LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete Camelot na zelf op tijd de huur hebben overgemaakt!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
hijenmij

Boete Camelot na zelf op tijd de huur hebben overgemaakt!

Ongelezen bericht door hijenmij »

Hoi allemaal!

Ik zit met een kwestie bij Camelot Beheer.
Ik woon nu anderhalf jaar antikraak via deze stichting.
Nu blijkt dus dat als je zelf het maandbedrag overmaakt (op tijd :!: ), jee een boete van 22,50 per man krijgt omdat Camelot dit bedrag niet zelf heeft kunnen afschrijven :| :?: .
Mij is ten oren gekomen dat dit wettelijk gezien helemaal niet mag :? .
Ook krijg je bij deze instantie helemaal geen service.
wij hebben meer als een jaar met een half open plafond in de keuken gezeten na een stroomstoring, voor dat iemand kwam om dit te maken..
En dat terwijl ze een hoger bedrag per maand vragen dan de woningstichting!! :?: :!:
Nou wil ik zowiezo weg uit het huis waar ik woon, maar ben toch aan het denken juridische stappen te ondernemen tegen Camelot, maar dan moet dit zich natuurlijk wel lonen.

Heeft iemand soort gelijke ervaringen?
Zoja, wat hebben jullie gedaan in die situatie?
Of weet iemand hoe ik dit geval en Camelot het beste kan aanpakken?
Dan hoor ik het heeel graag.

Groetjes s. en p.

dhc

Re: Boete Camelot na zelf op tijd de huur hebben overgemaakt!

Ongelezen bericht door dhc »

Geef geen antwoord op je vraag, alhoewel je natuurlijk als antikraak niet moet zeuren over een stukkie plafond, maare....volwassennen gebruiken geen smilies...gelieve deze tbv de leesbaarheid achterwege te laten.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

dhc schreef:Geef geen antwoord op je vraag, alhoewel je natuurlijk als antikraak niet moet zeuren over een stukkie plafond, maare....volwassennen gebruiken geen smilies...gelieve deze tbv de leesbaarheid achterwege te laten.
Dat zijn geen smilies maar emoticons die gebruikt worden om een bepaalde gemoedstoestand aan te even als lastig in tekst zijn weer te geven. Niks mis mee dus.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Alleen kids gebruiken die meuk, volwassen mensen komen met argumenten en hebben die stickers niet nodig.
Staat erg veel boel ontzettend kleuterschooltje...

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

ja, en reageren als een klein kind is ook heel volwassen gedrag.

reageer gewoon op de vraag van TS en ga niet als een huilebalk reageren omdat hij een paar emoticons gebruikt. :twisted: :twisted:

@ts,

je staat in je recht om er niet mee akkoord te gaan dat er extra geld in rekening wordt gebracht omdat je zelf op tijd overmaakt.

dit is natuurlijk niet toegestaan.

staat er niet iets over in het contract wat je hebt gekregen?

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Ik denk dat het iets anders ligt.

Als je via Camelot huurt spreek je af dat de huur via AI wordt geïncasseerd en dan moet je dus niet zelf over gaan maken maar zorgen dat er genoeg op je rekening staat. Het kost hun extra administratie om dit te verwerken en daarvoor rekenen ze administratie kosten of een boete.

Als dit in je huurcontract vermeld staat is het iig niet netjes om dan achteraf te piepen.

Voor dat plafond zul je ws bij de eigenaar moeten zijn, hoe staat dat in je huurcontract?

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

alle contracten schijnen wel waterdicht te zijn op juridisch vlak. ze zijn allemaal opgesteld en gecontroleerd door advocaten.

maar ja, of dat waar is is een tweede natuurlijk.

Dofolo

Ongelezen bericht door Dofolo »

Ik denk dat het probleem van TS is dat hij de huur te laat heeft overgemaakt (of de bank het te laat heeft bijgeschreven) en vandaar een boete krijgt.

hijenmij

Ongelezen bericht door hijenmij »

alles is op tijd gebeurt, en ons is bij het tekenen van het contract verteld dat we het ten aller tijden ook zelf konden overmaken.
goed die boete hoeven we niet te betalen, zo ver hebben we het wel kunnen regelen.
maar dan nog, ik ben nog altijd van mening dat die boete wettelijk gezien niet mag, en anders is het vreemd dat alleen camelot dat heeft...

en over het plafond, ik mag zelf geen contact met de eigenaar vd woning, ook weer zo´n regeltje van camelot..
ik moet defecten aan camelot melden en hun regelen dat het gemaakt word, ruim 1 jaar na de melding is gemaakt en verschillende keren is gevraagd hoe het nu zit.

Gesloten