LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dubieuze huurprijs-onderhandelingen PvdA

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het was te verwachten hè? Er wordt zoals altijd compromis op compromis gestapeld. Een stem op de PvdA is een stem op het CDA.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: dubieuze huurprijs-onderhandelingen PvdA

Ongelezen bericht door SJZ »

Beste Venantius,

Als jij dit echt een fout huurbeleid vindt had je dat VOOR de verkiezingen moeten bedenken. Eerst stemmen op een partij die de verhuurders totaal niet tegemoet wil komen, achteraf klagen met verhaaltjes die we al tig keer van je gehoord hebben, da's pas raar.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: dubieuze huurprijs-onderhandelingen PvdA

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik ben met Venantius eens dat we het slechtste van twee kanten krijgen. De hypotheekrenteaftrek en de huurregels worden ongemoeid gelaten en dat is wel zo makkelijk: je doet niks en je parkeert netelige onderwerpen voor nog eens vier jaar. Over een andere oplossing voor de woningnood heb ik weinig gehoord en nu mogen we ieder jaar een paar miljard belastinggeld betalen voor het "functioneren van de woningmarkt". Welk functioneren? Welke markt? Welke woningen?

Een ander leukigheidje is het generaal pardon. Ik feliciteer het laagopgeleide liegende tuig dat nu zomaar een verblijfsvergunning krijgt terwijl mijn partner en ik er 1400 euro plus een hoop gedoe en regels aan kwijt zijn. Cadeautje van de CU, linkervleugel van het CDA en natuurlijk de PvdA. Over vier jaar zal de volgende Verdonk wel opstaan met nog strengere regels voor legalen!

Ik moet maken dat ik hier wegkom.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: dubieuze huurprijs-onderhandelingen PvdA

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Dank je Venantius. Overigens heeft mijn partner nu gelukkig wel een verblijfsvergunning. Na 800 euro leges, 600 euro advocaatkosten en een jaar onzekerheid, maar in ieder geval zijn we door die molen heen en daar ben ik maar wat blij om.

Het steekt me gewoon dat haar illegaal immigrerende landgenoten er straks dus ook zomaar eentje krijgen. En dat moest me even van het hart. (offtopic dus redactie mag mijn laatste stukje verwijderen) :)

tamar
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2007 22:50

Re: dubieuze huurprijs-onderhandelingen PvdA

Ongelezen bericht door tamar »

ik heb zojuist een brf. gestuurd naar de tweedekamervertegenwoordigers woordvoerders wonen/huurbeleid, omdat dinsdag hierover weer gesproken wordt. mij moet volgende van het hart:

huurders van benedenwoningen die geen beroep op de huurtoeslag kunnen doen in Amsterdam door de wethouder buitenspel gezet:
de verhuurders mogen, ook al zijn ze "sociale verhuurders" /wooncorporaties, 100% vd maximaal redelijke huurprijs vragen (was 70%) in ruil voor geen of minder subsidie op grondkosten voor nieuw te bouwen woningen.
Nb. deze woningen zijn voor 65+ers en chronisch zieken en gehandicapten die geen uitwijkmogelijkheid hebben en vaker dan gemiddeld niet een reuze inkomen hebben, ook al behoren ze niet tot de zwaksten, die een uitgeklede huurtoeslag krijgen.
de z.g. onderhandelingspositie van huurders t.o.v. verhuurders is doorkruist door een onderlinge afspraak tussen de wethouder en wooncorporaties.
uit ervaring van mijzelf en anderen weet ik dat bij elke nieuw aan te bieden woning de maximale punten worden ingevoerd met cv-aanleg en door het aanrecht met 1 m. te verlengen en dat de 100% red. huurprijs nu al wordt gevraagd!!

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: dubieuze huurprijs-onderhandelingen PvdA

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Vanochtend zag ik ook nog in de krant een aantal hoofdlijnen van het nieuwe regeerakkoord.

De hypotheekrenteaftrek blijft in stand, dus met alle negatieve economische consequenties vandien. Oftewel: we laten alles lekker zoals het is".

Daarvoor in de plaats wordt ook niet aan de huren getornd. Dat stoort me, daar er GEEN OPLOSSING wordt geboden voor de woningnood. Liberalisatie vind ik een gruwel, maar aan de oorzaak van die hoge prijzen wordt dus OOK NIETS gedaan.

Maar geen nood: er komt meer huursubsidie. Nou, dat is ook al zo'n leuke dode mus: de prijzen zullen alleen maar NOG VERDER stijgen! En wie kent dit toe? Juist, onze gemeentes, die ongetwijfeld huursubsidie zullen weigeren aan mensen die "bovenmatig wonen", ofwel door de woningnood gedwongen worden een dure woning te huren.

De markt blijft ondertussen krap en het hoofdprobleem blijft dus aanwezig.

Voor een echte oplossing zijn de partijen dus danwel te lui, of te belazerd.

Gesloten