Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
10 dec 2024 15:00
Dat lijkt me een gevolg van iemand die hier continue mensen uit de tent probeert te lokken.
Dat lijkt mij te kort door de bocht. Je kunt ook gewoon niet reageren, juist de mensen die dit propageren reageren het meest en het felst. En dan heb je ook nog de meelopers natuurlijk. Het fatsoen is af en toe ver te zoeken.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Lowieze schreef:
10 dec 2024 15:13
Nijogeth schreef:
Dat lijkt me een gevolg van iemand die hier continue mensen uit de tent probeert te lokken.
Dat lijkt mij te kort door de bocht.
Mij niet.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mij ook niet.
En ja in real life zou ik een dergelijk persoon ook de huid vol schelden en daarna uit mijn omgeving verwijderen en nee, op dit forum reageer ik niet tot nauwelijks op trollen.. Niet dat dat helpt overigens.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
10 dec 2024 15:13
Nijogeth schreef:
Dat lijkt mij te kort door de bocht.
Dat is het misschien ook wel. Wil je de bocht via de toeristische route nemen, dan moet je meenemen dat de moderators hier op de hand van de melders zijn, omdat ze alleen op meldingen reageren en direct verwijderen en context, eventuele andere reacties niet meenemen. Als de moderatoren zouden modereren, dan waren er niet zulke reacties, omdat de reacties die uitlokken dan al verwijderd werden.

Wat nu over blijft is dat mensen die gewoon normaal doen, hun berichten verwijderd zien worden, omdat iemand ze meldt (ook al is er niets mis met het bericht). Terwijl de berichten van diegene die continue aan het uitlokken is gewoon blijven staan, omdat normale forumgebruikers geen nsb'ers zijn die alles melden waar ze het niet mee eens zijn.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Persoonlijk denk ik dat grote ego’s nogal een rol spelen hier en het niet kunnen omgaan met een weerwoord wat soms gegeven wordt. De grote ego’s willen (altijd) het laatste woord hebben.

En zoals iemand hier schrijft ‘de huid vol schelden’ in real life, is eigenlijk niet meer dan je onmacht tonen (of je angst).

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Lowieze schreef:
10 dec 2024 17:02
Persoonlijk denk ik dat grote ego’s nogal een rol spelen hier en het niet kunnen omgaan met een weerwoord wat soms gegeven wordt. De grote ego’s willen (altijd) het laatste woord hebben. En zoals iemand hier schrijft ‘de huid vol schelden’ in real life, is eigenlijk niet meer dan je onmacht tonen (of je angst).
Het is bekend schoolpleingedrag, waar altijd een paar dominante kleuters rondlopen, omringd door een hele groep meelopers die dan ook ineens durven. Ik verbaas me om die mentaliteit aan te treffen op een forum vol volwassen mensen. Nog verbazender is dat ze dan de schuld geven aan anderen.

Ja, maar hij lokt het uit... :roll:

Je kan ook gewoon discussiëren. Een plaagstootje daarbij is prima, maar voortdurend dezelfde mensen kleineren of als trol bestempelen is te kinderachtig voor woorden.

Wel een leuk onderwerp voor een student die onderzoek wil doen naar online gedrag. 8)

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Consumenneke schreef:
10 dec 2024 17:42
Je kan ook gewoon discussiëren.
Voor de zoveelste keer, van de zoveelste persoon: practice what you preach.

Nijogeth

Maar waarom zou je vragen van andere beantwoorden als je ook statements de wereld in kan gooien en vervolgens alle vragen daaromtrent kan negeren om vervolgens anderen allemaal de les te gaan lezen? Leg mij dat eens uit.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
10 dec 2024 17:48
Maar waarom zou je vragen van andere beantwoorden als je ook statements de wereld in kan gooien en vervolgens alle vragen daaromtrent kan negeren om vervolgens anderen allemaal de les te gaan lezen? Leg mij dat eens uit.
Maar waarom stel je die vraag? Er komt toch geen antwoord op.

Nijogeth

Ja, om de discussie op een normale manier aan te gaan, zoals hierboven iemand stelt. Dat diezelfde persoon dan vervolgens exact datgene doet waar ie zelf tegen ageert, daar kan ik niks aan doen. Maar ik kan er wel wat van zeggen.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Erthanax schreef:
09 dec 2024 11:34
Banken, verzekeraars, energieleveranciers, uitgevers, winkels, verkoopplatforms, lampen, thermostaten, witgoed, bruingoed; iedereen en alles wil software installeren op mijn telefoon. Zo bijzonder is dat niet, al kun je het wel spannend formuleren.

Het merkwaardigste en verreweg het zorgwekkendste is een externe, kwaadwillende partij die over privéadressen van werknemers en inhuurkrachten beschikt. Er is een wereld te winnen op het gebied van informatiebeveiliging en IT-auditing/TPM, zoveel is mij wel duidelijk.
Apps moeten tegenwoordig aan behoorlijke strenge voorwaarden van Apple en Google voldoen voordat ze worden goedgekeurd. Verder zijn de mobiele OS-en zodanig robuust dat je echt heel bewust moet gaan zoeken naar vulnerabilities om het te kunnen misbruiken. De soort bedrijven die jij noemt hebben daar helemaal geen belang bij om dat te doen.

Maar goed, dan krijgen mensen een leuk linkje doorgestuurd waarmee je apps kunt sideloaden en daar gaan altijd weer mensen als een kip zonder kop op klikken. En achteraf klagen. En ook hier: het soort bedrijven dat je noemt doen niet aan sideloaden.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

Lowieze schreef:
10 dec 2024 17:02
Persoonlijk denk ik dat grote ego’s nogal een rol spelen hier en het niet kunnen omgaan met een weerwoord wat soms gegeven wordt. De grote ego’s willen (altijd) het laatste woord hebben.

En zoals iemand hier schrijft ‘de huid vol schelden’ in real life, is eigenlijk niet meer dan je onmacht tonen (of je angst).
De huid volschelden viel wel mee. Als iemand zich kinderachtig gedraagt dan noem ik zo'n persoon een snotneus. Er zijn veel ergere scheldwoorden dan dat. Ja ,natuurlijk heeft dat met onmacht temaken. Iedereen voelt zich wel eens onmachtig. Er is niks mis mee om dat te uiten. Dat is natuurlijk en menselijk.

Plaats reactie