LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Achterstallig onderhoud tuin

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Dribke

Achterstallig onderhoud tuin

Ongelezen bericht door Dribke »

Sinds begin april huur ik via een particuliere verhuurder een appartement. Hier hoort een gezamenlijke tuin bij, voor mij en de 2 andere appartementen.
Nu is het zo dat wij allen nieuwe bewoners zijn, allemaal in de afgelopen 3/4 maanden daar komen wonen. De tuin is slecht tot niet onderhouden in de afgelopen jaren. Van de buren hoorde ik dat er een jaar of 2 geleden voor het laatst iets aan de tuin gedaan is.

Inmiddels heb ik eea gesnoeid, onkruid verwijderd en de tegels schoongemaakt. De tegels blijken er slecht bij te liggen, ze liggen los, deels afgebroken en door wortels van een boom die er onder groeien komen ze hier en daar ook omhoog.

Via marktplaats is het niet moeilijk om aan gratis nieuwe tegels te komen en met een kratje bier en een paar vrienden is de klus zo geklaard, alleen het zand om opnieuw te straten is niet gratis. Zou ik deze kosten kunnen verhalen op de verhuurder?

Julie4444

Re: Achterstallig onderhoud tuin

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dribke schreef:Via marktplaats is het niet moeilijk om aan gratis nieuwe tegels te komen en met een kratje bier en een paar vrienden is de klus zo geklaard, alleen het zand om opnieuw te straten is niet gratis. Zou ik deze kosten kunnen verhalen op de verhuurder?
Wat staat er in je huurcontract hierover?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Vraag het eens aan de verhuurder? Misschien is hij wel zo blij dat het er nu al veel beter uitziet, dat hij het zelf oppakt en in orde maakt.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Julie4444 schreef: Wat staat er in je huurcontract hierover?
ook wij huren ve particuliere verhuurder en in ons huurcontract staat ,en betalen we ook voor, onderhoud tuin, maar helaas, de hoveniers komen zo ongeveer 1x per twee- drie jaar(!) wat schoffelen en snoeien en de puinzooi laten ze liggen :cry: dus zo.n contract zegt ook al niet zoveel in veel gevallen.
Nou kunnen we met zn allen hier, in dit complex , gaan mopperen , steigeren, eisen etc etc , maar laat maar...

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Dribke schreef:
Via marktplaats is het niet moeilijk om aan gratis nieuwe tegels te komen en met een kratje bier en een paar vrienden is de klus zo geklaard, alleen het zand om opnieuw te straten is niet gratis. Zou ik deze kosten kunnen verhalen op de verhuurder?
Wanneer je het zo vraagt aan een verhuurder (hij alleen het zand, jullie de rest) lijkt het mij een heel redelijk voorstel. Misschien krijg je dat kratje bier er ook nog bij.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moederslink schreef:
Julie4444 schreef: Wat staat er in je huurcontract hierover?
ook wij huren ve particuliere verhuurder en in ons huurcontract staat ,en betalen we ook voor, onderhoud tuin, maar helaas, de hoveniers komen zo ongeveer 1x per twee- drie jaar(!) wat schoffelen en snoeien en de puinzooi laten ze liggen :cry: dus zo.n contract zegt ook al niet zoveel in veel gevallen.
Nou kunnen we met zn allen hier, in dit complex , gaan mopperen , steigeren, eisen etc etc , maar laat maar...
Als het in het contract is opgenomen heb je denk ik wel een betere positie om dit af te dwingen dan wanneer dat niet zo is.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja dat klopt natuurlijk wat jij zegt, Julie, de rest vd bewoners van dit complex boeit het niet echt, veel jonge werkende mensen en druk met hun eigen dingen natuurlijk en ik heb geen puf om in mn eentje de strijd aan te gaan. Ik ruim regelmatig het e.e.a. dan maar zelf op. Ook betalen we schoonmaak/ service kosten voor het schoonmaken, maar ook dat gaat halfslachtig. Ik heb me er bij neergelegd zolangzamerhand :(

Gesloten