LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geluidsoverlast van huurder garagebox onder appartement

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Veggie2

geluidsoverlast van huurder garagebox onder appartement

Ongelezen bericht door Veggie2 »

De huurder van de garagebox (begane grond) onder mijn appartement (1e verdieping) is sinds 3 jaar regelmatig aan het timmeren, boren, zagen en andere klusgeluiden aan het maken die in mijn appartement maar al te goed te horen zijn.

In het bestemmingsplan van de gemeente staat dat de garageboxen voor opslag of hobby zijn bedoeld, maar zo stelselmatig als deze man te werk gaat, kan ik me niet voorstellen dat timmeren zijn hobby is.

Ik heb dit aangegeven bij zowel de woningstichting als de politie, maar kennelijk sta ik er alleen voor. Meneer de timmerfanaat voert zijn werkzaamheden niet 's nachts uit, dus hij mag timmeren en zagen wat hij wil, ook al heb ik er al 3 jaar last van. Oordopjes helpen niet en op verzoek rustig te zijn gaat meneer onverminderd door.

Heeft iemand hier nog een briljant idee om wat meer rust te krijgen thuis?

ciske

Re: geluidsoverlast van huurder garagebox onder appartement

Ongelezen bericht door ciske »

Heeft iemand hier nog een briljant idee om wat meer rust te krijgen thuis?
misschien niet briljant , maar wat dacht je van een praatje met die man maken, werkt vaak wel.

Feitelijkheden

Re: geluidsoverlast van huurder garagebox onder appartement

Ongelezen bericht door Feitelijkheden »

Praten werkt het best, en als dat niet lukt de juridische weg.
Eerst je huurovereenkomst, en dan vooral de algemene voorwaarden, maar eens goed doorlezen. Daar staat vaak wel een regeltje.
Verder mag je de woningbouw aanspreken op het hebben van ongestoord huurgenot, wat reden kan zijn tot huurverlaging etc..
Lijkt mij dat je doel moet zijn om eerst minnelijk tot een oplossing te komen.
Juridisch kost alleen maar geld en (negatieve) tijd.

Sterkte.

Gesloten