LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help mijn huurder!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Hester1970

Help mijn huurder!

Ongelezen bericht door Hester1970 »

Het volgende is het geval:
Wij hebben onze huurder de kamerhuur opgezegd al een paar maanden geleden. Ze heeft ons vandaag gemaild dat ze morgen haar spullen op komt halen en de borg wil. Ook heeft ze toen ze de kamer inrichtte een laminaatvloer gelegd waar ze nu overnamegeld van wil hebben. terwijl wij in het huurcontract hebben staan dat ze kamer in oorspronkelijke staat moet opleveren.

Nu is mijn bedoeling dat ik de borg per postbank aan haar wil overmaken mag dit?
Moet ik haar betalen voor een vloer die ik niet eens wil. Ik heb namelijk het vermoeden dat zij onze vloerbedekking die onder haar laminaatvloer ligt heeft besmeurd met verf. Maar ik kan dit uiteraard niet bewijzen want volgens mij mag zij de laminaatvloer laten liggen.

Ik hoor het graag van jullie.

caruso

Re: Help mijn huurder!

Ongelezen bericht door caruso »

Zijn de antwoorden die je op de kassa-site hebt gekregen niet voldoende?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Overnamegeld hoef je niet te betalen. Dat is meer voor als je oude huurder de nieuwe huurder geld kunt besparen door bepaalde dingen (tegen betaling) achter te laten, maar het is dus nooit verplicht.

Borg overmaken kan als de huurder dat goed vindt, maar ik denk dat die het liever contant wil. Dat zou ik eerlijk gezegd als huurder ook graag willen, als ik niet via een woningbouwvereniging oid zou huren. Dan ben je er tenminste zeker van dat je je geld krijgt en je bent meteen van alle rompslomp af.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Borg terug?

In uw geval heeft de huurster wettelijk bezien pas recht op de borg terug + de wettelijke rente als zij de kamer opleverd in de oude staat.
Maar......... met dien verstande dat verbeteringen welke door een huurder zijn aangebracht niet teruggedraaid hoeft te worden.

Dit althans wat de verhouding huurder van een woning betreft en huisbaas. (Borg vragen is trouwens in dat soort gevallen al vele jaren verboden).

In dit geval zou ik alleen de eis gaan stellen om de kamer in de oorspronkelijke staat achter te laten als het laminaat een verslechtering van de kamer betekend.
Teruggave van de borg + 2,5% interest/jr lijkt mij toch in beide gevallen redelijker omdat verwijdering van het laminaat stellig geen verbetering van die kamer zal zijn.

Haal huurders niet het vel over de neus.
'Wat gij niet wil wat u geschied............' nietwaar?

Grootvader

Gesloten