Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30837
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij mij werkt het ook niet. Misschien is dat ook wel de bedoeling, geen idee.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

scharrelschipper schreef:
16 okt 2020 20:39
PietertjeTwee schreef:
16 okt 2020 19:18
Volgens mij snap je de verwijzing niet:
https://www.dumpert.nl/item/6534871_b1e662d8
Als dat voor mij bedoeld is:de link werkt niet.
Zoniet,voor wie dan wel?
>>
Link werkt bij bij ook niet in chrome, wel in edge.

scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Radar schreef:
16 okt 2020 20:08
Is het niet te laat voor koffie?
Yep,is tijd voor een goeie borrel!

kuklos
Berichten: 9777
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Link werkt ook in Firefox. Maar inderdaad, niet in chrome.

Erthanax
Berichten: 9708
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Reed Phase van Steve Reich vind ik betoverend, om niet te zeggen hallucinerend mooi, vooral in de uitvoering van Klaas Hoek (op harmonium!).

juliomariner
Berichten: 4847
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Volgens mij is Komkommertijd gereincarneerd bij de collega's van het Kassa vraag en beantwoord forum, onder de naam " sommige denken alles beter te weten" vandaag geregistreerd, geen vragen wel 7 reacties van een hoog geouweh. gehalte
Dan kunnen ze daar nog wat meemaken.

Lady1234
Berichten: 27153
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

juliomariner schreef:
16 okt 2020 22:38
Volgens mij is Komkommertijd gereincarneerd bij de collega's van het Kassa vraag en beantwoord forum, onder de naam " sommige denken alles beter te weten" vandaag geregistreerd, geen vragen wel 7 reacties van een hoog geouweh. gehalte
Dan kunnen ze daar nog wat meemaken.
Zullen ze blij mee zijn. In ieder geval dezelfde onzin.

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jark »

Ik denk dat kommertijd een Russische spion is, die graag lady 123456 plaagt 8)

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nope, is een Ben Eerst Limburger Geweest spion.

Erthanax
Berichten: 9708
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een Belg? Die maand radiostilte vanwege een verhuizing was toch gewoon een van zijn vele verzinsels om een ban van een maand te maskeren?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je hoeft geen rechercheur te zijn om hem er bij de buren uit te pikken.

witte angora
Berichten: 30837
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, van de buren snapte ik er toch al niks van, een stofkomkommerzuiger die zijn eigen wodka stookt in een schuur die gebouwd is op een fundament van asbest kan er ook nog wel bij.

scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
17 okt 2020 19:54
Och, van de buren snapte ik er toch al niks van, een stofkomkommerzuiger die zijn eigen wodka stookt in een schuur die gebouwd is op een fundament van asbest kan er ook nog wel bij.
Toch ga ik die "onzin"verhalen wel missen.
Komt misschien door zijn verhalen over zijn doerak bootje?
Dat schept/schiep een band.

Lady1234
Berichten: 27153
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volg dan het forum van Kassa maar.

scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
17 okt 2020 20:42
Volg dan het forum van Kassa maar.
Ja,dat had ik al begrepen,maar dank voor de info :wink:

Erthanax
Berichten: 9708
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die Doerak met zelf-gelaste bulbsteven voor extra snelheid en weet-ik-hoeveel ton gestort cement als extra ballast voor wat meer diepgang? Die was nog wel grappig, ja.

Lady1234
Berichten: 27153
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan was die Doerak niet zo tuitelig. 😀

witte angora
Berichten: 30837
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Was ook wel nodig met dat zwembad bovenop voor de augurkjes. :lol:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Oké, zo ongeveer 10 pagina's met gedachten over mijn persoontje :lol:
Bob Schurkjens schreef:
15 okt 2020 23:43
Jablan heeft er zélf voor gekozen zijn discussie van elders naar de huiskamer te verplaatsen om hem hier voort te zetten. Door deze overduidelijke misstap zitten we hier nu al een poos met een hoop gezever. Jammer hoor.
Sorry. In het Feedbacktopic heeft de moderatie meermaals gevraagd om dit soort issues in de huiskamer af te handelen.

Als ik vragen stel en vraag om antwoorden, dan heeft dat een reden. Het is hier een afspiegeling van de maatschappij, iedereen kan meedoen en dan wil ik iets meer info hebben, zodat ik weet op welk niveau het antwoord moet zijn om aan te komen.

Het is voor mij hetzelfde als een arbeidsovereenkomst / aanstelling doornemen: doe ik dat met een productiemedewerker met 2 rechter handen, dan vraag ik vooraf of zijn vrouw/vriendin mee wil komen en neem ik daar de tijd voor. Is zo'n document voor een hoogopgeleid persoon, dan wordt alles van te voren gemaild en op de dag zelf hou ik het bij 'heb je nog vragen?'

Geen antwoord staat voor mij gelijk aan geen interesse.
moederslink schreef:
15 okt 2020 23:13
Zo zie je maar : zo zit je sky high en zo word je onder water geduwd.
Dank je. Zelf ben ik niet zo verbaasd hierover, we maken dit ons hele leven al mee. Veel ervan baseert op jaloezie of andere laagliggende emoties. Rustig laten uitrazen en daarna verder.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

mh73 schreef:
16 okt 2020 07:58
Wat vinden jullie hiervan?

Mijn dochter moet dit jaar een inhaaltraject van wiskunde doen, vanwege het thuisonderwijs. Op zich geen ramp, maar ze sloot het vorig jaar juist af met een aantal cijfers waardoor ze haar onvoldoende ophaalde tot een krap 6je. Zo slecht ging het dus niet, bovendien is ze qua wiskunde gewoon geen hoogvlieger, dat lag niet aan het thuisonderwijs.

Maar goed, wat extra lessen kunnen geen kwaad. Nu willen ze de cijfers die ze ervoor haalt, laten meetellen in de resultaten van nu. En dat vind ik niet eerlijk.

Een deel van de klas krijgt deze cijfers niet, want geen inhaaltraject. Het hoort namelijk bij vorig schooljaar. Ik vind eigenlijk dat ze naar aanleiding van de toetsen bij de inhaalles hooguit kunnen zeggen: het is onvoldoende, dus je moet nog een aantal lessen volgen, of, het is goed zo. Je bent klaar.

Ik ga sowieso even afwachten hoe en wat, maar anders ga ik toch even in gesprek daar.

Het vorige schooljaar heeft ze met een voldoende (voor wiskunde) over het hele schooljaar afgesloten, nu behandelen ze stof die haar goed ligt waardoor ze nu een dikke 8 staat. Ik zou het toch wel lullig vinden als ze nu eventueel lagere cijfers (eigenlijk van vorig jaar) laten meetellen.
Het maffe is dat ze wel twee tienden onvoldoendepunten had voor aardrijkskunde. Maar daar doen ze dan weer niets mee. Niet belangrijk genoeg zeker.
In gesprek gaan. Absoluut doen.

Met onze jongen was het iets anders. Wisseling van school en op de nieuwe school waren ze verder, zodat hij met achterstanden zat. Het waren twee stevige gesprekken. Het eerste om boven water te krijgen waar de hiaten nu zaten en het tweede om hem sommige testen, toetsen, opdrachten opnieuw te laten maken voor een vervangend cijfer. Met succes, want op een gegeven moment waren de docenten niet meer dom en stom, maar kwamen allerlei positieve qualificaties langs.

Plaats reactie