Ik ben in juli 2012 verhuisd. Hiervoor heb ik 6 jaar in een huurwoning gewoond. Vanaf het begin dat ik het huurhuis had geaccepteerd was er van alles mis.
Toen ik ging kijken in het huis stond er geen gaskachel en toen ik het had geaccepteerd stond er ineens een gas kachel in. Er zat een grote watervlek en een scheur in de muur en er zaten geen plafonds in de kasten er was ook al een soort plank in de keuken waar je een gasstel/magnetron op kon zetten. Er was ook net een muurtje (van hout) gebouwd om de woning weer een 3-kamer woning te maken.
Ik hing natuurlijk meteen bij de Alliantie aan de telefoon want ik vond dat allemaal heel raar. De gene die als opzichter aanwezig was bij de bezichtiging was [persoonsgegevens verwijderd door moderator], maar op wonderbaarlijke wijze kende niemand die meneer meer bij de Alliantie.
Ik heb toen ook aangekaart dat die gas kachel niet werkte en dat ik met twee kleine kinderen in huis het risico niet wilde lopen dat er van alles mis ging met het gas. Er is toen niets aan gedaan.
De geiser die is meerder malen uitgevallen (ik moest 's ochtends vroeg zonder te douchen met twee kleine kinderen de tram pakken naar m'n moeder om daar te gaan douchen) de firma Bonarius is een x aantal keren langs geweest en de ene monteur maakte iets en zei ja daar ligt het aan en de volgende die zei weer van nee het is iets anders...en zo ging het maar door.
Iedere keer dat ik met de Alliantie aan de telefoon hing heb ik ze ook verteld dat ik geen verwarming heb en iedereen daar vond het verschrikkelijk en vroeg mij hoe ik dat dan deed met twee kinderen, maar niemand heeft mij ooit een keer gevraagd of ze mochten kijken of een nieuwe opzichter die alles even kwam controleren.
Ik heb bij elk periodiek onderzoek allerlei dingen aangekaart en keer op keer werd mij verteld dat dat voor mijn eigen rekening kwam of dat ik daar niets aan kon doen dat dat nu eenmaal zo was. Op het moment dat ik mijn verhuizing doorgaf bij de Alliantie waren ze er ineens als de kippen bij!
Snel een afspraak gemaakt en ze kwamen kijken. Ineens was daar de nieuwe opzichter de heer [persoonsgegevens verwijderd door moderator] en een coordinatrice (die heel toevallig de heer [persoonsgegevens verwijderd door moderator] wel kende) en die wilde even foto's maken (terwijl mijn meubels er nog in stonden) dat mocht van mij, als alles eruit was en ik alles pikobello schoon gemakt had, want anders moest ik 600/800 euro schoonmaak kosten betalen, hoefde ik "maar" 200 euro te betalen zolang alles maar eruit was (meubels, vinyl, ondervloeren, ramen lappen, stof zuigen, alles afnemen, schrobben e.d.) en er werd mij ook verteld dat de borg die ik betaald had al uitbetaald was.
Toen ze kwamen kijken wanneer alles eruit was werd mijn dood leuk verteld dat wat ik gedaan had niet goed genoeg was en dat het nogsteeds een bende was en strips die ik de 2 dagen daarvoor had afgenomen makkelijk eraf konden (ze hebben dus 2 dagen geweekt) en als klap op de vuurpijl werd er ook meteen even een aantal kachels in gemeten!!!!!!!! De heer [persoonsgegevens verwijderd door moderator] gedroeg zich behoorlijk intimiderend en ik wilde gewoon alleen maar weg. Na een heerlijke vakantie even alles van me afgezet besloot ik toch een klacht in te dienen.
Ik heb m'n hele verhaal uit de doeken gedaan en na een paar keer bellen met de Alliantie kreeg ik eindelijke schriftelijk een antwoord en het kwam erop neer dat ze vonden dat het huis te smeerig voor woorden was en dat ze alles moesten verbouwen en als ik klachten had dat ik daar eerder mee moest komen en niet 6 jaar later. Dat was echt de druppel!
Ik heb daarop een reactie gemaild met het referentie nummer van de brief die ze mij hadden gestuurd. Vervolgens krijg ik een paar dagen later een ontvangst bevestiging dat mijn klacht in behandeling wordt genomen. Ik snapte hier niets van want de klacht was nog in behandeling en ik heb daar een reactie op gegeven dus zouden ze dat aan het zelfde referentie nummer moeten koppelen toch?!
En ik bel 12 oktober weer met de Alliantie en krijg mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderator] aan de telefoon weer het hele verhaal verteld en daar ook bij vemeld dat ik in die 6 jaar al weet ik veel hoeveel verschillende mensen heb gesproken maar niemand doet wat. Mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderator] verteld mij dat ze het uitgaat zoeken en mij dezelfde dag nog terug zal bellen om te laten weten wat ze tot dan toe te weten is gekomen. Ik heb niets meer van haar gehoord en ik besluit 15 oktober nog maar even te bellen want misschien was ze me vergeten. Niets is minder waar ze was vrij en zou mij binnen 2 dagen terug bellen. In die twee dagen nog niets gehoord.
Ik bel 18 oktober weer en krijg van een collega te horen dat ze ziek is en dat ze de week daarop contact met mij opneemt. Ik heb vandaag 22 oktober weer met de Alliantie gebeld en er werd de hele tijd door verbonden, maar mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderator] krijg ik niet te spreken. Er werd toen gevraagd waar het precies over ging en ik zei over een klacht en over schoonmaak kosten en de borg.
Krijg ik de heer [persoonsgegevens verwijderd door moderator] aan de telefoon (die over de borg gaat zo zei hij zelf) die mij verteld dat de Alliantie sinds 1997 al niet meer aan borg doet en dat hij verder niets met de rest van de klacht kan doen want dat doet hun justist mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderator] (de zelfde mevrouw die mij de eerdere brief gestuurd heeft) ik geef aan dat ik het raar vind dat er niet gereageerd wordt op mijn antrwoord met het betreffende referentie numer en meneer [persoonsgegevens verwijderd door moderator] beweerde niet te weten hoe het zit met de referentie nummer e.d.
Nu wil ik weten wat kan ik nu verder doen om toch mijn gelijk te halen want de manier waarop dit allemaal gegaan is is niet normaal!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De Alliantie
-
De Alliantie
Laatst gewijzigd door misstand2012 op 23 okt 2012 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De Alliantie
Probeer de tekst eens wat leesbaarder te maken door alinea's te gebruiken.
Een korte samenvatting van de hoofdpunten zou ook fijn zijn.
Een korte samenvatting van de hoofdpunten zou ook fijn zijn.
Het kan aan mij liggen maar ook met het gebruik van alinea's snap ik er geen reet van....
Ik ga er nog een nachtje over nadenken....
Ik ga er nog een nachtje over nadenken....
Ga met dit eens naar het juridisch loket, als ik het goed begrijp willen ze en geld en je borg niet teruggeven??
Je zou dus moeten betalen, voor achterstallig onderhoud wat hun hebben gelaten in de tijd dat je er woonde? Die sporen niet.
Je zou dus moeten betalen, voor achterstallig onderhoud wat hun hebben gelaten in de tijd dat je er woonde? Die sporen niet.
-
De Alliantie heeft mij gister een reactie gestuurd met de mededeling dat mijn klachten over hun dienst verlening bekend zijn en dat ik deze week nog een antwoord ontvang.
Verder stond er ook dat ze het op prijs zouden stellen als ik hun voortaan direct benader....
Ik snap hier echt niets meer van ik ben toch al 6 jaar bezig met ze?! En de laatste keer dat ik contact met ze had was afgelopen maandag...
Ik ben bang dat ik hier verder helaas niets meer aan heb maar ik hoop dat andere huurders als ze een huurwoning krijgen meteen foto's maken van hoe het huis eruit ziet voor ze erin trekken dat scheelt een hoop ellende!
Verder stond er ook dat ze het op prijs zouden stellen als ik hun voortaan direct benader....
Ik snap hier echt niets meer van ik ben toch al 6 jaar bezig met ze?! En de laatste keer dat ik contact met ze had was afgelopen maandag...
Ik ben bang dat ik hier verder helaas niets meer aan heb maar ik hoop dat andere huurders als ze een huurwoning krijgen meteen foto's maken van hoe het huis eruit ziet voor ze erin trekken dat scheelt een hoop ellende!
Waarom als je het niet snapt , ga je niet met die papieren langs het juridisch loket? Daar kunnen ze je beter helpen dan hier iemand van het forum.
-
Beste,
We zijn bekend met uw klachten over onze dienstverlening. Ook zijn we al enige tijd met u in overleg over deze kwesties. Hierover heeft u deze week nog nader bericht van ons ontvangen. Mocht u daar vragen over hebben dan kunt u ons het best rechtstreeks benaderen.
Met vriendelijke groet,
de Alliantie.
We zijn bekend met uw klachten over onze dienstverlening. Ook zijn we al enige tijd met u in overleg over deze kwesties. Hierover heeft u deze week nog nader bericht van ons ontvangen. Mocht u daar vragen over hebben dan kunt u ons het best rechtstreeks benaderen.
Met vriendelijke groet,
de Alliantie.
deAlliantie schreef:Beste,
We zijn bekend met uw klachten over onze dienstverlening. Ook zijn we al enige tijd met u in overleg over deze kwesties. Hierover heeft u deze week nog nader bericht van ons ontvangen. Mocht u daar vragen over hebben dan kunt u ons het best rechtstreeks benaderen. Met vriendelijke groet,
de Alliantie.
Schijnbaar toch niet , TS zet niet voor niks hier iets op het forum.