LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geluidsoverlast door elektrische gitaar en klussen 's nachts

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ikkehiernu

geluidsoverlast door elektrische gitaar en klussen 's nachts

Ongelezen bericht door ikkehiernu »

ik heb last van geluidsoverlast van de buren. de buurjongen speelt elektrische gitaar met de versterker voluit en het liefst 's nachts en urenlang. ook klussen ze het liefste 's nachts, zagen boren timmeren enz. niet leuk als je een klein kindje hebt die daar wakker van wordt.
ik heb een klacht ingediend bij de woningbouw maar hun vinden dat anderhalf tot 2 uur per dag keiharde gitaarmuziek moet kunnen.
ik vind van niet wat vinden jullie?
ik heb morgen een gesprek bij de woningbouw met de buren. zijn er ergens wettelijke bepalingen over hoeveel decibel (en hoelang) ze mogen maken?
alvast bedankt

gravedigger

Re: geluidsoverlast door elektrische gitaar en klussen 's nachts

Ongelezen bericht door gravedigger »

Tot nu toe nog nooit de politie ingeschakeld? Jkussen en harde muziej zijn na 22.99 uue niet tiegestaan.

kanovaarder

Re: geluidsoverlast door elektrische gitaar en klussen 's nachts

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Geluidsoverlast.

Ten eerste: JA, er zijn geluidsnormen en deze verschillen tussen dag en nacht.
Ook zijn er bepalingen waarvan men spreekt van dag-avond-nacht.
Zoekend lees ik dat 22% van geluidsoverlast komt van buren.
27% van het wegverkeer en 13 % van vliegverkeer.

Verder dat er wetsartikelen zijn die geluidsoverlast van buren verbieden.
De wettelijke verplichting,vastgelegd in het burgelijk wetboek,dat de verhuurder ervoor moet zorgen dat zijn huurders ongestoord woongenot hebben.

Uit: Kuiper-tekst
Studiedag 13 maart 2003

http://www.google.nl/search?client=fire ... rg.mozilla
%3Anl%3Aofficial&channel=s&hl=nl&q=geluidsoverlast+woningen
&meta=&btnG=Google+zoeken.
-----------------------------------------------------------------------
In dit geval was het al duidelijk dat uw woningbouwvereniging u met een kluitje in het riet heeft gestuurd.
Immers, zij behoren de veroorzaker van de geluidsoverlast in eerste instantie aan te spreken.

Echter, in het bovenstaand rapport wordt ook de weinig bemoedigende conclusie neergezet dat in extreme gevallen in 50 % van deze gevallen er geen oplossing gevonden wordt.

In mijn geval in vroegere tijden kon ik met een geluidsopname duidelijk maken dat er toch sprake was van ernstige ontoelaatbare geluidsoverlast door meting van het aantal decibellen en de geluidsopname zelf.

Zij die zelf te maken hebben met ernstige geluidsoverlast raad ik aan om eerst dit soort onderzoek te doen en daarnaast raadpleging van buren.
Immers, uithuiszetting van een overlastpleger is wel degelijk mogelijk.

Grootvader

Gesloten