Moet je ook nooit meer doen! Houd het simpel en zeg gewoon NEE, wijs ze op hun verantwoordelijkheid. Volgens mij kunnen zij niet alleen binnen 24 uur een storing verhelpen maar moeten zij dat ook.woonmin schreef:Dat heb ik op het moment van melding al gedaan.
Ik moest allerlei dingen open maken, verwijderen, ...
Natuurlijk heel merkwaardig.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afspraak maken
-
Re: Afspraak maken
Wat betreft dat bellen.
Als je weet dat je wordt opgelicht, laat je je dan toch oplichten?
Voor een tv-programma heeft dat nog zin, het enige belang dat ik heb is een werkende cv-ketel.
Als ik het bij mijn bank zou doen, draai ik zelf op voor de kosten, dan had ik mijn creditcard/gegevens maar niet moeten afstaan, dan is het verwijtbaar.
Als ik voor rijdende vrachtwagen ga staan weet ik wat het resultaat is, dat zoek je niet op.
Als je weet dat je wordt opgelicht, laat je je dan toch oplichten?
Voor een tv-programma heeft dat nog zin, het enige belang dat ik heb is een werkende cv-ketel.
Als ik het bij mijn bank zou doen, draai ik zelf op voor de kosten, dan had ik mijn creditcard/gegevens maar niet moeten afstaan, dan is het verwijtbaar.
Als ik voor rijdende vrachtwagen ga staan weet ik wat het resultaat is, dat zoek je niet op.
TS , of ze nou wel of geen oplichters zijn, hier kreeg je ook advies.Volgens mij kunnen zij niet alleen binnen 24 uur een storing verhelpen maar moeten zij dat ook.
Het is ook geen verwijt, mijn excuses als dat zo is overgekomen.
Van wat ik er van weet, is er gewoon een 24 uurs-service.
De willekeurige eerste twee:
http://www.cvservicezuid.nl/index.php?p=24uursservice
http://www.ewacht.nl/onderhoud
Maar dat is een achterhaald verhaal.
Als ik zelf een contract had met Mercurius was dat al lang ontbonden wegens wanprestatie.
Voor hun 13 anderen, zeker in deze tijd.
Maar ik ben daar geen partij in, de verantwoordelijkheid ligt bij Woonplus.
Dat is ook de partij die wordt aangeschreven door de gemeente, ook die heeft niets te maken met de manier hoe Woonplus hun zaken intern al dan niet regelen.
En dat Woonplus hun zaken intern kennelijk niet op orde hebben, wordt afgeschoven op de huurders.
Dat is de makkelijkste manier.
Van wat ik er van weet, is er gewoon een 24 uurs-service.
De willekeurige eerste twee:
http://www.cvservicezuid.nl/index.php?p=24uursservice
http://www.ewacht.nl/onderhoud
Maar dat is een achterhaald verhaal.
Als ik zelf een contract had met Mercurius was dat al lang ontbonden wegens wanprestatie.
Voor hun 13 anderen, zeker in deze tijd.
Maar ik ben daar geen partij in, de verantwoordelijkheid ligt bij Woonplus.
Dat is ook de partij die wordt aangeschreven door de gemeente, ook die heeft niets te maken met de manier hoe Woonplus hun zaken intern al dan niet regelen.
En dat Woonplus hun zaken intern kennelijk niet op orde hebben, wordt afgeschoven op de huurders.
Dat is de makkelijkste manier.
Hier ben jij niet mee geholpen, heb je al stappen ondernomen??En dat Woonplus hun zaken intern kennelijk niet op orde hebben, wordt afgeschoven op de huurders
Je hebt recht op een warm huis , wel via de cv ketel.
Dankzij de link die je eerder hebt geplaatst,
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oning.html,
zijn mijn opties duidelijk:
Om onderhoud af te dwingen kunt u:
een klacht indienen bij uw gemeente;
een procedure starten bij de rechter;
zelf het onderhoud uitvoeren op kosten van de verhuurder;
bij de Huurcommissie om huurverlaging vragen;
zelf de betaling van de huur opschorten.
De huur is opgeschort (gemeld bij Woonplus).
Huurcommissie is een brief gestuurd, maar formeel kan dat pas na 6 weken.
De klacht naar de gemeente is werk voor vanavond, misschien direct verzoek doen om reparatie zelf uit te voeren.
Als mijn geduld op is (en/of ik toestemming heb) gaat de rekening van het onderhoud naar de verhuurder.
Dat kan ik inhouden van de huur.
De vraag is wat een redelijke termijn is om de verhuurder het onderhoud te laten uitvoeren.
Met de eigen folder als onderbouwing zou twee dagen om het te regelen voldoende moeten zijn geweest.
Die termijn is al ruimschoots verlopen, dan had ik in ieder geval een datum moeten hebben.
Ik vraag me nu af of het mogelijk is een offerte aan te vragen, dan heb ik mogelijk ook een extra onderbouwing van achterstallig onderhoud.
De rechter komt uiteindelijk vanzelf wel, als het zover komt.
Vandaar dat ik ook alles op papier wil hebben.
Mondelinge afspraken zijn geen probleem als ze worden nagekomen, maar zo niet heb je er niets aan.
Gelukkig heeft zowel Mercurius als Woonplus de (schriftelijke) onderbouwing tot nu toe zelf geleverd.
Maar goed, uiteindelijk zal er een monteur moeten zijn die het werk uitvoert.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oning.html,
zijn mijn opties duidelijk:
Om onderhoud af te dwingen kunt u:
een klacht indienen bij uw gemeente;
een procedure starten bij de rechter;
zelf het onderhoud uitvoeren op kosten van de verhuurder;
bij de Huurcommissie om huurverlaging vragen;
zelf de betaling van de huur opschorten.
De huur is opgeschort (gemeld bij Woonplus).
Huurcommissie is een brief gestuurd, maar formeel kan dat pas na 6 weken.
De klacht naar de gemeente is werk voor vanavond, misschien direct verzoek doen om reparatie zelf uit te voeren.
Als mijn geduld op is (en/of ik toestemming heb) gaat de rekening van het onderhoud naar de verhuurder.
Dat kan ik inhouden van de huur.
De vraag is wat een redelijke termijn is om de verhuurder het onderhoud te laten uitvoeren.
Met de eigen folder als onderbouwing zou twee dagen om het te regelen voldoende moeten zijn geweest.
Die termijn is al ruimschoots verlopen, dan had ik in ieder geval een datum moeten hebben.
Ik vraag me nu af of het mogelijk is een offerte aan te vragen, dan heb ik mogelijk ook een extra onderbouwing van achterstallig onderhoud.
De rechter komt uiteindelijk vanzelf wel, als het zover komt.
Vandaar dat ik ook alles op papier wil hebben.
Mondelinge afspraken zijn geen probleem als ze worden nagekomen, maar zo niet heb je er niets aan.
Gelukkig heeft zowel Mercurius als Woonplus de (schriftelijke) onderbouwing tot nu toe zelf geleverd.
Maar goed, uiteindelijk zal er een monteur moeten zijn die het werk uitvoert.
Heb je dit besproken met het juridisch loket?? Stond er ook in de link.De huur is opgeschort (gemeld bij Woonplus).
huurcommissie duurt vrij lang dus nu al schrijven kan geen kwaad.
Klacht naar Bouw en Woningtoezicht kan via de mail.
Nee, niet besproken.
Ik heb op papier dat ik melding heb gedaan bij zowel Woonplus als Mercurius en dat mij geadviseerd wordt het gas af te sluiten.
Er kan dus geen discussie bestaan over het gebrek/de gebreken, noch over het uitblijven van herstel.
De brief naar de gemeente is onderweg, ik zal hier melding blijven maken van het verloop.
Ik heb op papier dat ik melding heb gedaan bij zowel Woonplus als Mercurius en dat mij geadviseerd wordt het gas af te sluiten.
Er kan dus geen discussie bestaan over het gebrek/de gebreken, noch over het uitblijven van herstel.
De brief naar de gemeente is onderweg, ik zal hier melding blijven maken van het verloop.
-
Toen belde u om te vragen waar de monteur bleef en toen zeiden ze ............. ?woonmin schreef:Ik heb dezelfde avond dat ik dit gemeld heb, contact gehad met een monteur.
De cv ketel zelf moeten verbouwen, er is erkent dat een spoedreparatie nodig was, er zou de volgende ochtend iemand voor komen, maar niemand komen opdagen.
Ook volgende telefonisch afspraak niet nagekomen.
woonmin schreef:Nee, niet besproken.
Niet verstandig geen gesprek met juridisch loket te hebben gehad, maar goed hoezo is het gas afgesloten??
Het advies van de monteur was het gas af te sluiten.
"Bij gas lekkage hoofdkraan dicht zetten."
"Bij gas lekkage hoofdkraan dicht zetten."
Okee, en wanneer gaan ze het nu maken?? Gas afsluiten bij lekkage heb je geen monteur voor nodig.
...
En voor de monteur heb je een afspraak nodig.
woonmin schreef:...
Klopt en komt die nu ook of moet je nog langer wachten?? Bij Bouw en Woningtoezicht kan je met dit soort problemen meteen terecht. Persoonlijk heen gaan, en niet vertrekken tot je weet wat ze gaan doen.
Ik heb de afspraak nog niet ontvangen.
Ik wil ook geen dagen kwijt zijn aan zoiets simpels.
Ik moet toegang geven om reparaties uit te voeren, maar dat houdt niet in dat ik hele weken moet gaan zitten wachten tot er misschien iemand al dan niet op een afspraak komt opdagen.
Ik neem aan dat de brief morgen bij iemand op zijn/haar bureau ligt, en dat die persoon (of iemand die daar meer geschikt voor is) aan de betreffende Coördinator Reparatie of zijn vervanger(ster) gaat proberen uit te leggen hoe je een (schriftelijke) afspraak maakt en wat de bedoeling daarvan is.
En zo nodig de reparatie zelf uitvoert/laat uitvoeren.
En ik heb direct al gemeld dat ik niet verantwoordelijk ben voor gevolgschade, zoals brand of explosie.
Dat is een gevolg van nalatigheid en wanprestatie, en kennelijk zijn ze daartoe bereid.
Ik wil ook geen dagen kwijt zijn aan zoiets simpels.
Ik moet toegang geven om reparaties uit te voeren, maar dat houdt niet in dat ik hele weken moet gaan zitten wachten tot er misschien iemand al dan niet op een afspraak komt opdagen.
Ik neem aan dat de brief morgen bij iemand op zijn/haar bureau ligt, en dat die persoon (of iemand die daar meer geschikt voor is) aan de betreffende Coördinator Reparatie of zijn vervanger(ster) gaat proberen uit te leggen hoe je een (schriftelijke) afspraak maakt en wat de bedoeling daarvan is.
En zo nodig de reparatie zelf uitvoert/laat uitvoeren.
En ik heb direct al gemeld dat ik niet verantwoordelijk ben voor gevolgschade, zoals brand of explosie.
Dat is een gevolg van nalatigheid en wanprestatie, en kennelijk zijn ze daartoe bereid.
Klopt ben jij niet verantwoordelijk voor, alleen heb je er weinig aan als je het niet kan navertellen.En ik heb direct al gemeld dat ik niet verantwoordelijk ben voor gevolgschade, zoals brand of explosie