Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

tttlocke schreef:
16 jun 2020 11:46
Jablan schreef:
16 jun 2020 08:19
Zoon en man vragen zich af, waarom een Engel altijd met blauwe ogen en blond haar wordt afgebeeld, waarom de duivel altijd een kleurling met zwart haar is en waarom Je-zus als blanke Europeaan wordt neergezet, terwijl hij een Arabisch uiterlijk zou moeten hebben, gegeven de plek waar en tijd waarin hij heeft geleefd.
Een engel wordt niet altijd met blauwe ogen en blond haar afgebeeld.
De duivel heeft niet altijd 'een kleur', evenmin zijn haar, als hij al daarmee wordt afgebeeld.
Als de duivel wel 'een kleur' heeft, dan maakt hem dat nog geen 'kleurling'.
Je-zus wordt op verschillende manieren afgebeeld. Een Je-zus met een lichte huidskleur is niet in strijd met afkomst uit de regio Midden-Oosten. Een lichte huidskleur maakt hem nog geen 'blanke Europeaan'.

Je tekst zit vol interpretatie als feit verpakt (vooroordeel?), het gebruiken van labels: 'kleurling', 'blanke Europeaan'.
Je ziet wat je wilt zien.
Iemand die als uitgangspunt (dogma? heeft, dat heel veel racistisch is en die gefocust is altijd en overal racisme te zien, die zou het precies zo kunnen verwoorden.
Ik zeg dit niet om vervelend te doen, ik zeg dit omdat ik denk dat het belangrijk is, juist in deze tijd (een 'gevaarlijke' tijd, denk ik). Omdat het belangrijk bij te dragen aan oplossingen als er problemen zijn, en niet aan het verergeren van het probleem.
Zolang mensen hier vasthouden aan de vervelende gewoonte om op iedereen en alles commentaar te hebben zonder ooit maar iets van zichzelf te laten zien {...]
Wie is tttlocke, dat jij jezelf een conclusie permitteert als in het citaat?
Dit is een forum. Met leden die anoniem zijn. Bijna niemand gebruikt hier bovendien zijn eigen naam.
Er is hier geen verplichting 'iets van jezelf te laten zien', noch bepaalt de mate waarin iemand 'iets van zichzelf laat zien', wat hij mag en niet mag schrijven op dit forum, welke 'rechten' hij hier heeft.
(We hebben hier trouwens ook genoeg leden gezien (en misschien zien we die nog wel) die van alles 'van zichzelf lieten zien', maar dat bleek dan later grotendeels uit de duim gezogen te zijn)

Wie is tttlocke? Wie is Jablan?
Waarom is het zo belangrijk om dat te weten? Mijn teksten zijn mijn teksten. Daar mag je het jouwe van denken, je kunt dat zelfs laten weten of je negeert ze gewoon. Maar of ik nu deurwaarder ben of niet, kinderen heb of niet, van wandelen houdt of niet, wel eens met de trein reis of niet, van mij AOW geniet of niet, zelf net COVID-19 gehad heb of niet, binnenkort geopereerd wordt of niet, een vakantiehuis op de Balkan heb of niet, verandert daar niets aan.

Ik vind het geen goed idee om het oordeel over wat iemand schrijft af te laten hangen van 'wie hij is'.

Iedereen die iets 'van zichzelf wil laten zien', kan dat doen (maar het hoeft niet). Bij voorkeur in algemene coronatopics of huiskamers. Ik heb daar geen moeite mee, al hoeft het natuurlijk geen koketteren met de eigen privé-situatie te worden Ieder zijn keuze, ieder zijn vrijheid.
heel, heel, heel erg mee eens!

Erthanax
Berichten: 10066
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zou Ellemieke Koerds ook op dit forum rondhangen?

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou zeggen: kijk eens rond op het forum... maar je stelt de vraag met dit verhaal niet voor niets natuurlijk. :wink:

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »


Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Erthanax schreef:
16 jun 2020 12:50
Zou Ellemieke Koerds ook op dit forum rondhangen?
Als ik bewust fouten maakte word ik door haar gepakt?

Dan zal hier voor vele mannen een uitdaging zijn!
Of ben ik nu al teveel Belg en heb ik haar verkeerd begrepen?

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Als Ellemieke achter jou aangaat zijn dagen van 24 uur veel te kort. ;)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Komkommertijd schreef:
16 jun 2020 16:48
Erthanax schreef:
16 jun 2020 12:50
Zou Ellemieke Koerds ook op dit forum rondhangen?
Als ik bewust fouten maakte word ik door haar gepakt?
Wees maar blij dat ze je niet op je onbewuste fouten gaat aanpakken ! :wink: :oops:

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
16 jun 2020 18:50
Zijn er nog personen hier met natte voetjes?
Zware buien zetten straten in Brabant en Zuid-Holland blank - https://nos.nl/l/2337466
Hier in Marquion niet.
Zonnig,warm,droog met hier en daar een klein wolkje :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor de naasten van Ellemieke heb ik nog wel wat leesvoer:

https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... narcisten/

Nijogeth
Berichten: 10551
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, hier zijn we er aan ontsnapt. Een klein beetje regen en dat was het.

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
16 jun 2020 18:50
Zijn er nog personen hier met natte voetjes?
Zware buien zetten straten in Brabant en Zuid-Holland blank - https://nos.nl/l/2337466
Natje voetjes niet, kan ook niet, om het hier te laten overstromen moet er in de zeer wijde omgeving minimaal een meter water boven de grond blijven staan. Dat zie ik niet zo gauw gebeuren.

Maar het was hier wel bijzonder heftig met regen, erg somber ook. Het lijkt er op dat dit een gewone ouderwetse zomer wordt, af en toe zon, veel wolken, en redelijk wat regenachtige dagen. Is het verkeerd? Neuhhh...

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

tttlocke schreef:
16 jun 2020 11:46
Je ziet wat je wilt zien.
:wink: Jij leest alleen wat je wilt lezen. In dit geval wordt de Zwarte Piet discussie doorgetrokken naar de manier waarop Bijbelse figuren worden afgebeeld - te zien in allerlei musea. Het geeft alleen aan, dat de huidskleur-kwestie nog ouder is dan algemeen gedacht.
tttlocke schreef:
16 jun 2020 11:46
Ik vind het geen goed idee om het oordeel over wat iemand schrijft af te laten hangen van 'wie hij is'.
Dat is wel wat jij doet. Staat mijn gebruikersnaam erbij, volgt een andere reactie, dan op een bericht met dezelfde inhoud van een andere gebruiker.

Je bent te bang om iets van jezelf te laten zien, je trekt bij voortduring anderen in twijfel. Dat roept vragen op:
Wie is ttlocke?
Wat drijft tttlocke?
Wat motiveert tttlocke om zich zo intensief met anderen bezig te houden?
Waarom stelt tttlocke de vragen niet gewoon per PB?

Het valt enorm op, dat jij keer op keer zoekt naar een opening en zodra ik erop inga, dan volgt er een reactie van jou, die strikt genomen niets meer met het onderwerp te maken heeft, maar alleen jouw gedachten over mij bevatten. Het roept een heel andere indruk op. Last van een obsessie? Als jij je zo aan mij ergert, dan zet je mij op de negeerstand. Geeft ook rust. :mrgreen:

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
16 jun 2020 21:22
tttlocke schreef:
16 jun 2020 11:46
Je ziet wat je wilt zien.
:wink: Jij leest alleen wat je wilt lezen. In dit geval wordt de Zwarte Piet discussie doorgetrokken naar de manier waarop Bijbelse figuren worden afgebeeld - te zien in allerlei musea. Het geeft alleen aan, dat de huidskleur-kwestie nog ouder is dan algemeen gedacht.
tttlocke schreef:
16 jun 2020 11:46
Ik vind het geen goed idee om het oordeel over wat iemand schrijft af te laten hangen van 'wie hij is'.
Dat is wel wat jij doet. Staat mijn gebruikersnaam erbij, volgt een andere reactie, dan op een bericht met dezelfde inhoud van een andere gebruiker.

Je bent te bang om iets van jezelf te laten zien, je trekt bij voortduring anderen in twijfel. Dat roept vragen op:
Wie is ttlocke?
Wat drijft tttlocke?
Wat motiveert tttlocke om zich zo intensief met anderen bezig te houden?
Waarom stelt tttlocke de vragen niet gewoon per PB?

Het valt enorm op, dat jij keer op keer zoekt naar een opening en zodra ik erop inga, dan volgt er een reactie van jou, die strikt genomen niets meer met het onderwerp te maken heeft, maar alleen jouw gedachten over mij bevatten. Het roept een heel andere indruk op. Last van een obsessie? Als jij je zo aan mij ergert, dan zet je mij op de negeerstand. Geeft ook rust. :mrgreen:
Dit allemaal lezende denk ik;wat is het weer gezellig in de huiskamer.
En ik ben het ermee eens dat je wat hier nu aan de hand is beter per PB kunt "uitvechten"
Hou het ff gezellig ,kan dat?

Nijogeth
Berichten: 10551
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach, een beetje gesteggel kan ik wel waarderen vanuit mijn quarantaine. Hopelijk komt de reactie snel ;)

Erthanax
Berichten: 10066
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Waarom iemand "iets van zichzelf moet laten zien" om betere bijdragen te leveren ontgaat mij volkomen, evenals waarom bijdragen van forumleden die "iets van zichzelf laten zien" beter zouden zijn.

Er zijn forumleden die vanalles "van zichzelf laten zien" en de grootste onzin debiteren en er zijn forumleden die vrijwel niets "van zichzelf laten zien" en inhoudelijk uitstekende bijdragen leveren.

Daarbij laat ik nog buiten beschouwing of wat iemand "van zichzelf laat zien" waar is of niet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

WE? is er voor mijn nog enige Whisky over?

Of moest hij ze na in beslagname alleen veilig bewaren?
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 16 jun 2020 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 10066
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ha, goed idee! Doe mij er maar eentje. (Een glas, niet een fles.)

Nijogeth
Berichten: 10551
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
16 jun 2020 22:32
Ik heb uit de kelder bij Moneyman drie flessen Whisky gestolen. Er zat een behoorlijke stoflaag op. Dus hij zal ze echt niet missen.
Kunnen we vanavond nog wel leegdrinken.
Voor de gezelligheid.
Sorry, vanavond ben ik aan de Ciroc wodka. Morgen wil ik best aan de whiskey, maar dan zet ik eerst een tentje op in de tuin en hou ik een privé festival.

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
16 jun 2020 22:45
WE? is er voor mijn nog enige Whisky over?
Is je Wodka al op dan? :lol:

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
16 jun 2020 22:32
Ik heb uit de kelder bij Moneyman drie flessen Whisky gestolen. Er zat een behoorlijke stoflaag op. Dus hij zal ze echt niet missen.
Weet je zeker dat je bij het goede huis stond? Moneyman heeft volgens mij helemaal geen kelder. De buurman daarentegen, die ene die bij de recherche werkt... :roll:

Plaats reactie