LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doet de huurcommissie uitspraak als je er niet meer woont?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
jant90

Doet de huurcommissie uitspraak als je er niet meer woont?

Ongelezen bericht door jant90 »

Goedendag,

Ik, als huurder, heb een geschil met de verhuurder en het ziet erna uit dat we er niet uit gaan komen. Daarom zal ik binnenkort naar de huurcommissie stappen. Het gaat om de servicekosten en het feit dat ik veel te veel heb betaald de afgelopen jaren en de verhuurder nooit jaarafrekeningen heeft gestuurd, dit teveel betaalde wil ik natuurlijk terug vorderen van de verhuurder.

Door dit geschil is het er allemaal niet leuker op geworden zoals u zult begrijpen. Ik ben daarom gaan zoeken naar nieuwe woonruimte en heb iets gevonden, ik moet echter vandaag aan geven of ik er per medio december in wil trekken en anders gaat de woning naar iemand anders. Ik wil graag verhuizen maar ben bang dat de huurcommissie dan geen uitspraak meer doet over het geschil met de huidige verhuurder (heb ik eens gelezen). Kan iemand dit voor mij ophelderen?

Ik snap dat de huurcommissie geen uitspraak doet over bijv. de hoogte van de huur als je er toch weg gaat, maar mijn probleem heeft natuurlijk betrekking over de afgelopen periode. Omdat het om veel geld gaat wil ik het niet riskeren dat ik dit geld mis loop door te verhuizen, dan wacht ik daar wel mee en hoop ik dat tegen de tijd dat de huurcommissie een uitspraak heeft gedaan ik weer iets leuks kan vinden.

Alvast bedankt!

Jolijn

Re: Doet de huurcommissie uitspraak als je er niet meer woont?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een soortgelijk geval staat hier ergens op de site. Vlgs mij is de huurcommissie ook voor dat soort zaken hoor.

jant90

Ik ben druk aan het zoeken maar kan het niet vinden. Heeft u er misschien een link van?

jant90

Ik vond net een telefoonnnummer en heb daarom even gebeld met de huurcommissie. Ze doen ook gewoon uitspraak als je er niet meer woont. Enige bezwaar kan zijn dat er iemand langs zou moeten komen en dat kan niet als je er niet meer woont. BIj service kosten is dit eigenlijk nooit het geval.

Ik kan dus gerust verhuizen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1500742
Dat topic had ik in gedachten.
Succes!

Gesloten