LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afspraak maken

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
woonmin

Afspraak maken

Ongelezen bericht door woonmin »

Ik huur een woning van Woonplus en zit al bijna twee weken zonder werkende CV (verwarming/warm water).
Ik heb geprobeerd telefonisch afspraken te maken voor herstel, maar die worden niet nagekomen. Nu probeer ik het dus schriftelijk.
Maar de [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] , daar verantwoordelijk voor reparaties, is kennelijk geestelijk beperkt, in ieder geval niet in staat een simpele afspraak te maken, ondanks dat ik hem daar tot met voorbeelden aan toe mee heb proberen te helpen.
Nu is het sociale beleid van Woonplus bewonderenswaardig, maar van de verplichting tot herstel van gebreken komt zo weinig.

Wie heeft een idee/oplossing om [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] te helpen c.q. duidelijk te maken wat een afspraak is?

Ik heb de huurcommissie al geïnformeerd, maar dat duurt even, dus ik zoek een snellere oplossing.
Misschien een hulpverlener mer ervaring?

nevermind

Re: Afspraak maken

Ongelezen bericht door nevermind »

Ook dit geprobeerd wat op de website staat?

Wat als een reparatie haast heeft?

Ook dan belt u naar telefoonnummer (010) 20 45 100. Dit kan van 08.00 tot 11.00 uur naar de betreffende afdeling. Buiten deze tijden schakelt dit nummer automatisch door naar onze boodschappendienst. Die helpt u dan verder. Let op: dit geldt uitsluitend voor spoedeisende reparatieverzoeken!
Wat zijn spoedeisende reparatieverzoeken?

Spoedeisend is:

ernstige lekkage waarbij wateroverlast wordt veroorzaakt;
uitvallen van centrale verwarming;
gebroken ruit(en) in de woning waardoor een gevaarlijke situatie ontstaat;
inbraak en calamiteiten.

woonmin

Ik heb dezelfde avond dat ik dit gemeld heb, contact gehad met een monteur.
De cv ketel zelf moeten verbouwen, er is erkent dat een spoedreparatie nodig was, er zou de volgende ochtend iemand voor komen, maar niemand komen opdagen.
Ook volgende telefonisch afspraak niet nagekomen.

Ik begrijp dat ondertussen wel als je iemand verantwoordelijk maakt die voor wie dat overduidelijk te hoog gegrepen is, maar ik heb daar als huurder niets aan.
Er wordt hier een wettelijke regel overtreden, en dat is niet aan [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zijn verstand te brengen.
Ik weet niet hoe de goede man functioneert, waar je ook komt moet je tegenwoordig een afspraak maken, maar gelukkig is dat niet mijn probleem.

Ik heb geen organogram o.i.d. van Woonplus, dus ook geen mogelijkheid dit over zijn verantwoordelijkheid/afdeling heen te tillen.
Ook wat dat betreft is alle input welkom.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Bel eens een 24 uur service en leg het ze voor. Het kan namelijk als hun het nodig vinden om het te maken , dat de wbv de rekening alsnog krijgt.

woonmin

Ik heb dat overwogen, maar als [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] geen afspraak kan maken, kan hij dan wel een (terechte) rekening betalen?

Waar eindigt dit dan?
Ik heb natuurlijk niet voor niets een klacht (met bewijzen, hoe lastig ook met mondelinge afspraken/overeenkomsten) naar de huurcommissie gestuurd, maar ik kan de beer niet verkopen voordat die geschoten is.

woonmin

Nog een toevoeging.

Ik heb zowel van de monteur als via een bericht uit een lokaal krantje begrepen dat de ketels hier vorig jaar al vervangen hadden moeten worden, dus een simpele reparatie zal het ook wel niet worden.

nevermind

Ook dit geprobeerd?
Is dit de monteur waar ge de afspraak mee gemaakt had/hebt?

Centrale verwarming werkt niet

Voor alle individuele cv-storingen kunt u direct bellen met onze cv installateurs:

postcode 3111 t/m 3117: firma Mercurius, tel. (010) 422 11 10
postcode 3118 t/m 3119: firma Tempus, tel. 0888 955 000
postcode 3121 t/m 3124: firma Breman, tel. 0900 821 21 74

Bij storingen aan blok/collectieve verwarmingen kunt u bellen met Woonplus, tel. (010) 204 51 00.

ciske

woonmin schreef:Nog een toevoeging.

Ik heb zowel van de monteur als via een bericht uit een lokaal krantje begrepen dat de ketels hier vorig jaar al vervangen hadden moeten worden, dus een simpele reparatie zal het ook wel niet worden.
Ik heb geen idee hoe oud die ketel van je is, maar vervaning vindt meestal na 20 jaar plaats.

Ga verder met de huurcommissie , maar schakel ook eens zo'n 24 uurs dienst in.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Je zit met deze kou bijna 2 weken zonder CV, en het enige wat je voor elkaar speelt is de verantwoordelijke persoon geestelijk beperkt noemen, en naar de huurcommissie stappen? :shock:

Ik gooi het even in de groep, maar was het niet handiger om A) lief te doen naar de verhuurder, want je bereikt meer met honing dan met azijn, en B) op dag 3 een installateur te bellen om het probleem op te lossen? 2 weken in de winter met vorst en een noord-ooster windkracht 5 is toch een aardig noodgeval als je zonder CV zit lijkt me, en woningbouwcorporaties hebben meestal contracten met installateurs inclusief reactietijden etc, en die zijn geen 2 weken.

sjohie

Het kan zijn dat de woningbouw dit ivm de crisis een jaartje uitstelt, en dat is helemaal niet gek. De meeste goed onderhouden ketels gaan 15 tot 20 jaar mee, maar uit voorzorg vervangen de corporaties ze meestal na 10 à 15 jaar. Daar zou ik me dus niet al te veel op blind staren in dit geval. Wij hadden in ons appartement blokverwarming met 30 jaar oude Remeha gas-6 ketels, en die draaiden nog prima.

woonmin

Leuk bedacht lief doen, maar hoeveel afspraken maak je om iets simpels voor elkaar te krijgen?
Als je naar de EHBO moet, ga je dan ook eerst een paar keer achter in de rij staan?
Daar wil ik dan graag bij zijn.

En er bestaat ook nog iets als elektrische kachels, bijvoorbeeld.

Het punt zit hem in het woord 'prima', daar is hier duidelijk geen sprake van.
Laatst gewijzigd door woonmin op 06 apr 2013 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

nevermind schreef:
postcode 3111 t/m 3117: firma Mercurius, tel. (010) 422 11 10
postcode 3118 t/m 3119: firma Tempus, tel. 0888 955 000
postcode 3121 t/m 3124: firma Breman, tel. 0900 821 21 74
Woonmin met één van deze bedrijven contact opnemen! Deze moet het probleem vandaag verhelpen. Met dhr ***** heb je nu even niets te maken. Laat de monteur maar contact opnemen met de wbv over de staat van de cv ketel.

nevermind

ciske schreef:

Ik heb geen idee hoe oud die ketel van je is, maar vervaning vindt meestal na 20 jaar plaats.

Ga verder met de huurcommissie , maar schakel ook eens zo'n 24 uurs dienst in.
Dat had ik al lang gedaan, ook moest je voor het advies het zelf betalen.

Maar zoals je schrijft red je wel met de elektrische kachel, en dan maar hopen, dat de lente komt.

woonmin

Met Mercurius heb ik contact gehad, die monteur wist me te vertellen dat het spoed was, maar verder niet op komen dagen.

Het lastige is dat ik wel een huurovereenkomst heb met Woonplus [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], maar niet met een monteur.

Simpel gezegd, als ze bij Mercurius liever op hun bed blijven liggen kan ik daar weinig aan doen.
Laatst gewijzigd door woonmin op 06 apr 2013 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

weetnietveel

Dan vandaag weer met Mercurius bellen en een afspraak maken voor vandaag. Je moet echt bij hun zijn voor een storing aan de cv ketel en niet bij de wbv.

ciske

weetnietveel schreef:Dan vandaag weer met Mercurius bellen en een afspraak maken voor vandaag. Je moet echt bij hun zijn voor een storing aan de cv ketel en niet bij de wbv.

Als je een woning huurt komt de opdracht via de wbv.

sjohie

woonmin schreef:Leuk bedacht lief doen, maar hoeveel afspraken maak je om iets simpels voor elkaar te krijgen?
Als je naar de EHBO moet, ga je dan ook eerst een paar keer achter in de rij staan?
Daar wil ik dan graag bij zijn.

En er bestaat ook nog iets als elektrische kachels, bijvoorbeeld.

Het punt zit hem in het woord 'prima', daar is hier duidelijk geen sprake van.
Een storingsdienst die zijn naam waard is, had met dit weer binnen een paar dagen de boel gerepareerd, dus dan moet er wat anders aan de hand zijn. A). je hebt je zodanig gedragen dat ze je onderaan de stapel hebben gelegd, of B) het hele storing- en onderhoudsbeleid van deze woningbouw is een zooitje. Gezien je aantijgingen naar de persoon in kwestie sluit ik A niet helemaal uit, maar bij B sta je volledig in je recht om dit zelf te laten repareren, en de rekening naar de verhuurder te sturen. Kan je hier plenty (juridisch) advies over krijgen.

Overigens, mijn zwager is service manager bij een middelgrote installateur, en die voeren de storingsdienst en het CV onderhoud van duizenden huurwoningen uit, en bij geen enkel contract staan dit soort responstijden genoemd, en er is geen particuliere ketel in Nederland die een recht uitgelijnde installateur niet binnen een dag of wat weer aan de praat heeft.

sjohie

ciske schreef:
weetnietveel schreef:Dan vandaag weer met Mercurius bellen en een afspraak maken voor vandaag. Je moet echt bij hun zijn voor een storing aan de cv ketel en niet bij de wbv.

In een aantal gevallen laten die alle huurders gewoon naar het centale storingsnummer van de installateur in kwestie bellen, zeker in spoedgevallen.

ciske

sjohie schreef: In een aantal gevallen laten die alle huurders gewoon naar het centale storingsnummer van de installateur in kwestie bellen, zeker in spoedgevallen.

Klopt maar TS heeft het via de wbv gedaan, en hoezo moet iemand lief doen?? Als je gewoon netjes blijft bereik je genoeg, zijn zakelijke relaties , geen vriendschappelijke.

weetnietveel

ciske schreef:

Nee ciske als je een cv ketel storing of een verwarming storing hebt bel je rechtstreeks met het installatiebedrijf. De woningbouw heeft geen personeel in dienst die dit probleem kan oplossen.

Gesloten