Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Ik vermoed zo dat de TS niet zo tevreden was met de antwoorden.
-
Nog volop in de schappen vandaag ......Haribo trekdrop
-
Zeker ouwe trekdrop waar de rek uit is.
Lady1234
vindt dit leuk
Dat OM-topic met brieven voor de vorige bewoner ... ik heb zoiets omgekeerd met het CJIB. Vorig jaar 2 keer, dit jaar al 3 keer, dat mensen mij bellen voor een voorschot op hun salaris en als je vraagt, wat het probleem is, heeft het CJIB een bekeuring naar het oude adres gestuurd, zelfs de eerste en tweede verhoging, terwijl ze hun nieuwe adres echt rond de verhuizing aan de gemeente hebben doorgegeven. Wat is wijsheid hierin? Vragen of de Radar-redactie erin wil duiken of een topic openen of meer mensen dit is overkomen? Het is raar, dat verschillende overheidsdiensten niet de actuele adressen gebruiken.
Raar verhaal. Het beleid bij het CJIB is dat, als de boete en aanmaning naar het verkeerde adres zijn gestuurd, de verhogingen niet betaald hoeven te worden. Dat gebeurt echter zelden, want er vindt altijd een BRP-check plaats bij verzending van iedere nieuwe boete. Iets klopt er dus niet in dit verhaal.
hebra98
vindt dit leuk
Even een vraagje. Wat zouden jullie doen als je in een bos aan het wandelen bent en er ligt ergens iemand op de grond, helemaal van de wereld? Er staan twee mensen bij die aan het helpen waren.
Vragen of je ergens mee kunt helpen? Eventueel 112 bellen.
Ik heb een keer iemand gezien die viel en duidelijk iets gebroken had. Er kwamen een heleboel mensen omheen staan maar niemand kwam op het idee om 112 te bellen.
-
Idd, 112 bellen en hem voorzichtig in stabiele zijligging rollen , leg iets over hem heen en leg voorzichtig iets onder het hoofd.
Dat dan alleen als die persoon bewusteloos is.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Dat laatste deden de mensen die voorbij kwamen inderdaad.
Ik had zelf toch even gevraagd of er hulp nodig was, dat had ik toch wel netjes gevonden. Dat zou ik zelf wel gedaan hebben.
Dochter kreeg een epileptische aanval in het bos. Het gaat nu weer goed met haar.
Ik had zelf toch even gevraagd of er hulp nodig was, dat had ik toch wel netjes gevonden. Dat zou ik zelf wel gedaan hebben.
Dochter kreeg een epileptische aanval in het bos. Het gaat nu weer goed met haar.
moederslink
, Lowieze
, D34M0N
, Bob Schurkjens
en Erthanax
vinden dit leuk
Als er al twee mensen bij staan, zou ik even polsen of ik nog iets kan doen, en zo nee, doorlopen. Beetje gaan staan kijken, of god verhoedde het, gaan staan filmen/vloggen whatever, zou ik niet gaan doen, het is geen sport waarbij je mensen moet gaan aan lopen moedigen ofzo.
Daar is ze ook erg bang voor, dat als ze het een keer krijgt op weg naar werk, dat niemand helpt maar men wel gaat staan filmen.
Ik kan mij niet voorstellen dat niemand stopt om te kijken of ze wat kunnen doen. De meerderheid van de mensen is toch echt nog behulpzaam. Als zij regelmatig - zware - epilepsie aanvallen heeft, is dan een hulphond niets voor haar?
Ze is al eens flink onderuit gegaan - dat had niets met epilepsie te maken - in de tram, toen hielp ook niemand.
Ik ben daar vrij negatief over, gezien onze ervaringen. Rekening met elkaar houden, dat telt blijkbaar niet als je een beperking hebt.
De aanvallen zijn weliswaar vrij spectaculair af en toe, maar gewoonlijk van redelijk korte duur. We hebben tot nu toe maar 1 keer de spray hoeven te gebruiken.
Onze beide honden hebben geen aanleg, ik zie in ieder geval aan niets dat ze iets merken. Ze voelt ze zelf wel aankomen, dus dan kan ze altijd wel gaan zitten of liggen, dat scheelt.
Ik ben daar vrij negatief over, gezien onze ervaringen. Rekening met elkaar houden, dat telt blijkbaar niet als je een beperking hebt.
De aanvallen zijn weliswaar vrij spectaculair af en toe, maar gewoonlijk van redelijk korte duur. We hebben tot nu toe maar 1 keer de spray hoeven te gebruiken.
Onze beide honden hebben geen aanleg, ik zie in ieder geval aan niets dat ze iets merken. Ze voelt ze zelf wel aankomen, dus dan kan ze altijd wel gaan zitten of liggen, dat scheelt.
Buxusmot !!
Landelijk en een algemene ramp voor de buxus lefhebber.
Laatst gewijzigd door scontra op 21 aug 2020 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Buxusrups/buxusmot. Hier in Noord-Holland heeft hij al heel wat aangericht.
In mijn straat worden al die aangetaste struikjes weg gehaald, bestrijden heeft meestal weinig zin.
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/planten ... n/buxusmot
-
Klopt, hier in de Bollenstreek was het een jaar of drie geleden al aan de orde, sneller als verwacht. Ik heb dus ook alle buxushagen weggehaald.
-
Klopt, dat was hier ook. Maar je kunt het ook goed zien doordat het blad is opgevreten. Droogte doet dat niet.