hoi
ik heb sinds mei 2010 een invaliden woning gekregen van een woningbouw vereniging. Dit was naar mijn idee echt mazzel, vrijstaand en compleet nieuwbouw. En gelijkvloers dus perfect voor iemand die steeds slechter ter been is.
Toen ik de woning moest accepteren zag alles er super uit. De tuin was redelijk vlak. het huis lag hoger dan de rest van de huizen in de straat en de oprit was raar maar ze zeiden dat is service van de zaak (alleen een auto kan je niet veilig neerzetten want als je aan bijrijders kant uitstapt val je ruim een half meter naar beneden) maar goed ze waren nog niet eens klaar ermee dus dacht komt wel goed en heb ondertekend. Het begon met de tuin, 2 regenbuien en de hele tuin was aan het verzakken. Er kwam enorm veel puin boven de grond uit zelfs de schoorsteen van het gesloopte huis kwam boven ! En de hele tuin ging verzakken. De oprit ook, als je nu een auto neer zet hangt hij eng naar een kant. Buren klagen en allemaal gedoe. Het stomme is, binnen een maand nadt ik er woonde stond er al iemand van de woningbouw te klagen aan mijn deur dat ik de tuin moest gaan doen en de schuttingen weg halen, anders stond er binnen een maand een meter onkruid zij ze. Ik heb toen een bedrijf ingeschakeld om een offerte te maken voor de aanleg van de tuin. Dit bedrijf wou helemaal niet aan de gang hier omdat ze het echt een gevaarlijke situatie vonden met het puin etc. Dit is dus al een langslepende zaak maar er kwam nog veel meer.....
Binnen een week of 4 vlogen 7 electrische apparaten in de fik. Allemaal hetzelfde euvel, lijkt net of de motor veel harder gaat draaien als normaal en dan vlammen rook enz. Dood eng. Eerst denk je nog is toeval. Maar na een aantal apparaten waaronder ook nieuwe denk je dit is gewoon niet goed. Er is iemand van de energiewacht geweest die heeft gecontroleerd of ik teveel spanning toegeleverd krijg. Dit was niet het geval maar hij zei dat het ws een of andere nullijn is die niet of niet goed is aangesloten en dat de installateur zsm moest komen. Ik heb dit doorgegeven aan de woningbouw maar hoorde totaal niks, net als over de tuin eigenlijk heel lang niks hoorde. Ik had al contact met een advocaat en ook die heeft de woningbouw alle problemen van het huis etc doorgegeven en dat er wat aan gebeuren moet.
Maar de woningbouw heeft gezegd dat ik nog nooit geen klachten heb ingediend bij hen over electriciteit en meer....Dus advocaat zei, dan kan ik niks meer voor u doen, heeft niet zoveel zin dan om rechtzaak aan te spannen.
Nu zijn we weer 4 mnd verder, woningbouw WEET dat er hier een probleem is met de electriciteit. Durf amper nog wat aan te zetten en een groep gebruik ik op advies van energiewacht en enexis zowieso niet meer. Maar de woningbouw doet gewoon nog steeds NIKS>..... ze weten het...
Ik heb gisteren gebeld en gezegd dat er nu toch echt wat moest gebeuren. Had twee lampen ui tde afzuigkap moeten halen (die was ook deaud door stroomprobleem is splinternieuw inbouw van de woningbouw zelf !) en tot mijn grote schrik bleken bij beide lampen gaten en brandplekken te zitten in de fittingen !
Dus ik weer eens gebeld met de woningbouw dat er nu ECHT wat moet gebeuren omdat ik bang ben dat er een keer brand uit gaat breken, de stoppen slaan nl ook 9 vd 10 gevallen niet door terwijl een apparaat al in fik staat en al .
En wat krijg ik te horen ?? Ik moet een of andere projectleider bellen maar die is niet bereikbaar, kan pas volgende week ( heb gisteren gebeld) enz enz...
Ze onderkennen het probleem dus echt niet..
Er zijn VEEL dingen die ze niet doen, er is een schuur bij het huis geplaatst in opdracht van woningbouw. De boeien en deur hiervan moest de woningbouw nog schilderen en de regenpijp nog aangesloten worden op het riool. Dit is al zeker 8 keer doorgegeven en kreeg deur zelfs niet meer open in de winter. En nog doen ze het niet. De tuin doen ze niks aan, alleen egaliseren hebben ze gezegd ,maar 3 bedrijven hebben gezegd dat dat niks helpt als ze de grond ook niet ophogen en aan een kant een soort dam plaatsen waardoor de grond niet meer verzakt. Het verschil in hoogte is gewoon te groot.
Het riool was ook niet goed, bij een beetje regenbui kwam alles in huis omhoog , wc douche etc. Hier kon ik gelukkig rechtstreeks voor naar riooldienst. Door woningbouw werd ik als veelklager ofzo bestempeld. Maar riooldienst heeft doorgepakt en camera inspectie gedaan, toen bleek dat een rioolbuis kapot was onder de oprit en zowieso het hele riool schots en scheef ligt en op veel plaatsen oplopend ipv aflopend. Toen ze de kapotte pijp vervingen zeiden ze ook, waarom is dit niet vernieuwd voor ze het nieuwe huis erop gezet hebben....
In de badkamer zit een verwarming die niet geschikt is voor vochtige ruimtes, hij is nu al enorm verroest. enz enz.
Het stapelt zich maar op en ze doen niks. Ik ben mindervalide en heb een laag inkomen dus kan het zowieso niet zelf. Wat kan ik nou nog doen ?
Zit hier met 2 kinderen in huis, wat als er nou wel brand uitbreekt , moet er niet aan denken..
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gevaarlijk en ze doen niks...
-
Re: gevaarlijk en ze doen niks...
Beste mevrouw,
Allereerst wil ik u aanraden om niet meer telefonisch in contact te treden met de woningbouw.
Stuur ze een aangetekende brief waarin u aangeeft meerdere malen telefonisch geklaagd te hebben over bovenstaande zaken en dat actie is uitgeleven.
Als u data en namen van mensen die u gesproken heeft (en van de bedrijven die bij zijn geweest) heeft, in de brief zetten.
Geef ze een redelijke termijn (twee á drie weken) waarin u wil dat er een opzichter langs komt voor inspectie van de woning.
Voeg kopieën van de bevindingen van de energiewacht en riooldienst bij.
Spreek daarna schriftelijk een termijn af waarbinnen de reparaties uitgevoerd moeten worden.
Lukt dit niet, schakel dan uw huurcommissie in.
U kunt dan niet alleen een (tijdelijke) lagere huur bedingen, maar zij kunnen u misschien ook helpen met het achterstallig onderhoud.
Als dat nog niet genoeg is, staat u veel sterker bij een rechter en kan een advocaat meer doen.
Heel veel succes!
Laat u nog even weten hoe dit verder gaat, ik ben erg benieuwd.
Allereerst wil ik u aanraden om niet meer telefonisch in contact te treden met de woningbouw.
Stuur ze een aangetekende brief waarin u aangeeft meerdere malen telefonisch geklaagd te hebben over bovenstaande zaken en dat actie is uitgeleven.
Als u data en namen van mensen die u gesproken heeft (en van de bedrijven die bij zijn geweest) heeft, in de brief zetten.
Geef ze een redelijke termijn (twee á drie weken) waarin u wil dat er een opzichter langs komt voor inspectie van de woning.
Voeg kopieën van de bevindingen van de energiewacht en riooldienst bij.
Spreek daarna schriftelijk een termijn af waarbinnen de reparaties uitgevoerd moeten worden.
Lukt dit niet, schakel dan uw huurcommissie in.
U kunt dan niet alleen een (tijdelijke) lagere huur bedingen, maar zij kunnen u misschien ook helpen met het achterstallig onderhoud.
Als dat nog niet genoeg is, staat u veel sterker bij een rechter en kan een advocaat meer doen.
Heel veel succes!
Laat u nog even weten hoe dit verder gaat, ik ben erg benieuwd.