En je niet teveel laten beperken door de omgeving waar je solliciteert is ook belangrijk. Niks mis met wat reistijd en later eventueel verhuizen om een baan naar je zin te vinden.
Helemaal mee eens. Zo is ze een keer op een sollicitatiegesprek geweest verder weg waar het bedrijf dat dus een probleem vond, die reistijd. Helaas.
Ik heb ook geen problemen met de fastfood tent, want ze is daar nou eenmaal erg goed in. Maar ze wil dat zelf niet en dat snap ik ook wel weer.
Laatst gewijzigd door mh73 op 16 dec 2019 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
En als je niet opschiet, volgende jaar doen ze hetzelfde, dus komen weer nieuwe om te selecteren en werkgelegenheid is ramp.
Zelf zou ik omscholing in iets andere richtig alsnog erbij doen, er zijn maar enkele bedrijven die personeel zoeken en meer opgeleide dan werk.
@komkommertijd
Precies en dan val je steeds buiten de boot.
Tip dus voor alle mede forummers met studerende kinderen: probeer een afstudeerstage te vinden in een bedrijf binnen de branche! Dan mag je vaak blijven.
Ze hebben communication & multi media design gedaan. Een beetje gelokt met hoge baangaranties en de vele kanten die je ermee op kon.
Ai, sommige HBO's hebben daar de laatste jaren zo ontzettend veel studenten voor aangenomen en er is uiteindelijk helemaal niet zoveel werk op dat gebied. En in dezelfde tijd zijn veel bedrijven gaan consolideren voor dit soort functies. Tijdens de crisis werd het eerst op dit soort werk bezuinigd en dat is nooit meer helemaal teruggekomen.
Nog een laatste tip en dan heb ik weer genoeg filosofische wijsheden voor vandaag verkondigt: de beste kunstenaars (multimedia) hebben allemaal last van frustraties die ze ten goede gebruiken voor hun werk. Frustratie moet je omzetten in een drive om je te bewijzen. F*ck them. Geloof in jezelf en zorg dat je niet om je heen kunnen. Als je de baan niet krijgt is dat niet omdat je niet goed genoeg bent, maar omdat iemand anders beter is. Zorg dat jij die iemand anders wordt. Jij moet niet vragen om werk, ze moeten jou vragen.
( ze kijken me hier gek aan omdat ik heel hard OOOOYEAAAHHHHH riep na dit getypt te hebben.)
En nou moet ik ineens weer denken aan die docu over de band Yello, die van oa het bekende liedje met die tekst.
Ja, ik zag deze studie nog steeds word aangeboden en als je stage liep bij de grootste werkgever is er maar 50% kans dat je word aangenomen!
De HBOers die elders stage lopen is UWV garantie lijkt het op!
2/3 word dus opgeleid voor werkloze!
Ik heb de opleiding bekeken en wat kun je nog meer met deze opleiding?
De Pabo is ook HBO en Niveau heb je al, solliciteer eens in het onderwijs, en laat die school de NCOI opleiding betalen!
Dan kun je naast je werk, van minder dan 30 uren deze er naast doen, Salaris op voorgezet onderwijs kan doorgroeien tot €42.000,- bruto en er is extreem veel werk.
De HAVO & VMBO hebben moeite om leraren te vinden, en ze moeten wel.
Zodra je geslaagd bent is doorstromen naar MBO of HBO niet uitgesloten na enkele jaren!
Enige nadeel is dat je de Pretpakket vakken mag doen, maar de huidige leraar kan weer de echte vakken doen als Wiskunde,
Talen en zo.
Die Pabo ga ik dus doen volgend jaar... dochterlief ziet het niet zitten, al die vervelende kinderen
Ze heeft genoeg talent, maar ook al is ze een zeer evenwichtige en zelfbewuste dame, ze is geen haantje de voorste. Een harde werker is ze wel, maar net dat beetje extra inzet waarbij je vantevoren niet weet of het resultaat oplevert zal je bij haar niet zien. Eigenwijs dan weer wel, alle suggesties van moeders worden bijna meewarig aangehoord. Als 23 jarige weet je het natuurlijk altijd beter
Die Pabo ga ik dus doen volgend jaar... dochterlief ziet het niet zitten, al die vervelende kinderen
Ze heeft genoeg talent, maar ook al is ze een zeer evenwichtige en zelfbewuste dame, ze is geen haantje de voorste. Een harde werker is ze wel, maar net dat beetje extra inzet waarbij je vantevoren niet weet of het resultaat oplevert zal je bij haar niet zien. Eigenwijs dan weer wel, alle suggesties van moeders worden bijna meewarig aangehoord. Als 23 jarige weet je het natuurlijk altijd beter
Ach, uiteindelijk moeten ze het toch zelf ondervinden wat wijsheid is. Vallen en weer opstaan is levenservaring opdoen.
Ik ben altijd iemand van Extremen!
Van deze opleiding met Werkloosheid garantie tot de Leraar die spoorloos is.
Maar ook andere banen met hoge kan niemand vinden beroepen is Mevrouw Haantje de Voorste van harte welkom!
Verder is meneer E. R. thans Burgemeester van Heerlen ooit blij met een baan op basisschool, slechte betaling en veel administratie en vergaderen, en nu jaren later weigerde hij de Politiek te verlaten, vele leraren zijn de Politiek in gegaan, 2e kamer, Minister of Wethouders... dus waar ooit teveel van waren is nu zwaar tekort!
Dit probleem word door de Politiek veroorzaakt, als je weet dat er werklozen zijn of dreigen te komen een Numerus Fixus instellen voor die opleiding, of juist reclame maken als er tekorten dreigen en de voorwaarden verbeteren.
Ook hadden we altijd kritiek op de Plan Economie in Oost Europa, maar de boeren die lage prijzen kregen wegens overproductie,
of het mest overschot, als je niets als overheid bij regelde krijg je problemen, Subsidie als er tekort is, maar dan wel tijdig terug draaien, vroeger hadden we een Melk Plas en Boterberg! En daar is de dochter van MH 73 nu helaas slachtoffer van geworden!
Eind Vorige Eeuw kwamen er nieuwe opleidingen voor vakken waar een groot tekort voor was.......
Daar valt deze opleiding volgens mijn ook onder.
Ooit zware tekorten en meer vraag dan aanbod.
Maar te laat bijstellen en ingrijpen veroorzaakt veel ellende.
Juist hoger opgeleide Managers maken mooie reclame van toen ze afstudeerden, en de werk kansen en hoge salarissen....
Maar voor je de opleiding klaar hebt ben je jaren verder......
Ga programmeren want de Computer heeft de toekomst, maar de CD is zo goed als weg, DVD loopt ook zwaar terug,
waar zijn de video banden, ooit werden bij de NTS programma's gewist waar ze nu 50 jaren later nog spijt van hebben!
Swiebertje en Dorus zijn spoorloos....
Nu is er vrijwel geen Band of Recorder meer te koop!
Managers maken meer kapot dan je lief is, en daar drink ik graag op!