LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aansluitkosten gas en elektriciteit.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Guily

Aansluitkosten gas en elektriciteit.

Ongelezen bericht door Guily »

Ik heb een vraag. Ben recent verhuisd en achteraf blijkt dat de woning afgesloten is van gas en elektriciteit door de vorige bewoner. Nu moet ik aansluitingskosten betalen om gebruik te kunnen maken van gas en elektriciteit. Moet ik (nieuwe bewoner) de aansluitkosten betalen of de verhuurder?

berndv

Re: Aansluitkosten gas en elektriciteit.

Ongelezen bericht door berndv »

Wie,gaat het gebruiken? U of de verhuurder?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Guily schreef:Ik heb een vraag. Ben recent verhuisd en achteraf blijkt dat de woning afgesloten is van gas en elektriciteit door de vorige bewoner. Nu moet ik aansluitingskosten betalen om gebruik te kunnen maken van gas en elektriciteit. Moet ik (nieuwe bewoner) de aansluitkosten betalen of de verhuurder?
Ik vind dat jij van een (bestaande) woning mag verwachten dat je geen aansluitkosten betaalt.

Teunbosseman

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Lees ff je contract na. Tevens de vraag waarom is afgelsoten bij vorige bewoner.....plantage, achterstand ?

Kan mij niet indenken dat jij moet betalen voor heraansluiten, jij bent nieuwe gebruiker en heraansluitkosten zullen toch op de vorige bewoner moeten worden verhaald.

Als deze uit de woning is gezet moet je zeker ook de achterstallige huur, vervangen van sloten etc etc betalen.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Als er geen nieuwe huurder bij het vertrekken van de oude is, wordt het afgesloten.
Dus de verhuurder moet er voor zorgen, dat jullie er weer aangesloten worden.
Misschien is intussen wel een hele tijd vergaan, om deze woning opnieuw te verhuren.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jolijn schreef:
Guily schreef:Ik heb een vraag. Ben recent verhuisd en achteraf blijkt dat de woning afgesloten is van gas en elektriciteit door de vorige bewoner. Nu moet ik aansluitingskosten betalen om gebruik te kunnen maken van gas en elektriciteit. Moet ik (nieuwe bewoner) de aansluitkosten betalen of de verhuurder?
Ik vind dat jij van een (bestaande) woning mag verwachten dat je geen aansluitkosten betaalt.
En wie moet dat dan betalen?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

GJvdZ schreef:
Jolijn schreef:
En wie moet dat dan betalen?
Degene die verantwoordelijk is voor afsluiting.

rollertje

Ongelezen bericht door rollertje »

Het lijkt me dat je dat zelf moet betalen. Moest dat ook altijd als huurder. Wat ook de reden is van het afsluiten maakt niet uit. Tenzij het gas en de electriciteit inbegrepen is bij de huur. Wanneer dit apart is, zou jezelf ook kunnen kiezen voor een andere leverancier en dan moet je dit ook allemaal zelf betalen.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Ts is niet meer te bespeuren, zowel hier niet, als ook in het andere topic.
Geen van de gestelde vragen zijn nog beantwoord.

Teunbosseman

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

rollertje schreef:Het lijkt me dat je dat zelf moet betalen. Moest dat ook altijd als huurder. Wat ook de reden is van het afsluiten maakt niet uit. Tenzij het gas en de electriciteit inbegrepen is bij de huur. Wanneer dit apart is, zou jezelf ook kunnen kiezen voor een andere leverancier en dan moet je dit ook allemaal zelf betalen.

Mij lijkt totaal van niet. Als voormalig huurder heb ik nog nooit of te nimmer aansluitkosten hoeven te betalen voor gas / electra danwel andere nutsaansluitingen.
En ben trouwens ook diverse keren overgestapt en ook nog nooit of te nummer aansluitkosten hoeven te betalen, wel een keer verhuiskosten, maar das wat anders.

Maar zolang ts niet reageert zullen de vragen onbeantwoord blijven.

Gesloten