LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geluidsoverlast

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
GJvdZ

Re: Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ciske schreef:
Dat iemand een geluid ervaart als geluidsoverlast, betekent niet dat dit juridisch gezien onder geluidsoverlast valt!
Dit valt wel degelijk onder geluidsoverlast, dat jij dat anders ziet is jouw zaak. Denk dat TS een sterk punt heeft bij het juridisch loket.
Als huurders geen vogels mogen houden heeft TS inderdaad een punt. Als dat wel is toegestaan dan zie ik niet hoe het juridisch loket hier iets aan kan doen.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

ik denk dat geluidsoverlast zich hoofdzakelijk met het volume van het geluid bezig houdt en niet met de laat ik het noemen

"mate van irritatie"

als voorbeeld: ienand kan genieten van achtergrond muziek
maar als er met het zelfde volume alleen maar "piep-knars" of "lorre wil een brandalarm" te horen valt zal dat als storend worden ervaren
maar het is de vraag of dat geluidsoverlast is of alleen overlast door geluid
het lijkt me dat iedere situatie anders is en per geval door de rechter zou moeten beoordeeld
ook een paartje koerende kanariepieten kan na verloop van tijd knap irritant worden

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik neem aan dat je niet "on speaking terms" bent met de papegaaienfamilie (en dat ze ook moeilijk Nederlands spreken) tenminste; dit had ik begrepen uit je andere topic. Geen idee of je hier iets aan hebt, misschien kan je toch de WBV of wijkagent of alles tezamen eens overleggen: want je kan er inderdaad mesjogge van worden. Wat ik zo uit het verhaal lees (van de link) zijn ze wel verkeerd opgevoed, maar dat wist je zelf ook al.
http://www.vogelproblemen.nl/Papegaai%2 ... eeuwen.htm

ruud_a

tenormin schreef:Ik neem aan dat je niet "on speaking terms" bent met de papegaaienfamilie (en dat ze ook moeilijk Nederlands spreken) tenminste; dit had ik begrepen uit je andere topic. Geen idee of je hier iets aan hebt, misschien kan je toch de WBV of wijkagent of alles tezamen eens overleggen: want je kan er inderdaad mesjogge van worden. Wat ik zo uit het verhaal lees (van de link) zijn ze wel verkeerd opgevoed, maar dat wist je zelf ook al.
http://www.vogelproblemen.nl/Papegaai%2 ... eeuwen.htm

waarschijnlijk alleen "on speaking terms" met de papegaaien

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

@ruud_a, neen, zelfs niet met de papegaaien. Daarom is een 'ronde tafel conferentie' desnoods met een tolk, niet uit te sluiten. Misschien hebben die papegaaienhouders totaal geen idee dat ze hun beesten daverend te kort doen en is dat ze misschien aan het verstand te peuteren. Een papegaai hebben is immers, eigenlijk, best moeilijker als honden/katten e.d. Ze eisen constant aandacht. En dat kost tijd, heel veel tijd. Ik heb er 33 jaar eentje gehad, maar had het beest wel onder controle; doek erover en klaar. Maar kletste wel de hele dag. Heb ik waarschijnlijk die tic aan overgehouden :lol:

ruud_a

tenormin schreef:@ruud_a, neen, zelfs niet met de papegaaien. Daarom is een 'ronde tafel conferentie' desnoods met een tolk, niet uit te sluiten. Misschien hebben die papegaaienhouders totaal geen idee dat ze hun beesten daverend te kort doen en is dat ze misschien aan het verstand te peuteren. Een papegaai hebben is immers, eigenlijk, best moeilijker als honden/katten e.d. Ze eisen constant aandacht. En dat kost tijd, heel veel tijd. Ik heb er 33 jaar eentje gehad, maar had het beest wel onder controle; doek erover en klaar. Maar kletste wel de hele dag. Heb ik waarschijnlijk die tic aan overgehouden :lol:
zo hebben we allemaal onze eigen redenen om op het trosradar forum onze frustraties kwijt te raken

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ruud_a schreef: als voorbeeld: ienand kan genieten van achtergrond muziek
maar als er met het zelfde volume alleen maar "piep-knars" of "lorre wil een brandalarm" te horen valt zal dat als storend worden ervaren
maar het is de vraag of dat geluidsoverlast is of alleen overlast door geluid
En zelfs daar zit nog verschil in. Als je het goed met je buren kunt vinden zal je minder gauw overlast ervaren dan wanneer je ze niet kent of niet mag.

Alphavista

Ongelezen bericht door Alphavista »

Bedankt voor de tips.

Ik heb de wijkagent nog een keer gevraagd om er iets aan te doen. Hij heeft teruggebeld dat het geen zaak voor de politie is en dat hij het nog een keer aan de woningbouwvereniging heeft doorgegeven. Volgens de wijkagent gaat de woningbouwvereniging a.s. donderdag bij de overlastgevers langs.

Anders maar naar het juridisch loket...

n.b. het is geen normaal parkietje ofzo, waarschijnlijk een roodstaart papegaai. De kreten zijn heel luid en irritant. Het gaat de gehele dag door. Ze zetten de vogels buiten en zitten dan zelf binnen met de deur dicht, waarschijnlijk om er zelf even van verlost te zijn :wink:

Gesloten