LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen verhogingen in keuken/badkamer/wc

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Emmy75

Re: Geen verhogingen in keuken/badkamer/wc

Ongelezen bericht door Emmy75 »

superklaver schreef:Ik ben aan de kleine kant met mijn 1,56m.
Erg fijn als u de eerstvolgende huurder na TS zou zijn..

Olga1983

Ongelezen bericht door Olga1983 »

Ik weet niet of iedereen hier wel m'n bericht correct gelezen heeft (en word gelijk al uitgemaakt voor zeurpiet notabene. kunnen we niet wat aardiger zijn?). Ik heb het toch netjes uitgelegd? Ik heb ook niet direct gezegd dat het precies op mijn lengte aangepast moet worden. Maar het had al wat gescheeld als het volgens de huidig geldende standaardmaten was gebouwd. Ik snap ook best dat er een bepaalde standaard moet zijn, maar dit leek wel erg laag (en het bleken dus oude standaardmaten te zijn). Ik heb eerder op mezelf gewoond en later, in 2010, een paar maanden in iemands huurstudio gezeten. De hoogtes hier waren blijkbaar volgens de huidige standaarden gemaakt. Verder weet ik zo net nog niet of men wel werkelijk weet wat 1.85 is. Dat is echt niet zo klein als dat men misschien denkt. Wellicht hebben mensen hier de denkwijze dat die lengte kleiner is dan dat die werkelijk is.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Wellicht hebben mensen hier de denkwijze dat die lengte kleiner is dan dat die werkelijk is.
Dat denk ik niet, de gemiddelde man heeft sowieso die lengte.

Beetje lullig ja hoe de reacties zijn.

Emmy75

Olga1983 schreef:Maar het had al wat gescheeld als het volgens de huidig geldende standaardmaten was gebouwd.
Ik geloof zeker dat het kan schelen als het volgens de huidige standaarden was. Aan de andere kant kunt u niet zomaar verwachten dat elke wbv elke huurwoning van voor die tijd meteen moet gaan aanpassen aan de nieuwe standaarden. Meestal geldt dan gewoon dat bij een reguliere onderhoudsslag dit wordt aangepast aan de nieuwe standaarden en op zich is dat ook logisch. U gaf aan dat de nieuwe standaarden van 1990. Zou was zijn als elke huurwoning gebouwd in 1988 of 1989 meteen 1 a 2 jaar later helemaal aangepast moest worden.

Ander voorbeeld. Asbest mag tegenwoordig niet meer verwerkt worden en dat is al jaren zo. Desalniettemin kan men in veel ( nog oudere ) huurwoningen best asbest aantreffen.

U kunt er ook een voordeel in zien. Ergens in dit jaar wordt de keuken vervangen dus krijgt u een nieuwe keuken. Als dit al aangepast was conform de nieuwe normen had u nu een veel oudere keuken gehad en het daar nog een poosje mee moeten doen.

Waar ik nogal moeite mee heb (en zo te lezen meerdere reageerder in het topic) dat u persé wilt afdwingen dat de wbv uw keuken eerder gaat vervangen dan de rest. Ze gaan de keuken toch vervangen in de loop van het jaar, dat duurt niet zo heel lang meer. Een dergelijk verzoek jaagt de wbv aardig op extra kosten. De wbv sluit een contract af voor de aanschaf en plaatsing van x keukens in 1 keer, daardoor is de prijs ook een stuk lager. Of bent u bereidt die extra kosten te betalen ?
Olga1983 schreef: Verder weet ik zo net nog niet of men wel werkelijk weet wat 1.85 is. Dat is echt niet zo klein als dat men misschien denkt. Wellicht hebben mensen hier de denkwijze dat die lengte kleiner is dan dat die werkelijk is.
Mijn man is 1.84 dus kan aardig inschatten wat dat is. Ik neem aan dat 1.85 voor u en 1.84 voor mijn man toch echt maar 1 cm verschil is. Mijn man heeft geen problemen met de diverse hoogtes in onze woning terwijl dit redelijk standaard is.

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat de woning een stuk comfortabeler zou zijn voor u als een en ander is aangepast, maar ik vind dat u niet kunt eisen dat de wbv dit allemaal maar aanpast en de rekening daarvoor betaald. U kunt ook op eigen kosten een hoop aanpassen.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Olga1983 schreef:Ik weet niet of iedereen hier wel m'n bericht correct gelezen heeft (en word gelijk al uitgemaakt voor zeurpiet notabene. kunnen we niet wat aardiger zijn?). Ik heb het toch netjes uitgelegd? Ik heb ook niet direct gezegd dat het precies op mijn lengte aangepast moet worden. Maar het had al wat gescheeld als het volgens de huidig geldende standaardmaten was gebouwd. Ik snap ook best dat er een bepaalde standaard moet zijn, maar dit leek wel erg laag (en het bleken dus oude standaardmaten te zijn). Ik heb eerder op mezelf gewoond en later, in 2010, een paar maanden in iemands huurstudio gezeten. De hoogtes hier waren blijkbaar volgens de huidige standaarden gemaakt. Verder weet ik zo net nog niet of men wel werkelijk weet wat 1.85 is. Dat is echt niet zo klein als dat men misschien denkt. Wellicht hebben mensen hier de denkwijze dat die lengte kleiner is dan dat die werkelijk is.

En toch blijf je een zeurpiet, ik ben 1.86 en heb nergens last van.
En als je een ton per jaar aftikt moet je je helemaal schamen. Koop een huis!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb het contract inmiddels binnen. Mijn toetsingsjaarinkomen blijkt over de 100.000 euro te zijn :lol: . Ik heb daar inmiddels al over gebeld. Aanstaande woensdag moet ik het contract komen tekenen en krijg ik de sleutels.
Ik zou inderdaad niet weten waarom je met dit inkomen zo nodig in aanmerking moet komen voor een sociale huurwoning. Gefeliciteerd dat het je gelukt is één van de woningen te krijgen van de 10% die voor hogere inkomens dan 34.000 euro bestemd is.

Maar ik hoop wel dat je beseft dat er heel wat mensen zijn die net boven die 34000 euro zitten, die dus geen woning kunnen kopen, die ook geen particuliere woning kunnen huren, die dus geen kant op kunnen, en die met smart op jouw woning zouden zitten wachten. Niet dat je er geen recht op hebt, maar met dat inkomen zouden er voor jou toch wel wat andere mogelijkheden zijn.

En dan nog klagen over de hoogte van een aanrechtblad, sorry hoor.

Emmy75

witte angora schreef:
Ik heb het contract inmiddels binnen. Mijn toetsingsjaarinkomen blijkt over de 100.000 euro te zijn :lol: . Ik heb daar inmiddels al over gebeld. Aanstaande woensdag moet ik het contract komen tekenen en krijg ik de sleutels.
Ik zou inderdaad niet weten waarom je met dit inkomen zo nodig in aanmerking moet komen voor een sociale huurwoning....
Volgens mij staat nog niet helemaal vast dat dit toetsingsinkomen klopt. TS schreef immers ook: Ik heb daar inmiddels al over gebeld. . Als dit klopt zou ze de woning toch ook niet toegewezen mogen krijgen ?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Olga1983 schreef:Ik weet niet of iedereen hier wel m'n bericht correct gelezen heeft (en word gelijk al uitgemaakt voor zeurpiet notabene. kunnen we niet wat aardiger zijn?). Ik heb het toch netjes uitgelegd? Ik heb ook niet direct gezegd dat het precies op mijn lengte aangepast moet worden. Maar het had al wat gescheeld als het volgens de huidig geldende standaardmaten was gebouwd. Ik snap ook best dat er een bepaalde standaard moet zijn, maar dit leek wel erg laag (en het bleken dus oude standaardmaten te zijn). Ik heb eerder op mezelf gewoond en later, in 2010, een paar maanden in iemands huurstudio gezeten. De hoogtes hier waren blijkbaar volgens de huidige standaarden gemaakt. Verder weet ik zo net nog niet of men wel werkelijk weet wat 1.85 is. Dat is echt niet zo klein als dat men misschien denkt. Wellicht hebben mensen hier de denkwijze dat die lengte kleiner is dan dat die werkelijk is.

Je hebt het ook netjes uitgelegd maar dat wil nog niet zeggen dat mensen het met je eens moeten/kunnen zijn.
Ik vind je een zeurpiet.

Er zijn zoveel mannen van 1,85 of groter dus men weet echt wel hoe groot dat in werkelijkheid is.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als het gaat om zo'n soort keukenblok

http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/525180584/1

Dan kun je die makkelijk laten verhogen tegen geringe kosten. Strook van 10 à 15 cm gelamineerd wit spaanplaat tussen blok en aanrechtblad en klaar. Ik ken iemand die dit door de woningcorporatie heeft laten doen.

Wat ook nog een mogelijkheid is, is "per ongeluk" uitgebreid op een van de geopende deurtjes leunen (of zitten; pas op dat je niet achterover kukelt). Het gehele keukenblok is dan total loss. Kan niet gerepareerd worden. De verhuurder moet dan een compleet nieuw blok plaatsen. En die blokken zijn tegenwoordig hoger.

Het is inderdaad vervelend dat veel van die oudere blokken irritant laag zijn. Ik kan me best voorstellen dat topicstarter daar een vraag over heeft.

Emmy75

Bob Schurkjens schreef:Wat ook nog een mogelijkheid is, is "per ongeluk" uitgebreid op een van de geopende deurtjes leunen ...
Sorry maar ik vind dit nogal een schurkerig advies. TS geeft immers aan dat in de loop van het jaar in het hele complex de keukens worden vervangen. Zo lang duurt het dan niet meer.

Is het dan tegenwoordig zo onmogelijk daar even op te wachten en in te schikken? Persé een paar maanden eerder een keuken moeten plaatsen kost een hoop extra geld. De wbv een hoop extra kosten 'aannaaien' kost de huurder uiteindelijk zelf geld. De huur kan meer worden verhoogd door dit soort dingen als deze normaal niet met het max. stijgen.

Daarbij is het best mogelijk dat de wbv een slechtere / minder mooie keuken plaatst of er minder mogelijk is als ze het vermoeden hebben dat de huurder onzorgvuldig met de spullen omspringt. Een standaard wbv keuken is tegenwoordig zo standaard niet meer. Familie van ons kregen vorig jaar een nieuwe keuken en ze hadden best nog wat keuzes mbt blad, tegels kastjes enz.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

voor de goede orde, de gemiddelde lengte voor een man in nederland (dus niet perse een nederlandse man) is 188 cm en voor een vrouw 172 cm, voor jaar 2011.

Verder, dat een keuken een standaard maat heeft (en dat die standaard maat nu anders is dan vroeger) is natuurlijk geen wet. Dat zijn gewoon standaard maten, net zoals bij de C&A een broek maat 38 standaard een bepaalde lengte heeft, daar kun je ook niet de wet op naslaan. en dus ook geen aanspraak op maken.

Persoonlijk vind ik 185 niet echt groot, mijn man en zonen zijn groter (ik overigens weer niet)
Op het moment dat een huurwoning niet is aangepast voor een gehandicapte bewoner lijkt het me logisch dat je gewoon het moet doen met wat je krijgt.

groetjes

Isabel

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Bob Schurkjens schreef:Als het gaat om zo'n soort keukenblok

http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/525180584/1

Dan kun je die makkelijk laten verhogen tegen geringe kosten. Strook van 10 à 15 cm gelamineerd wit spaanplaat tussen blok en aanrechtblad en klaar. Ik ken iemand die dit door de woningcorporatie heeft laten doen.

Wat ook nog een mogelijkheid is, is "per ongeluk" uitgebreid op een van de geopende deurtjes leunen (of zitten; pas op dat je niet achterover kukelt). Het gehele keukenblok is dan total loss. Kan niet gerepareerd worden. De verhuurder moet dan een compleet nieuw blok plaatsen. En die blokken zijn tegenwoordig hoger.

Het is inderdaad vervelend dat veel van die oudere blokken irritant laag zijn. Ik kan me best voorstellen dat topicstarter daar een vraag over heeft.
Sorry, maar dat van dat keukenblok vervangen is onzin.
Dat is namelijk niet per sé het probleem van de woningbouw, maar van je eigen opstalverzekering.
Mijn woningbouw heeft duidelijk aangegeven na een incidentje met een hete pan en een aanrechtblad dat als je zelf het deffect/de schade veroorzaakt, dat je verzekering aansprakelijk is.
Daar was nogal wat discussie over tussen verzekering en winingbouw, maar uiteindelijk 'won' de woningbouw en moest mijn verzekering een nieuw aanrechtblad vergoeden.
Dus zo simpel als u het stelt, is het niet.
En het is nogal asociaal ook.

Ik snap de vraag van TS wel, maar om en nu vanuit te gaan dat een heel huis op een niet heel belachelijke lengte wordt aangepast is niet reëel.
Als er na haar een vrouwtje van 1,55 inkomt dan moeten ze weer verplicht de hele boel aanpassen?
Zou natuurlijk belachelijk zijn.

Gesloten