LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afrekening servicekosten

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Zante

Afrekening servicekosten

Ongelezen bericht door Zante »

Weet iemand wanneer de verhuurder de afrekening van de servicekosten uiterlijk aan de huurder moet sturen? Ik woon nu al drie jaar in dezelfde woning, en vorig jaar kreeg ik pas van het eerste jaar de afrekening. Lijkt me toch wat laat..

Ik heb ergens gehoord dat ze de afrekening voor 1 juli moeten sturen, wat me ook logisch lijkt omdat ze de eventuele hoger uitgevallen servicekosten meenemen in de huurverhoging na 1 juli...

Uiteraard is hierover contact geweest met de woningbouwvereniging, maar die komen elke keer met een ander excuus. Een systeem dat niet werkt etc.

Miss Tascha
Contacteer:

Re: Afrekening servicekosten

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Normaal gesproken betaal je deze gelijk met je huur mee.
Ik zou gewoon even met de wbv bellen hoe het precies zit, dan heb je het snelste en het juiste antwoord.

Zante

Ongelezen bericht door Zante »

Miss Tascha schreef:Normaal gesproken betaal je deze gelijk met je huur mee.
Ik zou gewoon even met de wbv bellen hoe het precies zit, dan heb je het snelste en het juiste antwoord.
Natuurlijk betaal je huur en servicekosten tegelijkertijd. Maar wat je betaalt voor servicekosten is een voorschot, oftewel; aan het einde van het jaar moet je bijbetalen of krijg je geld terug. Mijn vraag is dus voor welke datum ze uiterlijk moeten laten weten hoeveel je moet bijbetalen/terug krijgt.

ageeth12

Ongelezen bericht door ageeth12 »

De afrekening hoort voor 1 juli van het jaar erop verstuurt te zijn. Gebeurt dat niet, kan je naar de huurcommissie stappen. Kijk maar eens bij hun op de website voor de regels.

Gesloten