Kennis van me die huren een vrij sector woning, die echter te duur is aan het worden!!
Betalen €770,- en volgens mij kwa inkomens mag het niet! 4% verhoging per 1 juli....
Ik meen dat ze bruto P.J. €33000.- samen hebben!! (gokje weet het niet zeker!)
Ik vraag me toch af wat hun max. mogen huren kwa inkomens!!???
Zijn al een tijdje aan het kijken voor een andere huurwoning.
Liefste willen ze kopen, maar dat lukt niet! (A2 code) zit verhaal aan vast! (scheelt voor hun bijna 50% goedkoper dan nu!!)aan huurlast.
Ze reageren bijna elke week op huurhuizen, maar iedere keer plaats 92 dan 63 en dan 42ste plaats....
Nu zijn ze gedwongen om iets anders te gaan zoeken, maar lukt maar niet!!! Te weinig huurhuizen, te lange wachtlijst. Misschiens tips...gr Jan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ander huis huren wegens te hoge huur!!
-
Re: ander huis huren wegens te hoge huur!!
Nee, er zijn voor de sociale huur geen tips. Ze staan op de wachtlijst, net als zovelen, en er is geen enkele mogelijkheid om die wachtlijst te omzeilen.
Een andere mogelijkheid is proberen om via een makelaar goedkoper te gaan zitten. Op dit forum heeft Rozemarijntje al een aantal keren verteld dat ze, hoewel ze via een makelaar huurt, met haar huur onder de huurtoeslaggrens zit, voor een zeer ruime woning. En behalve in haar regio (en dat is echt geen uithoek) weet ik dat je in Zuid-Limburg bij sommige makelaars goedkoper kan zitten dan bij de sociale woningbouw.
Een andere mogelijkheid is proberen om via een makelaar goedkoper te gaan zitten. Op dit forum heeft Rozemarijntje al een aantal keren verteld dat ze, hoewel ze via een makelaar huurt, met haar huur onder de huurtoeslaggrens zit, voor een zeer ruime woning. En behalve in haar regio (en dat is echt geen uithoek) weet ik dat je in Zuid-Limburg bij sommige makelaars goedkoper kan zitten dan bij de sociale woningbouw.
Bij huren gaat het niet om hoe hoog je huur 'mag' zijn bij een bepaald inkomen. Je mag desnoods je hele inkomen aan huur uitgeven. Dus dat zij zoveel betalen t.o.v. hun inkomen mag gewoon. Jammer genoeg heeft de regering bepaald dat huurders ongeveer 30% van hun inkomen 'moeten' betalen voor een huurwoning. Voor koopwoningen geldt dat niet; een miljonair mag gerust een huis van een ton kopen.
Is huizenruil misschien een optie? Vaak is er bij huizenruil meer mogelijk en heb je dan niet met wachtlijsten te maken. Mits je natuurlijk allebei aan de eisen voor de woning voldoet.
Als je 770 'betaalt', dan zitten daar vaak ook servicekosten bij in. De kale huur is dan bv. 700 per maand. Dan zou je dus minimaal 2800 bruto moeten verdienen, of 33.600 per jaar. Je kennis zou dan dus prima aan de norm kunnen voldoen.
Overigens is dit natuurlijk de maximale huur en is wat je zelf kunt betalen ook van je persoonlijke situatie afhankelijk.
Bij de meeste verhuurders is de maximale huur wel afhankelijk van je inkomen en mag je bv maximaal een kwart van je bruto inkomen (incl. vakantiegeld) aan huur uitgeven.Miepje1 schreef:Bij huren gaat het niet om hoe hoog je huur 'mag' zijn bij een bepaald inkomen. Je mag desnoods je hele inkomen aan huur uitgeven.
Als je 770 'betaalt', dan zitten daar vaak ook servicekosten bij in. De kale huur is dan bv. 700 per maand. Dan zou je dus minimaal 2800 bruto moeten verdienen, of 33.600 per jaar. Je kennis zou dan dus prima aan de norm kunnen voldoen.
Overigens is dit natuurlijk de maximale huur en is wat je zelf kunt betalen ook van je persoonlijke situatie afhankelijk.
-
Vaak zijn ze met vrije sec best streng( hier wel verdien je 10 euro minder gaat het niet door)
Dus misshien hebben ze toen best aan die grens gezeten,er net over heen...
En nu ,misschien iets veranderd,minder gaan werken,economie alles is duurder geworden,kunnen ze het niet meer betalen.
Eerlijk geZegd ben ik bang dat ze niet goedkoper zullen gaan vinden.
Niet via wbv...
Idd wat iemand hier zegt woningruil??
Maar dat moet verhuurder wel goed vinden...
Lastige situatie..
Het is in ned verdomd moeilijk om als je in de ellende zit eruit te komen in sommige gevallen...
Succes
Dus misshien hebben ze toen best aan die grens gezeten,er net over heen...
En nu ,misschien iets veranderd,minder gaan werken,economie alles is duurder geworden,kunnen ze het niet meer betalen.
Eerlijk geZegd ben ik bang dat ze niet goedkoper zullen gaan vinden.
Niet via wbv...
Idd wat iemand hier zegt woningruil??
Maar dat moet verhuurder wel goed vinden...
Lastige situatie..
Het is in ned verdomd moeilijk om als je in de ellende zit eruit te komen in sommige gevallen...
Succes
Goede aanvulling, had ik nog niet aan gedacht.
Ik denk dat, als je aan de eisen voldoet, veel verhuurders wel met huizenruil akkoord gaan, want dan hoeven zij ook niet te zoeken naar een nieuwe huurder en loopt de huur ook gewoon meteen door, zitten ze niet met bv. een maand er tussen waarin ze niets ontvangen. En wat je aangeeft, ze kunnen de huur bij de overgang ook verhogen. Het wordt natuurlijk wel anders als het heel gewilde huizen zijn met een wachtlijst.
Ik denk dat, als je aan de eisen voldoet, veel verhuurders wel met huizenruil akkoord gaan, want dan hoeven zij ook niet te zoeken naar een nieuwe huurder en loopt de huur ook gewoon meteen door, zitten ze niet met bv. een maand er tussen waarin ze niets ontvangen. En wat je aangeeft, ze kunnen de huur bij de overgang ook verhogen. Het wordt natuurlijk wel anders als het heel gewilde huizen zijn met een wachtlijst.