Huiskamer
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Huiskamer
E-Reader kun je teruggeven. Er zijn genoeg apps, waarmee je op elk apparaat kunt lezen, dan ben je onafhankelijk van de techniek. Voor de rest is het, wat je gewend bent. Veel mensen hebben liever iets op papier, andersom past digitaal makkelijker in de koffer als je op reis gaat.scharrelschipper schreef: ↑14 mei 2020 21:05ik ben een veel lezer,maar aan e-books enzo heb ik niks Geef mij maar gewoon een echt boek. Heb wel zo`n ding met een flink aantal boeken er op van mijn dochter gekregen,maar de leuke/interessante heb ik al uit. En wat moet ik dan verder met dat ding? Heb van de boekenbon die ik voor mijn verjaardag kreeg het nieuwste boek van Ilja Gort gekocht. Kan ik aan bevelen aan een ieder die van wijn,Frankrijk en humor houd.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Waarom is dat petitie topic ineens gesloten?
-
Dat is een vraag voor in het feedbacktopic.
-
Omdat het - zoals Erthanax reeds opmerkte - een lap rood vlees was die in de arena werd gegooid door topicstarter. Daarna ging de boel off-topic.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
https://www.reefsecrets.org/index.php/d ... de-oceanen
Gosewijn snapt mijn huidige naam nadat de stekker uit de stofzuiger ging!
Gosewijn snapt mijn huidige naam nadat de stekker uit de stofzuiger ging!
Maar je zou een opmerking verwachten van de moderatie bij die sluiting.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Waarschijnlijk omdat wij beiden vooral op de man bezig waren. Ik had even gekeken, want ik verwachtte dat mijn eigen berichten wel gemeld zouden zijn (overigens niet door jou, daar was ik niet zo bang voor, jij durft wel de confrontatie aan), maar dat was niet zo. Wel raar dat er dan ineens niet werd gemeld, terwijl er bij sommige dingen al wordt gemeld zonder echte reden. Zal er wel aan liggen wie er bij wie in de haren vliegt.
Moneyman
en Komkommertijd
vinden dit leuk
@nijogeth
Ik wil en wilde helemaal niet op de man spelen en ook niemand in de haren vliegen. Ik probeer te begrijpen waarom iemand uitspraken doet, zoals u deed, en ik probeer er achter te komen of iemand wel de vergaande consequenties daarvan, ook voor zijn eigen omgeving, Inziet.
Ik heb niets gemeld, waarom zou ik. Maar het topic is opeens, zomaar, zonder toelichting gesloten. Mag de moderatie doen natuurlijk. Maar dat deden ze de laatste tijd toch anders. Maar het zij zo.
Ik wil en wilde helemaal niet op de man spelen en ook niemand in de haren vliegen. Ik probeer te begrijpen waarom iemand uitspraken doet, zoals u deed, en ik probeer er achter te komen of iemand wel de vergaande consequenties daarvan, ook voor zijn eigen omgeving, Inziet.
Ik heb niets gemeld, waarom zou ik. Maar het topic is opeens, zomaar, zonder toelichting gesloten. Mag de moderatie doen natuurlijk. Maar dat deden ze de laatste tijd toch anders. Maar het zij zo.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Nou, niet om het een of het ander, maar op een bepaald moment speelden we allebei aardig op de man. Ik geloof dat we dat beiden wel konden hebben, dus dan kan dat soms wel door de beugel lijkt me, maar op de man was het wel.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Ik ben geen man. Maar ook als vrouw kan ik dat hebben hoor.
No hard feelings.
No hard feelings.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Ik probeerde het ook maar het is extreem moeilijk om kale oude mannen in de haren te vliegen!
99% van alle antwoorden was dat ik sinds de kleuterschool niets meer tekende!
Het was beter geweest er een Poll aan te hangen;
A Ik keken gelijk.
B Ik teken nooit.
C Ik twijfel nog.
Dan had de Topic starter 2850 ook nog info gehad hoe populair dit was op dit forum.
99% van alle antwoorden was dat ik sinds de kleuterschool niets meer tekende!
Het was beter geweest er een Poll aan te hangen;
A Ik keken gelijk.
B Ik teken nooit.
C Ik twijfel nog.
Dan had de Topic starter 2850 ook nog info gehad hoe populair dit was op dit forum.
Erthanax
vindt dit leuk
Ik was bij een vriend thuis en ik had hem geholpen met Natuurkunde.
Er was 1 som daar kwamen we niet uit.
Kunnen jullie ons op weg helpen?
In een afgesloten reactor bevindt zich chloorgas met een temperatuur van 27 graden C en een druk van 6 bar.
De temp van het geheel wordt verhoogd tot 127 graden C.Wat wordt de nieuwe druk?
De uitzetting van de reactor is te verwaarlozen!
Er was 1 som daar kwamen we niet uit.
Kunnen jullie ons op weg helpen?
In een afgesloten reactor bevindt zich chloorgas met een temperatuur van 27 graden C en een druk van 6 bar.
De temp van het geheel wordt verhoogd tot 127 graden C.Wat wordt de nieuwe druk?
De uitzetting van de reactor is te verwaarlozen!
Komkommertijd
vindt dit leuk
Dit is uit te rekenen met de idealegaswet: pV/T = constant, ofwel (druk maal volume) gedeeld door temperatuur blijft constant. Het volume blijft ook constant, staat in de opgave (de uitzetting is te verwaarlozen). Dus p/T blijft constant. Voor de temperatuur moet je wel de absolute temperatuur gebruiken in Kelvin. Daarvoor moet je 273 optellen bij de graden celsius. Dus 27 °C is 27 + 273 = 300 Kelvin. En 127 °C = 400 K.
De druk bij 300 K is gegeven, 6 bar. We zoeken de druk p bij 400 K. Invullen in p/T geeft: 6/300 = p/400
Links en rechts met 400 vermenigvuldigen:
(6 x 400)/300 = p.
De druk bij 127 °C (ofwel 400K) is 8 bar.
Edit: Heb ik net je sommen zitten maken, dan plaats ik hem ook. Dan kun je je eigen antwoord controleren
De druk bij 300 K is gegeven, 6 bar. We zoeken de druk p bij 400 K. Invullen in p/T geeft: 6/300 = p/400
Links en rechts met 400 vermenigvuldigen:
(6 x 400)/300 = p.
De druk bij 127 °C (ofwel 400K) is 8 bar.
Edit: Heb ik net je sommen zitten maken, dan plaats ik hem ook. Dan kun je je eigen antwoord controleren
Komkommertijd
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
beste meneer ik heb mij vergist...
Het is juist deze som die ik niet snap...
In een warmtewisselaar zet je 3 kg oververhitte stoom van 30 bar en 400 graden C volledig om in condensaat.
Hoeveel warmte staat de oververhitte stoom af?
Het is juist deze som die ik niet snap...
In een warmtewisselaar zet je 3 kg oververhitte stoom van 30 bar en 400 graden C volledig om in condensaat.
Hoeveel warmte staat de oververhitte stoom af?
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
-
Ik zou zeggen dat die student zich nog maar eens over zijn boeken moet buigen!
In vat A zit lucht met een druk van 6 bar en een volume van 10 Liter.
In vat B zit lucht met een druk van 4 bar en een volume van 40 Liter.
De Temp. is in alle 2 de vaten gelijk. Midden in de 2 vaten zit een kraan. De kraan is gesloten. Als we de kraan open draaien wat wordt dan de druk als de Temp constant blijft?
In vat B zit lucht met een druk van 4 bar en een volume van 40 Liter.
De Temp. is in alle 2 de vaten gelijk. Midden in de 2 vaten zit een kraan. De kraan is gesloten. Als we de kraan open draaien wat wordt dan de druk als de Temp constant blijft?
-
4,4 bar... vergeet de druk, 2 bar extra in 10 L 0 bar in 40 L.
Dan krijg je bij kraan open van 10 naar 50 L
Dat is 5x meer dus 1/5 van de 2 bar = 0,4
Dan de druk die 4 bar was erbij en beide 4.4 bar.
Elk Augurkje snapt dit als 9 jarige gelijk!
Natuur knudde dus!
Dan krijg je bij kraan open van 10 naar 50 L
Dat is 5x meer dus 1/5 van de 2 bar = 0,4
Dan de druk die 4 bar was erbij en beide 4.4 bar.
Elk Augurkje snapt dit als 9 jarige gelijk!
Natuur knudde dus!