LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Graag terug naar NL en wonen daar.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
dutchman53

Graag terug naar NL en wonen daar.

Ongelezen bericht door dutchman53 »

Wij zouden graag weer terug willen naar NL en willen in de omgeving Nijmegen sociale huurwoning huren,de reden is dat mijn vrouw vanaf september 2010 aan de UNI Nijmegen haar leraren opleiding wil gaan doen en wil daarna graag werken in het middelbaar onderwijs.Ik zelf ben 100% afgekeurd door het UWV .
Wie kan ons helpen met een sociale huurwoning omgeving Nijmegen,ons Nederlands gezin bestaat uit man 57jr,vrouw 44jr en een dochter 6 jr oud.
Ik heb in andere steden geprobeerd mij in te schrijven,maar dan krijg je zero te horen of de wachttijden zijn minimaal 12 a 18 jaar om in aanmerking te komen voor een sociale huur woning.

tiptoo

Re: Graag terug naar NL en wonen daar.

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik denk dat je overal dit te horen krijgt ook in Nijmegen , probeer deze eens te bekijken , http://www.entree.nu . succes.

witte angora

Re: Graag terug naar NL en wonen daar.

Ongelezen bericht door witte angora »

Vergeet een sociale huurwoning in het KAN-gebied maar, als je daar niet ingeschreven staat. Er is een minimale wachttijd van een jaar of 4, en vraag dan niet wat je krijgt. Een inschrijftijd van een jaar of 8, is meer gebruikelijk, en dan zit je nog niet eens in de populaire wijken, zoals Nijmegen-Oost.

De enige mogelijkheid is een sloopwoning, mits beschikbaar, en mits niet bestemd voor bepaalde doelgroepen zoals studenten, maar dan kun je het beste alle woningbouwverenigingen aanschrijven.

Verder kun je het op de particuliere markt proberen, soms worden er ook daar huurwoningen aangeboden die onder de huursubsidiegrens liggen.

Daarnaast kun je proberen een kamer of een studio te zoeken, soms worden er in Nijmegen kamers aangeboden die dusdanig groot zijn, met eigen keuken en alles, dat je bijna over een volwaardige woning beschikt.

Een laatste mogelijkheid die je kunt proberen is of je gebruik kunt maken van een urgentierecht omdat je terugkomt uit het buitenland. Maar wat de regels daarvoor zijn weet ik ook niet.

Succes ermee.

Gesloten