LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Achterstallig onderhoud geiser, wie is verantwoordelijk?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
bprosman

Re: Achterstallig onderhoud geiser, wie is verantwoordelijk?

Ongelezen bericht door bprosman »

Blijft grappig die topics waarbij de forumleden elkaar pagina's lang met allerlei wetsverwijzingen om de oren slaan, over straat rollen, elkaar voor rotte vis uitmaken en waarbij TS zijn "probleem" met 1 telefoontje oplost :D :D

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:Blijft grappig die topics waarbij de forumleden elkaar pagina's lang met allerlei wetsverwijzingen om de oren slaan, over straat rollen, elkaar voor rotte vis uitmaken en waarbij TS zijn "probleem" met 1 telefoontje oplost :D :D
Je hebt helemaal gelijk.
Maar dit ene telefoontje had hij ook kunnen plegen zonder daarvoor een topic te openen. :lol:

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

nevermind schreef:
Je hebt helemaal gelijk.
Maar dit ene telefoontje had hij ook kunnen plegen zonder daarvoor een topic te openen. :lol:
Op zich wel - maar Tempus komt vaker hier voor, met facturen van 3 tot x jaar 'achterstallige huur' waar geen huurovereenkomst bleek te zijn.
Dus verstandig dat TS eerst op zoek gaat naar 'wat is dit, wat zijn mijn rechten en plichten, en wat is slim om te doen'.

Zeker als het om bedrijven/instanties gaat die hier vaker voorkomen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

maar Tempus komt vaker hier voor, met facturen van 3 tot x jaar 'achterstallige huur' waar geen huurovereenkomst bleek te zijn.
Dus verstandig dat TS eerst op zoek gaat naar 'wat is dit, wat zijn mijn rechten en plichten, en wat is slim om te doen'.
KPN, UPC, Ziggo, Nuon, Essent... en noem ze allemaal maar op ook. Op het moment dat Tempus met een rekening zou komen voor achterstallig onderhoud lijkt mij dat m.i. nog tijd genoeg om je te gaan verdiepen in je rechten en plichten.

In plaats van het al eerder aangehaalde : 'Een mens lijdt dikwijls het meest door/van het lijden dat hij vreest', zou je ook kunnen denken "Let's cross that bridge when we get there".

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

bprosman schreef: In plaats van het al eerder aangehaalde : 'Een mens lijdt dikwijls het meest door/van het lijden dat hij vreest', zou je ook kunnen denken "Let's cross that bridge when we get there".
Good point, old chap! :D

frankvand

Ongelezen bericht door frankvand »

Het ging mij in dit geval inderdaad even om het uitzoeken van mijn rechten, pllichten, wat is normaal enz. Niet meteen uit angst, wel door een opsomming van vreemde zaken bij het huren van mijn huis (de eerder genoemde lekkage, bijna-stroomafsluiting) en lakse reacties van de huisbaas.
Overigens is de zaak met Tempus 'opgelost' maar ik moet nu wel een maandelijkse huur voor die geiser gaan betalen, een huurcontract met Tempus dus. Dit gaat om een tientje per maand, dus geen ramp, maar het staat niet in mijn huurcontract van dit huis dat ik een geiser moet huren.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

bprosman schreef:Blijft grappig die topics waarbij de forumleden elkaar pagina's lang met allerlei wetsverwijzingen om de oren slaan, over straat rollen, elkaar voor rotte vis uitmaken en waarbij TS zijn "probleem" met 1 telefoontje oplost :D :D
Maar kijk eens naar de educatieve waarde. Nu hebben een hoop mensen geleerd dat je een huis mag verhuren zonder dat er een geiser in zit. Dat hadden ze anders mooi moeten missen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Nu hebben een hoop mensen geleerd dat je een huis mag verhuren zonder dat er een geiser in zit. Dat hadden ze anders mooi moeten missen.
Ja hoor ze zullen je eeuwig dankbaar zijn.

Winterman

ciske schreef:
Nu hebben een hoop mensen geleerd dat je een huis mag verhuren zonder dat er een geiser in zit. Dat hadden ze anders mooi moeten missen.
Ja hoor ze zullen je eeuwig dankbaar zijn.
Weet ik. Maar goed dat ik heel niet op de hoogte ben van WBV.
Als ik zou werken zou ik er zo bij eentje kunnen werken.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Als ik zou werken zou ik er zo bij eentje kunnen werken
Dat is een kunst die niet ieder verstaat.

Helaas voor jou zit je er giga naast, maar gelukkig weten de meeste mensen dat.

Winterman

ciske schreef: Helaas voor jou zit je er giga naast, maar gelukkig weten de meeste mensen dat.
Jeetje, de Woonbond ook dan en die vragen € 26,50 per jaar voor een lidmaatschap. Zit ik er tenminste nog gratis giga naast.

Gesloten