LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belachelijke lange wachttijd voor huurwonigen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
heewda

Belachelijke lange wachttijd voor huurwonigen

Ongelezen bericht door heewda »

Echt zo belachelijk al 2 jaar en nog ergens onderaan de lijst.

Naast oude vrienden van mij kwam een huurhuis leeg wat doen ze stoppen ze er asielzoekers in (deze mensen waren niet eens ingeschreven had me oude vriendin nagevraagd aan die mensen) ik heb niets tegen deze mensen absoluut niet. Maar ze mochten er zo in nu een jaar later zijn ze weg en het huis is uitgeleefd woningbouw moet het opknappen en wat gebeurt er een stel wat al bijna 4 jaar ingeschreven staat komt erin echt veel te lang.

Gast

Re: Belachelijke lange wachttijd voor huurwonigen

Ongelezen bericht door Gast »

misschien eens gaan kijken in plaats waar minder lange wachtlijst is

Heewda

Ongelezen bericht door Heewda »

En als je nou in een plaats wilt gaan wonen vanwege je werk of het werk van je vriend wat dan sorry hoor maar ik ga niet uren reizen voor mijn werk

William van Steen

Ongelezen bericht door William van Steen »

Klopt erg lange wachttijden. Ikzelf had vor mijn huidige huis 5.5 jaar wachttijd nodig (vijenenhalf jaar!!!!!!!!!!!) dat is toch bespottelijk. Ik ben er nu blij mee dat ik het heb, maar het is wel te gek.

Plien

Ongelezen bericht door Plien »

Je kunt proberen een particuliere huurwoning te krijgen. Deze zijn vaak wel duurder, maar je komt sneller aan bod.

Onderhuren is ook een alternatief, heeft een vriendin van mij gedaan.
Ze heeft een jaar in het huis van iemand gewoond die een rondreis aan het maken was. Wel goede afspraken maken over het termijn van huren, de rekeningen en evt. doorsturen van post.
Het voordeel van onderhuur is dan je ingeschreven kunt blijven staan.

Feit is dat er een flink tekort is aan vooral sociale huurwoningen, terwijl gezien de verslechterende economie de noodzaak hiervan stijgt. :roll:

heewda

Wij huren nu particulier.
Via mijn schoonvader!!!
700 euro huur (wel met gas water en licht)
voor een appartement 1e verdieping hal moeten we delen een rottrap omhoog 1 slaapkamer en als er wat is duurt het veel te lang voor er wat aangedaan word. Ook wou mijn schoonvader de badkamer en de keuken verbouwen deze zijn beide 25 jaar oud!!! Komt er niet van. Hij is samen met zijn vriendin 10 keer in het jaar op vakantie in zijn camperTJE!!
daarom willen we huren via een woningbouw.

tm

Ongelezen bericht door tm »

Asielzoekers hoeven zich niet in te schrijven als woningzoekenden, zodra ze een verblijfsstatus hebben, krijgen ze een woning toegewezen. Woningcorporaties moeten elke jaar wat dat betreft aan hun verplichtingen voldoen.

heewda

en daarom vin ik het stom!!!

Gast

Vind ik het stom. :oops:

Gast

Wat moeten ze anders? Die mensen maar op straat laten staan?
Die mensen hebben geen recht op een dak boven hun hoofd?

tm

Wachten op een huis = veel minder erg als wachten op een verblijfsvergunning!

Gast

Je zal ze toch ook aan hun verstand moeten peuteren via een inburgeringscursus dat in dit land gelijke rechten maar ook gelijke plichten zijn.
Dus wil je een huurhuis zal je op je beurt moeten wachten, ondanks een verblijfsvergunning achter in de rij of onderaan een wachtlijst.
Waarom moeten zij bovenaan?? Zijn zij iets bijzonders of zo??

tm

Beste gast, je vergeet een paar zaken.

Ten 1e hebben ze al vele jaren moeten wachten in een asielzoekerscentrum, voordat ze een verblijfsvergunning kregen.
Ten 2e, het zijn vluchtelingen. Kan jij je iets voorstellen je eigen land te moeten ontvluchten???? Weet jij wat ze al hebben meegemaakt?
Ten 3e, als ze een status hebben moeten ze uit het opvangcentrum.
Ten 4e, ze mogen een toegewezen woning niet weigeren, ook niet als ze jaren in een asielzoekerscentrum in bv Groningen verbleven en een woning in bv Limburg krijgen aangeboden.

Misschien dat deze punten je even aan het denken zetten.

Gast

Inderdaad TM, de meeste vergeten ff dat wanneer die mensen een verblijfsvergunning hebben gekregen ze uit het opvangcetrum moeten en dus op straat staan.
Maar goed, degene die klagen (de autochtonen dan) hebben over het algemeen wel een dak boven het hoofd, maar wil een beter dak.
Zijn niet tevreden met het huidige dak.
Dat ze die niet meteen krijgen wekt jaloezie op bij ze.
Hoop voor hen dat het niet zover hoeft te komen dat ze ooit hun huis en land uit moeten vluchten.
Al zou het voor die figuren wel beter zijn.

Gast

Maar goed, degene die klagen (de autochtonen dan) hebben over het algemeen wel een dak boven het hoofd, maar wil een beter dak.
Inderdaad. En heb jij wel eens (zoals ik) jarenlang op 1 kamer moeten wonen in afwachting (een jaar of 6, 7 of 8) van een beter dak? Dat is de situatie als je in een grote stad komt te wonen en je moet daar eerst 3 jaar wachten met inschrijven en dan 3 tot 5 jaar wachten op een kleine flat.

Gast

Ja, dat heb ik en ik had het er graag voor over.
Ik had een dak boven mijn hoofd.
Hoefde niet op de straat te leven, maar blijkbaar vind jij dat jij een goed dak boven je hoofd moet hebben en dat een ander dan op straat moet leven is geen probleem.

Gast

dat een ander dan op straat moet leven is geen probleem
Dit is het bekende geklets van iemand die geen argumenten heeft. Ik heb nooit gezegd dat het geen probleem is dat een ander op straat moet leven. Waar we over spraken was dat asielzoeken snel een huis kunnen krijgen (in plaats van op een kamer te wonen), terwijl Nederlanders jarenlang daarop moeten wachten (en dat de Nederlanders WEL jarenlang op een kamertje mogen blijven wonen).

Echt serieus praten kun je niet.

tm

Omdat ik werk in de volkshuisvesting, weet ik wat 1 vd redenen is dat de wachttijden voor "gewone" woningzoekenden weer erg oploopt (want dat is een feit).
Voorheen bleef bij een echtscheiding 1 vd partners in de eigen woning en moest er 1 huurwoning komen voor de vertrekkende partij. De laatste tijd constateer ik een enorme toename van vraag naar 2 huurwoningen bij 1 echtscheiding, omdat de eigen woning verkocht "moet" worden.

De tendens van even een woning kopen, en makkelijk verkopen bij echtscheiding of niet kunnen nakomen van je financiële verplichtingen, vind ik een verloedering van mentaliteit.

De "gewone" woningzoekende en zeer zeker starters op de woningmarkt zijn hiervan de dupe.

n.b. gemiddeld verhuist een Nederlander eens in de 7 jaar!!!!

Gast

Dit is het bekende geklets van iemand die geen argumenten heeft. Ik heb nooit gezegd dat het geen probleem is dat een ander op straat moet leven. Waar we over spraken was dat asielzoeken snel een huis kunnen krijgen (in plaats van op een kamer te wonen), terwijl Nederlanders jarenlang daarop moeten wachten (en dat de Nederlanders WEL jarenlang op een kamertje mogen blijven wonen).
Nee, jij komt met lekkere argumenten.
Over het algemeen gaat het om gezinnen, die hoe raar het ook is meestal uit meerdere personen bestaan.
Die kan je inderdaad niet op een kamertje laten wonen.
Wanneer je alleen bent kan dat echter wel.
Maar een klein beetje medeleven is voor figuren zoals jij al te veel gevraagd.
Bij jou is het blijkbaar ikke, ikke, ikke en de rest kan .......

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Omdat ik werk in de volkshuisvesting, weet ik wat 1 vd redenen is dat de wachttijden voor "gewone" woningzoekenden weer erg oploopt (want dat is een feit).
Voorheen bleef bij een echtscheiding 1 vd partners in de eigen woning en moest er 1 huurwoning komen voor de vertrekkende partij. De laatste tijd constateer ik een enorme toename van vraag naar 2 huurwoningen bij 1 echtscheiding, omdat de eigen woning verkocht "moet" worden.

De tendens van even een woning kopen, en makkelijk verkopen bij echtscheiding of niet kunnen nakomen van je financiële verplichtingen, vind ik een verloedering van mentaliteit.

De "gewone" woningzoekende en zeer zeker starters op de woningmarkt zijn hiervan de dupe.

n.b. gemiddeld verhuist een Nederlander eens in de 7 jaar!!!!
Nee het grote probleem is dat woningcoporaties de goedkope sociale huurwoningen slopen en daar maar een klein deel dure huurwoningen voor terug bouwen, als je er honderd sloopt en 20 voor terug bouwd crereer je bewust woningnood en dat vind ik een misdaad, evenals dat een huurder vertrekt de volgende huurder €100 meer moet betalen dan de vorige.Dus voortaan wel vertellen hoe het echt zit.

Gesloten