LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1/3 minder gas verbruik

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
jhaemers45

1/3 minder gas verbruik

Ongelezen bericht door jhaemers45 »

Dag alle maal kan me iemand vertellen of en hoe ik de woningvereniging aankan spreken op mijn gas verbruik, die na een nieuwe verwarmingsketel geplaatst te hebben (woningvereniging)dat mijn gas verbruik 1/3 lager is dan afgeloen jaren .
de oude verwarmngsketel was al 21 jaar oud .
1/3 gas verbruik minder is nog al wat
kan in hier de woning vereniging op aan spreken voor een vergoeding
heb dus zeker 5 jaar veeeel te veeel gas verbruikt .
bvd.

Mr. Floppy

Re: 1/3 minder gas verbruik

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Nee kan niet.
Ook had je kunnen weten dat er een oude ketel aanwezig was voordat je het huurcontract tekende.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Nieuwe CV-ketel.

Wees blij dat uw huisbaas een nieuwe (en waarschijnlijk gelijk een) HR-ketel heeft geplaatst.
Wel wat laat maar toch beter dan blokverwarming.

Grootvader

jhaemers45

Ongelezen bericht door jhaemers45 »

reactie op de eerste de ketel is 20 jaar geleden nieuw geplaatst en normaal gaan ze maar 15 jaar mee dus bij mij 20 met zeer hoog verbruik .

wilco2005

Ongelezen bericht door wilco2005 »

Ja, en als je nou zelf een huis had, had je dan ook na 15 jaar de ketel vervangen?
Beetje vreemd om te beweren dat ze iedere 15 jaar móeten vervangen.
Ze moeten niets, het is slechts beleid van de corporatie zelf.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Mijn vorige huis had een cv ketel met het bouwjaar 1977(!)

Het ding had een byzonder laag rendement, en geschrokken van de gasrekening had ik zelf wijzigingen aangebracht aan deze cv ketel,

D.m.v. wijzigingen aan de wisselaar bleef de warmte langer in de wisselaar en de pijp van de cv ketel kon ik zelfs na een half uur branden gewoon vastpakken!, dit was voor deze wijziging niet mogelijk zonder ernstige brandwonden!,

De rekening van het gas daalde behoorlijk terwijl we toen een koude winter gehad hadden!,

Later werd de oude ketel vervangen door een HR combi ketel, en de gasrekening ging wat omhoog, maar deze ketel had wel een warmwater vooziening erbij, dus die oude electrische boiler kon de deur uit!, wat een rotding voor je electriciteitrekening!, ok, we hadden nachtstroom, maar 1x douchen en die boiler was leeg!,

Tegenwoordig is de energie te duur om nog met oude rommel te werken, en dient zo snel mogelijk vervangen worden voor moderne apparatuur, het kost een flinke hap geld, maar de eind afrekening zal laten zien dat de vervanging zonder meer lonend is op de langere duur,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten