LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grond van de gemeente

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
sandermulder

Grond van de gemeente

Ongelezen bericht door sandermulder »

2 jaar geleden zijn wij in onze huidige woning gekomen, een mooie hoekwoning met een flinke tuin waarvan ook een stuk naast het huis zit. Om de tuin heen staat op dit moment een heg van een meter of 4 hoog die wij graag willen vervangen door een schutting. Eerlijk dat we zijn wouden we graag alles legaal doen en dus ging ik naar het gemeentehuis om een vergunning aan te vragen voor die schutting.
Bij de gemeente keken ze naar de kaart van de wijk en het blijkt dat die lap grond naast het huis helemaal niet bij huis hoort.

Omdat we toch graag een schutting daar willen heb ik een conceptaanvraag ingediend(er was mij verteld dat dit waarschijnlijk wel kon omdat het vaak voorkomt dat zo'n groenstrook van de gemeente in bruikleen is genomen jaren geleden). Nou ben ik laatst gebeld door de gemeente dat er nergens een bruikleenovereenkomst of wat dan ook te vinden is.

Ik sprak een maand geleden ongeveer iemand die 20 jaar geleden in dit huis woonde en haar vader had de grote coniferen geplant in de tuin. Ik ga er dus van uit dat dat stuk grond al minstens 20 jaar bij de woning in gebruik is. Toen wij de woning met iemand van de woning bouw gingen bekijken, is er ook over dat stuk tuin gesproken alsof die bij de woning hoort(hier staat helaas niks van op papier).

Nou is mijn vraag: Als een stuk grond al meer dan 20 jaar bij een woning zit en wordt gebruikt als tuin, is er dan niet sprake van verjaring van iets?

Alvast bedankt

sandermulder

Re: Grond van de gemeente

Ongelezen bericht door sandermulder »

Het gaat hier wel om een huurwoning voor de gene die zich dit nog afvroeg

witte angora

Re: Grond van de gemeente

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou het met de woningbouwvereniging kortsluiten. Zij zijn de eigenaar van de woning, misschien dat zij er meer van af weten. Wel is het zo dat jij als houder niks kunt eisen. Je bent geen bezitter van de woning, dus je kon de naastgelegen strook grond, door het bij de jouwe te voegen, ook niet in bezit nemen.

Hier een interessante link, al is het niet helemaal op jouw situatie van toepassing:

http://www.illegaalgrondgebruik.nl/duim ... ngedraaid/

Gesloten