LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geluidsoverlast van de plavuizen van de buren
geluidsoverlast van de plavuizen van de buren
Sinds dat de buren plavuizen hebben aangelegd. Heb ik last van geluidsoverlast omdat er geen ondervloer onderligt. Volgens de woningbouwverening mag het omdat het een benedenwoning is. Volgens het huurcontract mag het alleen als het geen overlast aan de buren geeft. Wat gaat voor de toestemming of het huurcontract. Het heeft me anderhalf jaar gekost om de woningbouw te overtuigen van de geluidsoverlast. Wie kent dit probleem buiten mij ook nog. Want nu krijg ik de bal teruggekaatst en word ik beticht van overlast maken door de buren. En als van niet op houd gaat de wbv op zoek naar een andere woning voor mij vanwege de overlast door mij, Mag de wbv dit zomaar doen. Graag een reactie. Ageeth
Re: geluidsoverlast van de plavuizen van de buren
De volgende vragen voorleggen aan de WbV.
Welke bewijzen worden er aangevoerd door de buren?
En waarom reageert de wbv nu wel snel?
Welke bewijzen worden er aangevoerd door de buren?
En waarom reageert de wbv nu wel snel?
Kan het soms te maken hebben met het feit dat ze onze woningen willen verkopen.
Als ze de woningen echt willen verkopen dat kan dat inderdaad de oorzaak zijn.
Maar legt u klacht neer bij de woonbond/wooncommissie en vraag daar advies van wat u het beste kan doen.
Maar legt u klacht neer bij de woonbond/wooncommissie en vraag daar advies van wat u het beste kan doen.
hallo,ik heb al 4 jaar last van mijn onder buurman,op het politie bureau ligt een erg dik dossier over hem maar ze doen totaal niks.Ik heb het zelfde ageeth ze geven ons als gezin de schuld dat de onder buurman elke dag geluidsoverlast en deueren slaan enz.Zelf ben ik nu bezig voor een ander huis maar eigen lijk ga je met een 2tweestrijd aan de gang.De woningbouw doet bij ons ook niks tegen die akkelige vent.
groetjes tineke[/quote]
groetjes tineke[/quote]
Eigen rechter spelen is soms best goed............
Helaas denken de buren dan hetzelfde, en heb je achteraf spijt.Eigen rechter spelen is soms best goed
Wat doen die buren in vredesnaam op die vloer?
ik begrijp namelijk dat het begane grond is dus zitten ze niet boven u
dan moet je toch wel heel goed je best doen om overlast te veroorzaken door de vloer
Ik heb zelf laminaat, zit op de zesde verdieping en heb zo een moderne dunne ondervloer. Nadat de (zeer luide) verbouwing klaar was de buren gevraagd of ze ons horen. De buren beneden wel te verstaan. Zij horen helemaal niets. Omdat het maar zo een dun ondervloertje is trekt wel iedereen zijn schoenen bij ons uit.
ik begrijp namelijk dat het begane grond is dus zitten ze niet boven u
dan moet je toch wel heel goed je best doen om overlast te veroorzaken door de vloer
Ik heb zelf laminaat, zit op de zesde verdieping en heb zo een moderne dunne ondervloer. Nadat de (zeer luide) verbouwing klaar was de buren gevraagd of ze ons horen. De buren beneden wel te verstaan. Zij horen helemaal niets. Omdat het maar zo een dun ondervloertje is trekt wel iedereen zijn schoenen bij ons uit.
beneden buurman heeft alleen een houten vloer,deze huizen zijn erg oud en gehorig maar een stereo hoef je dag en nacht niet op 10 of hoger te zetten
tineke
Eigen rechter spelen is soms best goed
Helaas denken de buren dan hetzelfde, en heb je achteraf spijt.
Zo begon het bij de tokkies ook..........
Hoi, Bij is het zou dat de woning van de buren in hoek om mijn woning is gebouwd. En daardoor krijg je overlast vooral als je de plavuizen op het beton stort. De woningen zijn bij ons erg gehorig met harde vloerbedekking. Je kan bij in de slaapkamer horen wat er bij de buren in de keuken gebeurt. Ik heb nu een gesprek met de woningbouw gehad als dit voortduurt en hun geen maatregelen nemen om de overlast te stoppen. Ze moeten dan de plavuizen eruit moeten slopen. Ongeacht toestemming of niet. Ik denk dat het slopen wordt, ze blijven op de zelfde manier doorgaan.. Weet je waarom ik het zo goed weet dat de woning bij mij naast is omdat de woning boven mij een half jaar leeg heeft gestaan. Ageeth
Hallo medemensen
Wij hebben weer wat anders,er gaan na 9 jaar nooit een klacht
over geluidsoverlast,nou na ruzie met de buren de gekste telefoontjes
naar de politie,zoals midden in de nacht politie aan de deur die voor niks komen omdat we liggen te slapen,afijn de politie wordt er ziek
van,gesprek gehad en het blijkt dat zelfs een straat verder geluisoverlast is van mijn pc,die of uit staat enof mijn volume op 0
staat,Man van woningbouwvereniging zei ons dat er een kliekie mensen
ons aan het wegnarren zijn,afijn ondanks dat hij dat zei hebben we al paar keer een papier gehad over dat we uit huis gezet worden dus met gezin op straat komen te staan,op leugens en bedrog,politie is verschillende male aan de deur geweest,maar hoorde niks haha,
nou komt het rare ervan de woningbouwvereniging moet wat met de klachten zeggen ze anders kunnen hun weer aangeklaagt worden,
maar op mijn melding van de mensen die klagen dat ze zelf de grootse overlast maken,bv links houdt de buurman als hobby papegaaien op de plaats achter,ong 25 stuks,hou van vogels die fluiten maar dit is niet om aan te horen,rechts houden ze sierduiven die bij ons de boel onder poepen,zoals ramen,tuinset,parasol en precies bij de ingang,zodat we
uit moeten kijken om de stront niet binnen te lopen,afijn ondanks mijn geklaag wordt daar niks aan gedaan terwijl we van de zomer graag buiten zitten en s'nachts niet om half 4 gek worden van de buurman zijn papegaaienhobby en dan ons op allerlij smerige leugens proberen
ons hier weg te krijgen,heb al medewerking van de woningbouw en politie die willen helpen om ons eerder te laten verhuizen,maar ik wacht dan wel op een oprotpremie,want huis bevalt goed,leuke tuin voor en achter en ga geen lening aan om hun het zover te laten komen zodat wij naar een andere stad kunnen gaan verhuizen,i.v.m met een nieuwe start die wij moeten gaan maken,maar leuk is anders !!
Wij hebben weer wat anders,er gaan na 9 jaar nooit een klacht
over geluidsoverlast,nou na ruzie met de buren de gekste telefoontjes
naar de politie,zoals midden in de nacht politie aan de deur die voor niks komen omdat we liggen te slapen,afijn de politie wordt er ziek
van,gesprek gehad en het blijkt dat zelfs een straat verder geluisoverlast is van mijn pc,die of uit staat enof mijn volume op 0
staat,Man van woningbouwvereniging zei ons dat er een kliekie mensen
ons aan het wegnarren zijn,afijn ondanks dat hij dat zei hebben we al paar keer een papier gehad over dat we uit huis gezet worden dus met gezin op straat komen te staan,op leugens en bedrog,politie is verschillende male aan de deur geweest,maar hoorde niks haha,
nou komt het rare ervan de woningbouwvereniging moet wat met de klachten zeggen ze anders kunnen hun weer aangeklaagt worden,
maar op mijn melding van de mensen die klagen dat ze zelf de grootse overlast maken,bv links houdt de buurman als hobby papegaaien op de plaats achter,ong 25 stuks,hou van vogels die fluiten maar dit is niet om aan te horen,rechts houden ze sierduiven die bij ons de boel onder poepen,zoals ramen,tuinset,parasol en precies bij de ingang,zodat we
uit moeten kijken om de stront niet binnen te lopen,afijn ondanks mijn geklaag wordt daar niks aan gedaan terwijl we van de zomer graag buiten zitten en s'nachts niet om half 4 gek worden van de buurman zijn papegaaienhobby en dan ons op allerlij smerige leugens proberen
ons hier weg te krijgen,heb al medewerking van de woningbouw en politie die willen helpen om ons eerder te laten verhuizen,maar ik wacht dan wel op een oprotpremie,want huis bevalt goed,leuke tuin voor en achter en ga geen lening aan om hun het zover te laten komen zodat wij naar een andere stad kunnen gaan verhuizen,i.v.m met een nieuwe start die wij moeten gaan maken,maar leuk is anders !!
@gast. Als de politie op je afgestuurd wordt wegen vermeende overlast, lijkt het mij dat zij een naam en adres hebben gekregen van de klager. als het blijkt dat een niet naaste buur klaagt over herrie die niet verder kan komen dan 1 /2 huizen moet de politie toch eens gaan nadenken en bij de klager aan klopen. e.e.a. zou je ook horen te kunnen op vragen bij de politie als bewijs richting de wooningbouw.
Ik woon in een modern flat. helaas heeft nijn bovenbuuf de vervelende gewoonte haar vriendje op vrijdagavond zeer enthousiast en intensief te begroeten. Het hele flat kan dan meegenieten. Ik word daar gek van.
het lijken wel konijnen. wat kan ik doen ? ervaringern aub.
het lijken wel konijnen. wat kan ik doen ? ervaringern aub.
De klachten verzamelen en met zijn alleen naar de woningbouw stappen. Precies noteren de tijd en de datum. En achterhalen wat ze op de vloer hebben liggen. Ageeth
waarom verhuis je gewoon niet naar een vrijstaand huis,heb geen last meer van de buren,kun je dit niet,accepteer dan dat je geluiden hoort van de buren,zet anders je tv wat harder
Wat denkt u ervan om eens met de buurvrouw te gaan babbelen, misschien is zij zich er totaal niet van bewust van "de overlast" die zij u bezorgd ...
AT5 heeft niet voor niets een item "hoe goed kent u uw buren"?!
Misschien heb je wel een hele aardige buurvrouw
Sja....
AT5 heeft niet voor niets een item "hoe goed kent u uw buren"?!
Misschien heb je wel een hele aardige buurvrouw
Sja....
Hoi. De wbv is al met ze gaan praten. en het duidelijk gemaakt dat ze er wat aan moeten doen. Anders wordt het slopen.
sja,
als de buurvrouw zo leuk was zou ik niet klagen !
Maar het is soms echt niet normaal.
Met dit lekkere weer de ramen open en dan zelfs buiten hoor je het enthousiasme van die 2.
Dusseh nee bedankt
als de buurvrouw zo leuk was zou ik niet klagen !
Maar het is soms echt niet normaal.
Met dit lekkere weer de ramen open en dan zelfs buiten hoor je het enthousiasme van die 2.
Dusseh nee bedankt