LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afspraak maken
Re: Afspraak maken
Wat betreft A.
Ik heb de avond dat het is opgetreden telefonisch op aangeven van de monteur de ketel verbouwd en een telefonische/mondelinge afspraak gemaakt voor reparatie.
Leg mij maar uit wat ik daar verkeerd aan heb gedaan.
Ik kan hier de volledige correspondentie met hr. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] plaatsen, maar na enkele telefonische pogingen een afspraak te maken, heb ik Woonplus verzocht mij binnen vijf werkdagen een schriftelijke afspraak te doen toekomen. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Ben ik dan onredelijk geweest?
Ik heb de avond dat het is opgetreden telefonisch op aangeven van de monteur de ketel verbouwd en een telefonische/mondelinge afspraak gemaakt voor reparatie.
Leg mij maar uit wat ik daar verkeerd aan heb gedaan.
Ik kan hier de volledige correspondentie met hr. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] plaatsen, maar na enkele telefonische pogingen een afspraak te maken, heb ik Woonplus verzocht mij binnen vijf werkdagen een schriftelijke afspraak te doen toekomen. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Ben ik dan onredelijk geweest?
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jun 2014 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Re: Afspraak maken
weetnietveel schreef:Nee ciske als je een cv ketel storing of een verwarming storing hebt bel je rechtstreeks met het installatiebedrijf. De woningbouw heeft geen personeel in dienst die dit probleem kan oplossen.
Wel weetnietveel, de meeste wbv hebben een storingsdienst, die bellen door.
Re: Afspraak maken
Je zit er (weer eens) naast. Ik huur bv bij Rochdale en als mijn ketel het begeeft dien ik Rochdale te bellen ( is zelf een speciaal nummer voor welke 24/7 bereikbaar is hier) Rochdale neemt de klacht op en vervolgens geven zij dit door aan een firma die dit gaat repareren. Je word dan gebeld door dat bedrijf die nog eens precies vraagt hoe of wat en dan op afspraak een monteur stuurt.weetnietveel schreef:
Nee ciske als je een cv ketel storing of een verwarming storing hebt bel je rechtstreeks met het installatiebedrijf. De woningbouw heeft geen personeel in dienst die dit probleem kan oplossen.
-
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51
Re: Afspraak maken
Bij deze wbv kun je direct contact opnemen met het installatiebedrijf Mercurius.ciske schreef:weetnietveel schreef:Nee ciske als je een cv ketel storing of een verwarming storing hebt bel je rechtstreeks met het installatiebedrijf. De woningbouw heeft geen personeel in dienst die dit probleem kan oplossen.
Wel weetnietveel, de meeste wbv hebben een storingsdienst, die bellen door.
Re: Afspraak maken
Nee hoor, Ciske, dat hoeft helemaal niet het geval te zijn, integendeel. Wij bewoners hebben allemaal een lijst met telefoonnummers die wij rechtstreeks moeten bellen: voor rioleringsproblemen, ruitschade, CV-problemen e.d. Daar hebben zij, de WBV contracten mee afgesloten, dus dan bellen wij als huurders rechtstreeks.Als je een woning huurt komt de opdracht via de wbv.
@woonmin, Trouwens behoorlijk beschamend dat er niemand tot nu toe is komen opdraven; op papier mag het dan Lente zijn, maar je laat toch niet iemand in de kou zitten....
Re: Afspraak maken
weetnietveel kan niet lezen.,trail46 schreef:Je zit er (weer eens) naast. Ik huur bv bij Rochdale en als mijn ketel het begeeft dien ik Rochdale te bellen ( is zelf een speciaal nummer voor welke 24/7 bereikbaar is hier) Rochdale neemt de klacht op en vervolgens geven zij dit door aan een firma die dit gaat repareren. Je word dan gebeld door dat bedrijf die nog eens precies vraagt hoe of wat en dan op afspraak een monteur stuurt.weetnietveel schreef:
Nee ciske als je een cv ketel storing of een verwarming storing hebt bel je rechtstreeks met het installatiebedrijf. De woningbouw heeft geen personeel in dienst die dit probleem kan oplossen.
tenormin, bij de meeste wbv is het zoals trail46 hier schrijft.
Re: Afspraak maken
Nogmaals, als ze bij Mercurius liever op hun bed blijven liggen doe ik daar helemaal niets aan.
Ik heb geen contract met Mercurius, ik kan ze daar niet op aanspreken, ik kan het contract niet opzeggen, ik kan daar helemaal niets mee.
De enige die ik aan kan spreken is de verhuurder, namens deze [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], die zal Mercurius moeten wijzen op hun contractuele verplichtingen, voor zover die er zijn.
En is vijf dagen onredelijk?
Hoeveel tijd heb je nodig?
Ik heb geen contract met Mercurius, ik kan ze daar niet op aanspreken, ik kan het contract niet opzeggen, ik kan daar helemaal niets mee.
De enige die ik aan kan spreken is de verhuurder, namens deze [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], die zal Mercurius moeten wijzen op hun contractuele verplichtingen, voor zover die er zijn.
En is vijf dagen onredelijk?
Hoeveel tijd heb je nodig?
Re: Afspraak maken
Nee dat is niet onredelijk.En is vijf dagen onredelijk?
Re: Afspraak maken
Dat hoeft gewoon soms wel. Niet alle woningbouwverenigingen zijn hetzelfde.tenormin schreef:Nee hoor, Ciske, dat hoeft helemaal niet het geval te zijn, integendeel. Wij bewoners hebben allemaal een lijst met telefoonnummers die wij rechtstreeks moeten bellen: voor rioleringsproblemen, ruitschade, CV-problemen e.d. Daar hebben zij, de WBV contracten mee afgesloten, dus dan bellen wij als huurders rechtstreeks.Als je een woning huurt komt de opdracht via de wbv.
Laatst gewijzigd door trail46 op 06 apr 2013 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Afspraak maken
Ik vind 5 dagen zeer zeker onredelijk om zonder verwarming en warm water te zitten.ciske schreef:Nee dat is niet onredelijk.En is vijf dagen onredelijk?
Mijn mening he.
Re: Afspraak maken
Ik heb het even nagezocht.
Mooie folder.
Wat staat daar:
- 24 uur per dag kunt u reparaties via internet melden
- bij spoed wordt u direct geholpen
- voor alle andere zaken regelen wij binnen twee werkdagen een afspraak
- reparaties worden vakkundig uitgevoerd
- u betaald maandelijks een klein bedrag
- u voorkomt hoge reparatiekosten
Mis ik iets?
Mooie folder.
Wat staat daar:
- 24 uur per dag kunt u reparaties via internet melden
- bij spoed wordt u direct geholpen
- voor alle andere zaken regelen wij binnen twee werkdagen een afspraak
- reparaties worden vakkundig uitgevoerd
- u betaald maandelijks een klein bedrag
- u voorkomt hoge reparatiekosten
Mis ik iets?
Re: Afspraak maken
@trail46, daarom schreef ik ook: het hoeft niet zo te gaan, maar....Daar hoef je heus niet zo'n knots van een plaatje tegenaan te plakken om je gelijk te bewijzen.
Re: Afspraak maken
woonmin schreef:Ik heb het even nagezocht.
Mooie folder.
Wat staat daar:
- 24 uur per dag kunt u reparaties via internet melden
- bij spoed wordt u direct geholpen
- voor alle andere zaken regelen wij binnen twee werkdagen een afspraak
- reparaties worden vakkundig uitgevoerd
- u betaald maandelijks een klein bedrag
- u voorkomt hoge reparatiekosten
Mis ik iets?
Bel ze nog eens, niet geschoten is altijd mis.
-
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51
Re: Afspraak maken
Bel ze vandaag maar uit hun bed of beter: laat iemand anders voor je bellen, die heel duidelijk kan aangeven dat het om een spoedgeval gaat en er vandaag een oplossing nodig is. en omdat er in die bijna 2 weken nog geen monteur is wezen kijken, wordt het nu toch echt tijd dat er vandaag één komt kijken. Dus: bellen!woonmin schreef:Nogmaals, als ze bij Mercurius liever op hun bed blijven liggen doe ik daar helemaal niets aan.
Re: Afspraak maken
Speciaal voor jou heb ik de afbeelding verwijderdtenormin schreef:@trail46, daarom schreef ik ook: het hoeft niet zo te gaan, maar....Daar hoef je heus niet zo'n knots van een plaatje tegenaan te plakken om je gelijk te bewijzen.
Re: Afspraak maken
Wat dan erg op prijs word gesteld, dank je wel.trail46 schreef:Speciaal voor jou heb ik de afbeelding verwijderdtenormin schreef:@trail46, daarom schreef ik ook: het hoeft niet zo te gaan, maar....Daar hoef je heus niet zo'n knots van een plaatje tegenaan te plakken om je gelijk te bewijzen.
Re: Afspraak maken
"Bel ze vandaag maar uit hun bed of beter: laat iemand anders voor je bellen, die heel duidelijk kan aangeven dat het om een spoedgeval gaat en er vandaag een oplossing nodig is. en omdat er in die bijna 2 weken nog geen monteur is wezen kijken, wordt het nu toch echt tijd dat er vandaag één komt kijken. Dus: bellen!"
Dit is dus precies waarom ik dit dagelijks bij Woonplus meld.
Maar kennelijk belt er niemand.
En heb ik dus geen afspraak.
Dit zouden ze trouwens bij de EHBO moeten doen:
'Zonder afspraak kunnen wij u niet van dienst zijn'.
Dit is dus precies waarom ik dit dagelijks bij Woonplus meld.
Maar kennelijk belt er niemand.
En heb ik dus geen afspraak.
Dit zouden ze trouwens bij de EHBO moeten doen:
'Zonder afspraak kunnen wij u niet van dienst zijn'.
-
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51
Re: Afspraak maken
http://www.woonplus.nl/huurder/servicebedrijven/
Laatste keer: als je een storing hebt bel je rechtstreeks met Mercurius! Woonplus hoeft geen afspraak te maken voor reparatie dat kun je zelf doen. Als het gaat om het plaatsen van een nieuwe cv ketel dan moet Woonplus de opdracht geven.
Laatste keer: als je een storing hebt bel je rechtstreeks met Mercurius! Woonplus hoeft geen afspraak te maken voor reparatie dat kun je zelf doen. Als het gaat om het plaatsen van een nieuwe cv ketel dan moet Woonplus de opdracht geven.
Laatst gewijzigd door weetnietveel op 06 apr 2013 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Afspraak maken
Duidelijk.
Maar als Mercurius meerdere keren niet komt opdagen kan ik niet 24H/dag gaan kamperen in de hoop dat er misschien eens iemand komt.
Ik geloof niet (meer) in kaboutertjes of de tandenfee.
En voor de duidelijkheid, ik heb ze in de tijd dat ik thuis was ook niet gezien.
Ik weet niet wat er contractueel is vastgelegd tussen Woonplus en Mercurius.
Als ik niet bij mijn tandarts kom opdagen krijg ik toch de rekening, wie krijgt hier de rekening?
Leg mij maar uit waarom iemand die daar voor betaald wordt niet in staat is een afspraak te maken.
(En dat geldt natuurlijk zowel bij Woonplus als Mercurius)
Maar als Mercurius meerdere keren niet komt opdagen kan ik niet 24H/dag gaan kamperen in de hoop dat er misschien eens iemand komt.
Ik geloof niet (meer) in kaboutertjes of de tandenfee.
En voor de duidelijkheid, ik heb ze in de tijd dat ik thuis was ook niet gezien.
Ik weet niet wat er contractueel is vastgelegd tussen Woonplus en Mercurius.
Als ik niet bij mijn tandarts kom opdagen krijg ik toch de rekening, wie krijgt hier de rekening?
Leg mij maar uit waarom iemand die daar voor betaald wordt niet in staat is een afspraak te maken.
(En dat geldt natuurlijk zowel bij Woonplus als Mercurius)
Re: Afspraak maken
Nuttig bericht bij de buren:
"geen warm water en geen kachel", vrijdag 29 mrt 2013
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... id]=560897
Of er een conflict is tussen Woonplus en Mercurius, geen idee.
Maar daarin o.a. ook vermeld:
Artikel 7:207 lid 1 BW
De huurder kan in geval van vermindering van huurgenot ten gevolge van een gebrek een daaraan evenredige vermindering van de huurprijs vorderen van de dag waarop hij van het gebrek behoorlijk heeft kennis gegeven aan de verhuurder of waarop het gebrek reeds in voldoende mate bekend was om tot maatregelen over te gaan, tot die waarop het gebrek is verholpen.
Artikel 7:209 BW
Van de artikelen 206, leden 1 en 2, 207 en 208 kan niet ten nadele van de huurder worden afgeweken voor zover het gaat om gebreken die de verhuurder bij het aangaan van de overeenkomst kende of had behoren te kennen.
Artikel 7:242 lid 1 BW
Behoudens bij standaardregeling bedoeld in artikel 214 van Boek 6 kan niet ten nadele van de huurder worden afgeweken van de artikelen 204, 206 leden 1 en 2, 207, 208 en 217, tenzij het gaat om herstellingen aan door de huurder aangebrachte veranderingen en toevoegingen of gebreken aan door de huurder aangebrachte veranderingen en toevoegingen.
"geen warm water en geen kachel", vrijdag 29 mrt 2013
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... id]=560897
Of er een conflict is tussen Woonplus en Mercurius, geen idee.
Maar daarin o.a. ook vermeld:
Artikel 7:207 lid 1 BW
De huurder kan in geval van vermindering van huurgenot ten gevolge van een gebrek een daaraan evenredige vermindering van de huurprijs vorderen van de dag waarop hij van het gebrek behoorlijk heeft kennis gegeven aan de verhuurder of waarop het gebrek reeds in voldoende mate bekend was om tot maatregelen over te gaan, tot die waarop het gebrek is verholpen.
Artikel 7:209 BW
Van de artikelen 206, leden 1 en 2, 207 en 208 kan niet ten nadele van de huurder worden afgeweken voor zover het gaat om gebreken die de verhuurder bij het aangaan van de overeenkomst kende of had behoren te kennen.
Artikel 7:242 lid 1 BW
Behoudens bij standaardregeling bedoeld in artikel 214 van Boek 6 kan niet ten nadele van de huurder worden afgeweken van de artikelen 204, 206 leden 1 en 2, 207, 208 en 217, tenzij het gaat om herstellingen aan door de huurder aangebrachte veranderingen en toevoegingen of gebreken aan door de huurder aangebrachte veranderingen en toevoegingen.