LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezondheids problemen, door slechte ventilatie

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Agaat

Gezondheids problemen, door slechte ventilatie

Ongelezen bericht door Agaat »

Vraag?

Als zwaar bronchi en Astma patiënte, heb ik al enige tijd flink last van een slechte ventilatie in de badkamer van mijn huurwoning, die ik via de Woonbron huur.

Al jaren heb ik last van een schimmel probleem, dat ik zelf al 4 maal heb willen oplossen, omdat ik volgens de Woonbron geen onderhouds- contract had kon men niets doen. Pas wanneer ik langer dan een aantal maanden mijn onderhouds- contract netjes voldoe wil men bij de Woonbron kijken wat men kan doen.

De afgelopen 3 jaar, is er een keer een timmerman geweest, die het probleem heeft opgenomen. Hij vond dat het probleem bij mij lag, daar ik beide deuren van de badkamer open moet laten staan tijdens het douchen, het kleine raam van 4x4 cm 24/7 open moest laten en men zou voor een keer een schilder laten komen.

Deze schilder heeft de boel ook behandeld met HG anti schimmel, en heeft vervolgens met de halve slag de boel een witseltje gegeven. Lood om oud ijzer dus!

Want na 5 maanden keert het probleem terug, terwijl ik alle opties gegeven uitvoer. Nu laat zelfs het behang van mijn slaapkamer waaraan de badkamer grenst los, en ook daar ontstaat schimmel.

Ik heb hoofdpijnen en flink benauwd. Mijn Huisarts vind het te gek worden en na de zoveelste prednison kuur heb ik weer contact opgenomen met de Woonbron om een afzuig/ ventilatie aan te vragen. Daar wil de woonbron echter niet aan, omdat het lage huur woningen zijn, die dateren van net naar de oorlog. Men wil er geen geld insteken. Maar voorlopig heb ik last van het schimmel probleem'.

Mijn huisarts zegt dat ik hier een zaak van moet maken, echter ontbreekt het mij aan de juiste kennis op dit gebied.

Mijn vragen:

Sta ik sterk wanneer ik om mijn gezondheid eis, dat mijn verhuurder geld steekt in de badkamer? en een afdoende systeem plaatst om de schimmel te voorkomen?

Moet ik dan zelf een deel betalen? of moeten alle kosten gedragen worden de Woonbron?

Wat denkt u?
Laatst gewijzigd door Agaat op 15 mar 2013 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Auti-Mama

Re: Gezondheids problemen, door slechte ventilatie

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Volgens mij mag je van de woningbouw toch wel verlangen dat je woning een gezonde omgeving is om in te leven. Ga eens langs bij het Juridisch Loket, die kunnen jou perfect helpen. ;) Sterkte!!

Agaat

Beste Auti-Mama,

Hartelijk dank voor uw reactie. Dat ga ik Maandag eens proberen. Hoop dat ik verder kom, want zou het echt graag willen weten.

Voorlopig komt er nu Dinsdag aanstaande zowaar een Bouwopzichter! Ongelooflijk..heb daarnet weer gebeld, en aangegeven dat ik een topic om advies via het Radar forum had geopend, en na overleg werd er een afspraak ingepland.

:shock: Had ik dit topic veel eerder geopend! Nou hoop dat de bouwopzichter van de Woonbron met een oplossing komt. Het is gewoon niet meer prettig wonen zo...

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Pas wanneer ik langer dan een aantal maanden mijn onderhouds- contract netjes voldoe wil men bij de Woonbron kijken wat men kan doen
Wat een onzin van die wbv, zodra het contract ingaat hebben zij plichten.

Je kan ook als ze niks doen de huurcommissie inschakelen.
Voorlopig komt er nu Dinsdag aanstaande zowaar een Bouwopzichter
Beste dan effe afwachten wat die eventueel voor voorstel heeft.

Agaat

Nou..wat een figuur kwam er vandaag.. hij heeft 5 tellen even in de badkamer rond gekeken, ja beetje schimmel maar niet zo erg hoor.. valt wel mee, gewoon u raam ophouden en flink sprayen.

Ben geen stap verder, hij heeft een meting toegepast( na aandringen) maar hij vond dat eigenlijk wel mee viel en stelde voor dat ik dan zelf een ventilator op op een krukje of tafeltje zou plaatsen( eentje op batterijen) om zodoende de codens vorming door de douche te compenseren, want zo sprak de heer: Wij gaan in deze woningen geen geld steken, dit blijven lage huur woningen en alhoewel u douche 25 jaar oud is, deze kan nog wel 10 jaar mee, alvorens wij deze ruimtes gaan inventariseren en eventueel verbouwen..maar zover is het nog niet.

Uiteraard opperde ik nog, maar mijnheer? ik vraag om een afdoende ventilatie systeem niet om een gehele verbouwing? , zodat de schimmel word voorkomen, en dat het nu bestaande schimmel probleem word opgelost, wat dit dan ook mogen inhouden voor u? waarop hij vertelde: Dat de gehele badkamer moet worden vervangen, behandeld en opnieuw moeten worden geinstaleerd, en dat vind ik de moeite gewoon weg niet. Anders- voegde hij er nog aan toe- moet u gaan verhuizen en urgentie aanvragen door uw bestaande klachten!

Kortom ik mag wel zieker worden maar men wil geen geld in lage huur woningen investeren.

Nou hij wilde dan nog wel met gods gratie, de randjes opnieuw kitten en de boel witten maar verder niet. Ik zou maar moeten blijven sprayen, en dus een ventilator aan zetten... heb het zelden zo zout gegeten...

Ik schakel de huurcommissie in, want ik ben het niet mee eens. Hoop dat ik daar verder kom...iemand nog tips?

Groetjes,

Agaat.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Dat de gehele badkamer moet worden vervangen, behandeld en opnieuw moeten worden geinstaleerd, en dat vind ik de moeite gewoon weg niet
Wat een uitspraak zeg.

Huurcommissie inschakelen en je verhuurder een aangetekende brief sturen. 6 weken de tijd geven om alsnog te vervangen te maken, en anders geduld hebben.

http://www.huurcommissie.nl/

Gesloten