LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Achterstallig onderhoud door de woningbouwvereniging

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.

Woningbouwvereniging nalatig Wie draait er op voor de kosten

Ikzelf
3
30%
Woningbouwvereniging
7
70%

Totaal aantal stemmen: 10

Carrot

Achterstallig onderhoud door de woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door Carrot »

Geiserproblemen

We hebben voor 3 jaar geleden problemen gekregen met onze geiser die al sinds 1980 in dit huis zit, bij de oplevering van dit huis.
De instalateur die niet beter wist dan dat dit huis van ons zelf was en niet van de woningbouw legde mij uit dat in principe een geiser na 15 tot 18 jaar vervangen dient te worden.
Die van ons zat er dus al 21 jaar in.
Hij vertelde me er tevens bij dat dat nog wel eens een hoop in de stookkosten kon schelen.
Dus ik de woningbouw opgebeld dat de instalateur me vertelde dat er een andere geiser in ons huis moest komen.
Zo gezegd zo gedaan, hoewel er wel nog anderhalf jaar overheen ging dat ze de opdracht aan het instalatiebedrijf hadden uitgeschreven.
Na ruim een jaar een andere geiser te hebben vernamen we inderdaad het verschil in de energierekening, al 5 jaar gingen de energiekosten drastisch omhoog waarover ik de NUON al eens had geinformeerd.
Deze kon natuurlijk geen andere verklaring vinden dan dat we meer verbruikten.
Maar het laatste jaar ging het verbruik op jaarbasis ineens met ruim 700 euro omlaag, dus na plaatsing van een andere combiketel!
Door nalatig onderhoud zit ik dus al 5 jaar opgescheept met een hogere energienota terwijl als de woningbouwvereniging adequaat was geweest ik al 5 jaar goedkoper had kunnen leven.
Mijns inziens dient de woningbouwverenigien die het advies van een instalateur in de wind heeft geslagen op te draaien voor die verhoging, of zie ik dat verkeerd?
Ik verneem graag jullie reacties hierop.
Wat kan ik ondernemen?
Alvast bedankt! :oops:

Gast

Re: Achterstallig onderhoud door de woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door Gast »

Ik rijd 30000 kilometer per jaar op benzine, nu ben ik na 5 jaar een keer naar de garage gegaan en zou ik 700 euro per maand besparen als ik er een lpg installatie in laat plaatsen. Waarom zeiden ze dat niet 5 jaar eerder toen ik de auto kocht ? Moet de garage mij nu de kosten vergoeden omdat ik 5 jaar benzine heb gereden ?

GA ALSJEBLIEFT WAT NUTTIGS DOEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

Zeg worteltje eeeehhhh carrot....je snapt zelf toch ook wel dat een geiser van 21 jaar oud minder zuinig is dan een HR-ketel of een moderne geiser. Daar heb je toch geen installateur voor nodig. Had je gewoon zelf eerder aan de bel moeten trekken. Gewoon pech hebben dus~!

miraltje

Ongelezen bericht door miraltje »

Die van ons zat er dus al 21 jaar in
bij de meeste eigenwoning eigenaren zitten de geisers en cv ketels er ook 20 jaar of langer in.
als je dan als installateur zegt dat ze er na 15 tot 18 vervangen moeten worden verklaren ze je ook voor gek.
zolang het apparaat juist werkt en geen problemen heeft waaarom vervangen, een woningstichting houd over het algemeen 21 tot 22 jaar aan voor de afschrijving van dit soort apparaten.
dus ik zou niet willen stellen dat ze nalatig zijn.
u bent eerder nalatig, u krijgt immers de afrekening en u had kunnen nagaan of het apparaat meer energie ging verbruiken.
als u dan de woningstichting had benaderd had u misschien wel eerder een nieuw toestel gekregen.

Plien

Ongelezen bericht door Plien »

Je moet kunnen aantonen dat de hogere energienota een gevolg is van nalatig onderhoud. Als je dat kunt dan zou je wel eens kansje kunnen maken op teruggave. Maar vrees met grote vreze dat dit een heel kleine kans is. Maar wat ik niet teruglees:'hebben je buren deze problemen met hun oude geisers niet.' Als zij ook met torenhoge nota's zitten kunnen jullie de koppen bij elkaar steken en samen iets ondernemen.

Je hebt wel het advies van de installateur (vervangen) doorgegeven. Daar is door de woningbouwcorporatie niet adequaat op gereageerd.
Je kunt ook het gevaar van nalatig onderhoud aangeven. Geiser moet toch èèn keer per jaar nagekeken en schoongemaakt worden.
succes.

Gast

Die mogen ze weleens vervangen die ouwe krengen.

miraltje

Ongelezen bericht door miraltje »

Je kunt ook het gevaar van nalatig onderhoud aangeven. Geiser moet toch èèn keer per jaar nagekeken en schoongemaakt worden
deze vlieger gaat niet op.
het onderhoudsbedrijf is ook afhankelijk van de betreffende bewoner
het onderhouds bedrijf probeerd een afspraak te maken, dmv een brief of telefoongesprek.
wanneer hier niet op word gerageerd word er vervolgens een brief verstuurt met het verzoek om binnen een bepaalde tijd een afspraak te maken.
word er dan nog niet door de bewoner op gereageerd verwijst men in die zelfde brief naar feit dat men dat jaar afziet van de jaarlijkse controle.

Gast

Onzin want die beurt is nodig anders is de huurbaas verantwoordelijk.

Gast

Bovendien zet je op elk forum halve waarheden neer. Schrijf dan niets en stop met je wijsheden.

Plien

Dus ik de woningbouw opgebeld dat de instalateur me vertelde dat er een andere geiser in ons huis moest komen.
Zo gezegd zo gedaan, hoewel er wel nog anderhalf jaar overheen ging dat ze de opdracht aan het instalatiebedrijf hadden uitgeschreven.

Miraltje,

De bovenstaande qoute is uit de tekst van Carrot.
Hier maak ik uit op dat hij/zij tijdig het advies(vervanging) van de installateur heeft doorgegeven aan de woningbouw.
Toen duurde het nog anderhalf jaar voordat er gehandeld werd.
Dus dan ga ik ervan uit dat de geiser ook niet schoongemaakt /
nagekeken is.
Dus; wie is hier nalatig?

Plien

Halllo Carrot,

Lees je nog mee?
Hoe is het nu met je problemen met de woningbouw?

Raar hoor, een nieuw bericht onder je al eerder geplaatste bericht.
Maar goed, ben toch nieuwsgierig.

Gast

wat een aaneenschakeling van halfbegrepen halve waarheden - de monteur is blijkbaar wel regelmatig geweest voor onderhoud - dat betekent dus dat die niet achterstallig kan zijn geweest.

De meestse woningbouwcorporaties hebben een contract met een onderhoudsbedrijf waarbij geisers en ketelsinderdaad jaarlijks worden gecontroleerd - en waarbij alle werkzaamheden die nodig zijn worden uitgevoerd - als hierbij de halve geisers/ketel moet worden vervangen, dan gebeurt dat. Achterstand kan alleen optreden wanneer de huurder het onderhoudsbedrijf niet tot de woning toelaat.

als je een probleem hebt met hoe lang je woningcorporatie erover doet om een klacht te verhelpen moet je je klacht SCHRIFTELIJK bij ze bekend maken en aanhangig maken bij de klachtenkommissie - iedere corporatie heeft er een en zij moeten ervoor zorgen dat jouw klacht wordt opgelost.

mopperen heeft geen zin - doe iets!

Plien

Dit is een heldere uitleg, bedankt gast.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Volgens de nieuwe woningwet moeten de verhuurders de klachten overachterstallig onderhoud serieus nemen, als men dus de klachten over achterstallig onderhoud niet oplost, kunnen huurders de verhuurder een aangetekend schrijven doen toekomen, om binnen 4 weken het probleem op te lossen, blijft men in gebreken kan de verhuurder een ander in schakelen, en de rekening bij de verhuurder indienen.
Wet is Wet zullen we maar zeggen.

heewda

Ongelezen bericht door heewda »

de woningbouw is verantwoordelijk!
Zo'n oude geiser is ook nog een een gevaar

Gesloten