Beste mensen,
Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Graag wil ik intrekken bij mijn vriendin. Momenteel heb ik een huurhuis via de woningbouw. Is het mogelijk om mezelf in te schrijven in het huis van mijn vriendin, en tegelijkertijd mijn huurwoning aan te houden. Dit omdat ik anders niet in aanmerking kom voor een parkeervergunning op mijn nieuwe woonadres.
Met vriendelijke groet,
Swen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ergens anders inschrijven, huurwoning aanhouden?
Re: Ergens anders inschrijven, huurwoning aanhouden?
Wat denk jezelf je kan maar op 1 adres ingeschreven staan.
Een parkeervergunning als je ergens anders woont ga je sowieso niet krijgen
Een parkeervergunning als je ergens anders woont ga je sowieso niet krijgen
-
Dus je trekt in bij je vriendin, en houdt je eigen woning aan omdat je anders bij je vriendin geen tweede parkeervergunning krijgt? Dat snap ik even niet.
Sowieso: het aanhouden van een huurwoning die je niet gebruikt kost megaveel geld. Lijkt me niet wijs nee.
Sowieso: het aanhouden van een huurwoning die je niet gebruikt kost megaveel geld. Lijkt me niet wijs nee.
-
Dit is niet mogelijk omdat je maar op 1 adres ingeschreven mag staan en dat weet iedereen wel.Swen_1987 schreef:Beste mensen,
Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Graag wil ik intrekken bij mijn vriendin. Momenteel heb ik een huurhuis via de woningbouw. Is het mogelijk om mezelf in te schrijven in het huis van mijn vriendin, en tegelijkertijd mijn huurwoning aan te houden. Dit omdat ik anders niet in aanmerking kom voor een parkeervergunning op mijn nieuwe woonadres
Daarnaast is het zeker niet wenselijk omdat je ook een huurhuis " vast " houdt en ik vind dat ongepast in deze tijd van enorme woningkrapte , m.n bij ( sociale) woningbouwverenigingen.
Dus : niet doen! Als je bij je vriendin wilt intrekken, ga er dan helemaal voor en ga niet lopen klooien/ sjoemelen met parkeervergunningen, mogelijk nog huurtoeslag of verder gedoe.
En waarom zou je niet in aanmerking kunnen komen voor een parkeervergunning bij het huis van je vriendin?
Of je je huurwoning mag aanhouden als je er niet meer staat ingeschreven zal in de voorwaarden van de verhuurder staan. Dus pak die erbij. Op het forum is dat geen zinnig woord over zeggen Wat betreft inschrijving geldt dat je je moet inschrijven waar je daadwerkelijk woont.
-
vaak staat in je huurovereenkomst dat de huurwoning je hoofdverblijf dient te zijn, dus inschrijven op een ander adres is dan niet toegestaan. Inschrijven op een ander adres is wel verplicht door de gemeente als je meer dan 3 nachten per week op dat andere adres woont. Dus wellicht ben je al in overtreding wat betreft de inschrijving bij de gemeente. Houd ook rekening met eventuele toeslagen die je ontvangt, omdat je dan opeens samenwonend bent.
Maar goed, geen idee waarom deze constructie, maar daar zul je vast je redenen voor hebben.
Maar goed, geen idee waarom deze constructie, maar daar zul je vast je redenen voor hebben.