025 20:10
Ik maak me er wel druk om. Omdat dit weer typisch overheid is. Liegen tegen de burgers en ze incorrecte WOZ waarden voorspiegelen.
Waar baseer je dit statement op? Er zijn voorbeelden van uitschieters in negatieve zin, maar mijn algemene beeld is wel dat de WOZ steeds nauwkeuriger en correcter wordt vastgesteld.

Moneyman

scharrelschipper schreef:
13 feb 2025 20:15
Is roken nu echt zo slecht?
Het is in ieder geval soms goed voor het contact met de medemens.
Ja, natuurlijk is roken slecht. Dat er ook positieve aspecten aan kunnen kleven, maakt dat niet anders.

Dat was overigens wat ik het meest miste toen ik stopte: niet het roken zelf, maar de sociale interactie met andere rokers. Sta ook nu nog regelmatig bij het (overigens steeds kleiner wordende) rokersgroepje.

Overigens: was jij dit? ;-)
Afbeelding

kuklos

Moneyman schreef:
13 feb 2025 20:17
kuklos schreef:
Waar baseer je dit statement op? Er zijn voorbeelden van uitschieters in negatieve zin, maar mijn algemene beeld is wel dat de WOZ steeds nauwkeuriger en correcter wordt vastgesteld.
Persoonlijke ervaring in 4 gemeenten en ervaringen van anderen in weer andere gemeenten.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
Dat laatste is waar. Mijn WOZ-waarde is veel lager dan de verkoopprijzen van de referenties. En dan moet je denken aan een verschil tussen de 33k en 100k, waarvan de enige die lager is dan 50k boven mijn WOZ-waarde het huis van een vriend is dat al bijna 4 jaar geleden is verkocht en nu alweer voor minimaal 25k meer is doorverkocht, want die vriend vertrekt eind deze maand naar een grotere woning. Alle woningen die als referentie zijn gebruikt, zijn ook in hetzelfde pand.

Ze liegen dus inderdaad over de waarde, schatten deze veel te laag in.

Je kunt natuurlijk ook concluderen dat er flink overboden wordt, maar is de waarde juist niet gebaseerd op hetgeen je er voor kan krijgen?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
13 feb 2025 21:14
kuklos schreef:
Dat laatste is waar. Mijn WOZ-waarde is veel lager dan de verkoopprijzen van de referenties. En dan moet je denken aan een verschil tussen de 33k en 100k, waarvan de enige die lager is dan 50k boven mijn WOZ-waarde het huis van een vriend is dat al bijna 4 jaar geleden is verkocht en nu alweer voor minimaal 25k meer is doorverkocht, want die vriend vertrekt eind deze maand naar een grotere woning. Alle woningen die als referentie zijn gebruikt, zijn ook in hetzelfde pand.

Ze liegen dus inderdaad over de waarde, schatten deze veel te laag in.

Je kunt natuurlijk ook concluderen dat er flink overboden wordt, maar is de waarde juist niet gebaseerd op hetgeen je er voor kan krijgen?
Ik teken voorlopig ook nog geen bezwaar aan. Als ze goed gaan kijken, gaat de WOZ zomaar 200000 omhoog en daar heb ik echt geen trek in 🙃

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Verdubbeling van de woz? Ik moet er niet aan denken!

Moneyman

kuklos schreef:
13 feb 2025 21:10
Moneyman schreef:
13 feb 2025 20:17
kuklos schreef:
Persoonlijke ervaring in 4 gemeenten en ervaringen van anderen in weer andere gemeenten.
OK. Dan heb je een ander beeld dan ik.

Plaats reactie